SP CONNECT mount ervaringen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Wellicht is er hier iemand die de SP Connect mount heeft (gebruikt)? Het ziet er opzich wel uit als een degelijke oplossing om je mobieltje als GPS navigatie te gebruiken. Komt met weatherproof case, dus zou daarmee ook geschikt zijn voor de MTB. Je hebt daarvoor wel een Samsung Galaxy of iPhone te hebben. (Oké, er is ook een Universal mount maar daar zit die weatherproof case niet bij).

Afbeelding

Afbeelding

Is er hier iemand die daar wat zinnigs over te zeggen heeft? Ding kost de wereld ook niet dus wil er misschien wel eentje overwegen.
¯\_(ツ)_/¯
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Ik vind het sowieso riskant om mijn mobieltje van 700+ euro's op m'n stuur te zetten, ga wel vaker onderuit en m'n garmin 810 is al een paar keer uit de houder getikt met als gevolg de insert van de houder stuk (5€ replacement)
Hoe reageert SPC als ie een tik krijgt?
Ik zie bij de Weatherproof case uitsnijdingen, kan dat in een bui?
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

lijkt qua functie en serie erg op quadlock.
knrd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 juli 2017, 21:12
Mijn mountainbike: is smerig!

Ik ken iemand die met deze mount fietst en hij is er tevreden over.
Alleen een groot nadeel is je batterijduur tijdens het navigeren. Weet bijvoorbeeld dat een iPhone 6 ongeveer 2/2,5 uur vol kan houden tijdens het navigeren.
Als je wat langer wilt gaan fietsen zul je weer gebruik moeten maken van een powerbank of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Ik ben iig eerder benieuwd of dat ding zich houdt; ik moet daarbij terug denken aan een bikemount die ik voor m'n nopro gekocht had, die kreeg zoveel klappen en trillingen te verwerken dat ie tijdens een afdaling van m'n stuur gelanceerd werd. Met zo'n (neppe) actioncam is dat nog te overzien, maar een mobieltje is toch vaak wat minder bestending tegen tuimelsessies :D
¯\_(ツ)_/¯
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Powerbank moet je ook niet willen.
Wanneer je zoveel transpireert als ik, dan drupt het zoute zweet precies op je navivatie. Dan is het een kwestie van tijd voordat je contactjes zijn weggerot. Ook het touchscreen van een pvone werkt niet lekker met al die zweetdruppels er op.
Hetzelfde geld natuurlijk voor regendruppels, al zijn die niet zout.

Ik persoonlijk vind een phone minder geschikt, ondanks een aantal creatieve toepassingen en oplossingen.
Maar ik snap dat een goede gps geld kost, terwijl je de phone al hebt, of goedkoop 2e hands kunt kopen.
Maar bedwnk ook wat het gaat kosten als je kostbare phone kapot gaat op de fiets
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kylienewman
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 26 november 2020, 22:17

Ik zou persoonlijk niet snel mijn mobiele telefoon op mijn fiets stuur willen bevestigen. Toch veel te bang dat hij er een keer afvalt en ik dag telefoon kan zeggen doordat hij beschadigd raakt. Als je het risico wel wilt nemen dan kan je ook eens een kijkje nemen op deze website https://iphonehoesjes.nl/iphone-xs-max-hoesjes Ze hebben goede hoesjes voor betaalbare prijzen. Mocht hij niet bevallen dan val je er ook geen buil aan. Ik zou wel altijd een screenprotector apart erop plakken. Mocht hij eruit vallen heb je toch nog iets van extra bescherming.
Laatst gewijzigd door Kylienewman op wo 2 december 2020, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Heb deze nu ongeveer een jaar op mn fiets zitten, bevalt erg goed. Nog nooit eraf gevlogen en ook wel een paar crashes gehad en mn telefoon heeft geen schrammetje opgelopen. Die "weatherproof" case is prima voor een beetje regen en modder, maar in echte natte condities stop ik mn telefoon gewoon weg. Voor navigeren hang ik er een powerbank aan met een kabeltje naar mn rugzak.

Je kan ook evt zoiets gebruiken https://www.amazon.nl/58944-Powerbank-i ... 5973&psc=1
Plaats reactie