Strava live segment PR gereden maar niet op Strava?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik gebruik Strava eigenlijk alleen maar voor mezelf, zodat ik mijn eventuele vorderingen kan volgen. Ik share het met 1 maatje and that's it.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

+1, het is een tool om m`n progressie te monitoren, m`n ritten bij te houden en te zien waar anderen rijden. Nix meer, nix minder. Mijn connecties zijn ook alleen maar mensen waarmee ik daadwerkelijk samen mee heb gereden.
Het is alleen een beetje jammer dat er zo groot verschil tussen de Garmin en Strava segmenten zit dus die functie staat ondertussen weer uit. Scheelt ook weer herrie :bier:
ducatif1 schreef: wo 9 januari 2019, 09:56Heb ooit gevraagd aan Strava of ze de RIT niet kunnen opdelen in categorien zoals met een mtb, cyclocrosser, electrische mtb, of een racefiets.
Dat is volgens mij een van de langst lopende discussies op Strava. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn, bij Endomondo kan dat nl wel (en die vernachelt ook de Garmin data niet achteraf)
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 7 januari 2019, 15:20 Wellicht komt het er ooit nog eens van, om routes van anderen te snoepen.
Dat is juist wat Strava leuk maakt. Ook om te zien waar kennissen zijn geweest. Een gebruiksvriendelijker zoekfunctie zoals dat voor een paar jaar terug heel gemakkelijk kon op Garmin Connect zou ik een meerwaarde vinden.
Iemand is die ergens een segment record o.i.d. rijdt op een motor of bromfiets zorgt wat mij betreft voor meer amusementswaarde.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

Tsjibiti schreef: wo 9 januari 2019, 19:44
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 7 januari 2019, 15:20 Wellicht komt het er ooit nog eens van, om routes van anderen te snoepen.
Iemand is die ergens een segment record o.i.d. rijdt op een motor of bromfiets zorgt wat mij betreft voor meer amusementswaarde.
Leg eens uit, want ik volg het niet. Wat zorgt voor jou voor de amusementswaarde?
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

Om terug te komen op de vraag van de ts. Data die wordt opgeladen naar strava wordt nog bewerkt door strava dus het eindresultaat kan nog veranderen. De prestatie van een live segment is dus een voorlopig resultaat.

Bovendien kan bij een kortdurend segmenten de fout van de positiebepaling van de Gps zorgen voor een flinke fout van de segmenttijd en dus de ranking, zeker in het bos en bij een bochtig parcours als in Dorst. Ik kijk voor mtb voornamelijk naar segmenten die wat langer duren of segmenten over een hele mtb route, resultaten over kortdurende segmenten neem ik niet serieus.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Korte segmenten (<5 minuten) zijn een beetje kansloos ben ik bang (door GPS fouten, korte bochten, slecht signaal, .. ). Persoonlijk hou ook eigenlijk alleen de complete rondjes bij, ik zie soms wel PR plakken op korte segmenten voorbij komen, maar zolang je niet bewust een bepaalde techniek aan het verbeteren bent, maakt het wat mij betreft niet zoveel uit of je het ene of andere segment wat harder hebt getrapt..

verder niks tegen Strava, vind het erg leuk en handig om vooruitgang te volgen (en te delen).
Live segmenten gebruik ik niet, geen zin om voor te betalen, maar ben wel benieuwd naar toeters en bellen af, bazuingeschal, engelengezang, etc, etc :bier:
(maar ook dat ondersteund mijn edge 25 niet ben ik bang)
Plaats reactie