Garmin Edge 820 satelliet problemen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gerrit#
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 11 november 2018, 21:01

Beste medebikers,

Ik heb een Garmin Edge 820 welke problemen geeft met het vinden van de satellieten.....

na een update is het helemaal gedaan met het ontvangen en of koppelen met een satelliet...

alles geprobeerd van fabrieksinstelling harde reset etc etc maar nog steeds kan er niets worden gevonden :(

heeft iemand misschien de complete bestandsmap van de EDGE 820 die ik kan overzetten om probleem op te lossen ?

Is dan de bedoeling om huidige bestand te verwijderen en nieuwe map te plaatsen en zo het probleem te kunnen verhelpen :~



ps. hoop dat er iemand is die mij het bestand kan doormailen zodat ik ook weer lekker gebruik kan maken van de Garmin :-D


bij voorbaat dank voor een reactie,

Gerrit
BikePC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 december 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Zoetermeer

Je kunt ook proberen een oudere versie van de firmware terug te zetten. Bijvoorbeeld versie 10.00 is te vinden op: http://gawisp.com/perry/edge/Edge820_1000.gcd (of een nog oudere versie - op http://gawisp.com/perry/edge staan alle versies voor alle Edge modellen).
Hernoem het gedownloade gcd-bestand naar GUPDATE.GCD en plaats dit in de map ..\Garmin op het toestel
Na opnieuw opstarten wordt de firmware automatisch geinstalleerd. Alle instellingen moeten vervolgens opnieuw worden ingegeven.

Vervolgens met rondom vrij zicht op de hemel gedurende 20 min. de gps-database opnieuw laten vullen. Als er nu nog steeds geen gps-fix wordt bereikt, dan lijkt mij dat het apparaat ziek is. Terug naar de leverancier / Garmin.
Als er wel weer een gps-fix wordt verkregen, dan kan je via Garmin Express de firmware weer updaten naar de laatste versie. Ik zou als ik jou was niet gaan experimenteren met beta-versies.

Succes!
Beetje MTB-er, meer racefietser
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geef eerst het toestel eens een half uurtje vrij zicht op de hemel de nieuwe firmware.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie