Ervaringen met Wahoo Elemnt

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik rij nu 3 jaar met de Wahoo Elemnt. In het algemeen zeer te spreken. Enig probleem dat ik heb is dat de hoogteinformatie nadat de computer wat vuil was geworden in de modder sindsdien behoorlijk er naast zit. Ik had de openingen nog schoon gemaakt, maar blijkbaar is er toch iets naar binnen gekomen en sindsdien zit ik altijd met een veel te groot hoogteverschil.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Agamer schreef: wo 2 december 2020, 13:52 De accu van de gps zelf begint ook snel achteruit te gaan na drie jaar, mogelijk kan het ook daar mee te maken hebben.

Zijn er meer mensen die iets dergelijks meemaken?
Ja vorig jaar ook gehad. Gemaild met Wahoo en een nieuwe opgestuurd gekregen.
Jij stuurt verzendbewijs , zij jouw nieuwe GPS.
In no time weer op de fiets
#OpaRijdtEenIZZO
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Dat is netjes geregeld!

Laatste keer dat ik hem gebruikt heb deed alles het weer normaal. Ik vermoed dat een bug in het signaal of iets dergelijks dat zorgde voor snel leegtrekken van de accu. Als het weer gebeurt zal ik ook eens contact zoeken :-q
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Temperatuur?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Wel aan gedacht, maar dan had het eerdere jaren ook gebeurd moeten zijn? Ik hou het in de gaten in ieder geval.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Stuur graag het thuisfront een linkje zodat ze me kunnen volgen en zien waar ik uit hang. Zeker op vakantie in het buitenland een waardevolle optie. Echter merk ik regelmatig dat bij het genereren van een link en het klikken daarop, hij telkens een oude route weer geeft. Hebben jullie dat ook? En zo ja, is er een fix? Heb altijd de meest recente software.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Het overkomt mij ook weleens. Soms verliest de Elemnt (even) contact met de app en dan gaat het mis. Als er weer contact is, wordt het denk ik niet opnieuw opgepikt. Wat ik ook een keer gehad heb, is, dat ik na het ontkoppelen en opnieuw koppelen van de Element aan de telefoon vergeten was om de vorige versie - na elke keer koppelen krijgt de Element een ander nummer (laatste twee cijfers) - te verwijderen uit de bluetooth rij. Nadat ik dat alsnog had gedaan werkte het weer normaal. Ik check voor ik vertrek altijd even of de Elemnt snel koppelt met de telefoon. Doet die dat niet, dan ontkoppel ik even en koppel opnieuw. Dan is het eigenlijk nooit een probleem.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Ik ben supertevreden met mijn Elemnt, nooit verbindingsproblemen of zo. Een hele enkele keer dat een deel van de route niet geregistreerd wordt. De laatste tijd wel het probleem dat de getallen voor hoogtemeters veel te klein zijn, zeker op routes met kleine hoogteverschillen. Laatst rit Deventer maar 3 hoogtemeters waar dit er vroeger 70 waren. Toch maar even gemeld bij Wahoo aangezien ik nog een jaar garantie heb.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gaatjes vd barometer verstopt, of modder in je barometer?
Dan wordt de meting van de hoogtemeters gedempt.
Voorzichtig uitspoelen, in het uiterste geval de behuizing openmaken.
(Als Wahoo 'm omruilt is het ook prima.)

Heb een tijdje terug hetzelfde meegemaakt met mn Etrex. Losgeweekt met zeepsop en voorzichtig uitgespoeld. Opgelost!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 16 december 2020, 12:23 Gaatjes vd barometer verstopt, of modder in je barometer?
Dan wordt de meting van de hoogtemeters gedempt.
Voorzichtig uitspoelen, in het uiterste geval de behuizing openmaken.
(Als Wahoo 'm omruilt is het ook prima.)

Heb een tijdje terug hetzelfde meegemaakt met mn Etrex. Losgeweekt met zeepsop en voorzichtig uitgespoeld. Opgelost!
Dat van die gaatjes doorprikken staat op op de Wahoo website en heb ik ook gedaan.
Inmiddels een reactie gehad van Wahoo met wat tips/checks en de opmerking dat als dat niets oplevert dat die onder garantie zal worden vervangen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Agamer schreef: wo 2 december 2020, 13:52 Sinds een paar weken begint de Elemnt een beetje vreemd te doen. Icm een snelheidssensor geeft hij soms snelheden aan tot wel 160 km/u :lol: . Vraag me af of de batterij van de sensor vervangen moet worden. De accu van de gps zelf begint ook snel achteruit te gaan na drie jaar, mogelijk kan het ook daar mee te maken hebben.

