Garmin edge 530

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik heb deze besteld in de mtb versie omdat ik graag wat nieuw speelgoed wilde ter vervanging van mijn edge 1000. Eigenlijk doet die 1000 het nog goed dus bewaar hem nog even om te kijken of de 530 bevalt!
Heb de 830 ook overwogen maar van mij hoeft dat touchscreen niet zo en naar specifieke adressen navigeren doe ik ook niet, heb in geval van nood toch mijn mobiel bij me. De enige reden zou zijn om voor de 830 te gaan is de surprise functie die niet op de 530 zou zitten...ach ik heb altijd de 1000 nog! :wink:

Ben wel nieuwsgierig naar een aantal functies zoals de climb pro, misschien meer voor racefietsers maar misschien werkt het ook goed bij bijvoorbeeld buitenlandse marathons waar je het gps bestand van hebt gehad.Verbeterde accu geeft ook wat rust bij dagjes weg op de fiets en ook nieuwsgierig naar de trailforks data.
Er zitten wel wat leuke functies op voor de mountainbiker, ben benieuwd hoe goed die werken in de praktijk!

Jammer alleen dat de levering is uitgesteld van week 20 naar week 22, maakt voor mij niet zo veel uit, hoop hem alleen voor eind juni te hebben!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen :-q
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik ook.... twijfel af en toe nog of ik toch niet voor de 830 zou moeten gaan ivm de touchscreen en de surprisefunctie.

Voorlopig moet hij eerst nog even worden geleverd door futurumshop... :bier:
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

RRon schreef: za 18 mei 2019, 20:45 Ik ook.... twijfel af en toe nog of ik toch niet voor de 830 zou moeten gaan ivm de touchscreen en de surprisefunctie.

Voorlopig moet hij eerst nog even worden geleverd door futurumshop... :bier:
Ik wilde ook de 530 maar ben toch voor de 830 gegaan. Touchscreen van de 820 werkte voor mij wel prima. Maar ik wacht op de 830 van de Futurumshop en de levertijd is momenteel "Onbekend". Gaat lekker.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik heb gelukkig nog een goed werkende 1000. :wink:

De 530 staat nog op week 22 maar van de 830 levertijd onbekend.....
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Voor de 530 geldt nu ook levertijd onbekend, ook voor reeds geplaatste orders.................... :o
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Ik ben ook in de markt voor een 530. En had de onbekende levertijd gisteren ook gezien. Nog maar even langer wachten dus :bier:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vorige week besteld bij Waypoint (voorraad in de winkel was al weer op) vandaag in huis. Veel functies vergeleken met mijn edge 800. Maar wat ik vooral tof vind is dat deze computer het Europese Galileo ondersteund. :-q Mits je kaartdata nauwkeurig is daardoor als het mee zit minder afwijking in het veld. (Soms sla je wel eens een pad in bleek dat je een andere moest hebben)
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Gebruikersavatar
gpsguido
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: do 10 maart 2011, 11:50
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Topstone
Contacteer:

Ik had gelukkig op tijd besteld. :-D
Ik heb mijn Edge 520plus verkocht en heb nu een Edge 530.

Vooral de mtb functies zijn een leuke toevoeging.

zo heb je jump info:
Afbeelding

en kan je de "Flow" info bekijken. ( meer info over flow)
Afbeelding

Op de trail zie je ook welke trail je rijd en welke trails er in de buurt zijn.
met mijn Edge 530 (niet mtb) werkt dit met de trailforks app.
In Willingen stonden de nieuwe trails er nog niet in, ik ben deze nu aan het updaten met trailforks.
Afbeelding

originele ride op Garmin connect.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag eerste ritje met het ding. Galileo werkt nog niet helemaal goed op deze unit. Volgens de kaart reed ik een paar honderd meter verder op in het kanaal. (Galileo is in principe nauwkeuriger) Op GPS & Glonass gezet en toen werd wel de juiste positie aangegeven. Even een mailtje naar Garmin dus dat er nog wat werk aan de winkel is. Zitten trouwens nog wel meer dingetjes in die nog niet goed zijn. Maar dat is het mooie van software dat kan je updaten. :D Kaart van Garmin vind ik trouwens ook niet je van het. Dus even kijken hoe je er OpenStreetMap op krijgt.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

gpsguido schreef: do 6 juni 2019, 20:01
Op de trail zie je ook welke trail je rijd en welke trails er in de buurt zijn.
met mijn Edge 530 (niet mtb) werkt dit met de trailforks app.
Ik nam aan dat elke 530 de zelfde functies heeft, enige verschil tussen de MTB bundel is de houder, hoesje en afstandbediening, of heb ik het verkeerd begrepen? Heeft alleen de 530 in de MTB bundel de MTB functies?
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

In de hardware zit geen verschil. Bepaalde software opties staan uit. Maar die slinger je zo aan. Trailforks en Komoot kan je er zelf ook op zetten natuurlijk.

In de MTB bundel staat Trailforks er al op. Zit er een “MTB” steun, snelheid sensor, en afstandsbediening bij. Wat je met die afstandsbediening moet geen idee. Of je het knopje nu op je stuur of op de computer in drukt, het zit beide voor je neus.

Dus als je al een steun hebt van je oude edge, en ook al ANT+ sensoren hebt (de cadans/snelheid sensor werkt ook gewoon met de 530) dan heb je aan alleen het toestel voldoende.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Kienhu01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 00:19

Sinds deze week ben ik ook in het bezit van de Garmin Edge 530. Ik heb mijn Strava account gekoppeld en na elke rit worden de gegevens ook netjes automatisch gesynchroniseerd. Echter, in Strava zie ik geen kaart met de GPS gegevens, zodat ik kan zien waar ik gefietst heb. In Garmin Connect zie ik deze GPS gegevens wel. Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik het in Strava ook zie?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Heb je ook Strava aan Connect gekoppeld? Dus niet alleen aan je 530. En Activiteit in Connect op openbaar zetten. Dan werkt het de volgende keer wel.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Activiteit moet niet openbaar gezet worden in connect. Wel strava toegang geven tot connect. Al mijn ritten staan prive, en connect zet die ook zo in strava.
Plaats reactie