Hoe navigeren met Garmin Edge 800?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Hoi mede forummers,

Ik ben in het bezit van een Garmin edge 800. Een oudje dus. Nu gebruik ik hem als gewone fietscomputer, dus alleen de functie's snelheid cadans hartslag enz. Maar aangezien ik een beetje ben uitgekeken op de vaste routes, lijkt het me wel wat om een keer eerder gereden rondjes te rijden via de navigatie functie. Op zich begrijp ik het apparaatje wel aardig maar het navigeren gaat me slecht af.

Vandaar mn vraag: Is het mogelijk om een eerder gereden rondje wat ik heb opgeslagen (van activiteit naar koers), of een gpx track van internet nog een keer te rijden maar dan met duidelijke aanwijzingen zoals bv. na 50mtr rechtsaf? Ik heb ermee geëxperimenteerd maar kom niet veel verder dan het volgen van slecht zichtbare lijn op mn schermpje.

Graag zou ik een rondje rijden zonder dat ik continu op het schermpje hoef te kijken, dus alleen een melding wanneer er een kruising of afslag nadert.

Graag hoor ik van een ervaringsdeskundige of dit mogelijk is en hoe, of welk apparaat ik hiervoor moet aanschaffen.

Groeten Ap.
Put something exciting between your legs!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik heb een nog oudere Edge 605. GPX-tracks volgen werkt ook alleen via een magenta-lijn op het scherm. Werkt prima. Via het programma WINgbd3 kan je vanuit Mapsource (of Basecamp) tracks als koers in laden waarbij je bij bepaalde hoeken , waarvan je de grote in graden vooraf kan instellen, een piepje krijgt met de term "links" of '"rechts" onder in het scherm. De afstand vooraf aan de hoek is ook in WINgb3 in te stellen. De zogenaamde duidelijke aanwijzigingen mis ik niet en wil ik ook niet want dan krijg je een irritant pop-up schermpje dat het vooral onduidelijker maakt. Echt navigeren doe ik nooit. Wel voor wegritten in Mapsource routes tekenen en converteren naar het toestel als koers.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zie: Link

Wat van belang is: je moet een routeerbare kaart hebben als je de track converteert en die kaart moet ook op je device staan.

Ik heb zelf een voorkeur voor Tjibiti zijn methode.
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Bedankt mannen! Ik zal er eens mee aan de slag gaan. Ben benieuwd.
Put something exciting between your legs!
Plaats reactie