Zijn er meer mensen die iets dergelijks meemaken?
YEP, ik heb dat probleem ook sinds kort. Speed sensor heeft altijd normaal gewerkt, maar sinds begin dit jaar geeft ie op willekeurige momenten bizarre snelheden aan. Dat gaat dan echt alle kanten op, als een jojo. Wel leuk voor je gemiddelde snelheid :tong. Overigens gaat het bij mij bijv. 20km zonder problemen om ineens op hol te slaan. Heb ergens in november preventief de batterij vervangen, omdat mijn ticker leeg was geraakt. Cadans, Ticker en Speed voorzien van nieuwe energie. Recent Elemnt een fabrieksreset gegeven en alles weer opnieuw aangemeld. Ook de batterij een tijdje uit de Speed sensor gehaald. Helaas zonder resultaat.

Heb je er inmiddels een oplossing voor gevonden?
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

The Grim Ripper schreef: di 12 januari 2021, 11:56
Agamer schreef: wo 2 december 2020, 13:52 Sinds een paar weken begint de Elemnt een beetje vreemd te doen. Icm een snelheidssensor geeft hij soms snelheden aan tot wel 160 km/u :lol: . Vraag me af of de batterij van de sensor vervangen moet worden. De accu van de gps zelf begint ook snel achteruit te gaan na drie jaar, mogelijk kan het ook daar mee te maken hebben.

Zijn er meer mensen die iets dergelijks meemaken?
YEP, ik heb dat probleem ook sinds kort. Speed sensor heeft altijd normaal gewerkt, maar sinds begin dit jaar geeft ie op willekeurige momenten bizarre snelheden aan. Dat gaat dan echt alle kanten op, als een jojo. Wel leuk voor je gemiddelde snelheid :tong. Overigens gaat het bij mij bijv. 20km zonder problemen om ineens op hol te slaan. Heb ergens in november preventief de batterij vervangen, omdat mijn ticker leeg was geraakt. Cadans, Ticker en Speed voorzien van nieuwe energie. Recent Elemnt een fabrieksreset gegeven en alles weer opnieuw aangemeld. Ook de batterij een tijdje uit de Speed sensor gehaald. Helaas zonder resultaat.

Heb je er inmiddels een oplossing voor gevonden?
Uit eigen ervaring weet ik dat Wahoo een waanzinnig goede klantenservice heeft. Neem maar eens contact met ze op en leg ze het probleem voor.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Knakworstkweker

The Grim Ripper schreef: di 12 januari 2021, 11:56
Agamer schreef: wo 2 december 2020, 13:52 Sinds een paar weken begint de Elemnt een beetje vreemd te doen. Icm een snelheidssensor geeft hij soms snelheden aan tot wel 160 km/u :lol: . Vraag me af of de batterij van de sensor vervangen moet worden. De accu van de gps zelf begint ook snel achteruit te gaan na drie jaar, mogelijk kan het ook daar mee te maken hebben.

Zijn er meer mensen die iets dergelijks meemaken?
YEP, ik heb dat probleem ook sinds kort. Speed sensor heeft altijd normaal gewerkt, maar sinds begin dit jaar geeft ie op willekeurige momenten bizarre snelheden aan. Dat gaat dan echt alle kanten op, als een jojo. Wel leuk voor je gemiddelde snelheid :tong. Overigens gaat het bij mij bijv. 20km zonder problemen om ineens op hol te slaan. Heb ergens in november preventief de batterij vervangen, omdat mijn ticker leeg was geraakt. Cadans, Ticker en Speed voorzien van nieuwe energie. Recent Elemnt een fabrieksreset gegeven en alles weer opnieuw aangemeld. Ook de batterij een tijdje uit de Speed sensor gehaald. Helaas zonder resultaat.

Heb je er inmiddels een oplossing voor gevonden?
Heb je al een poging gedaan naar de firmware versie te gaan voor je huidige?

Ik heb problemen gehad met vastlopers tijdens gps rijdem op kaart, lag aan de firmware.
Mad Wally schreef: di 12 januari 2021, 12:57 Uit eigen ervaring weet ik dat Wahoo een waanzinnig goede klantenservice heeft. Neem maar eens contact met ze op en leg ze het probleem voor.
Dit beaam ik, binnen een week was het opgelost :-q
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Knakworstkweker schreef: di 12 januari 2021, 19:42
The Grim Ripper schreef: di 12 januari 2021, 11:56

YEP, ik heb dat probleem ook sinds kort. Speed sensor heeft altijd normaal gewerkt, maar sinds begin dit jaar geeft ie op willekeurige momenten bizarre snelheden aan. Dat gaat dan echt alle kanten op, als een jojo. Wel leuk voor je gemiddelde snelheid :tong. Overigens gaat het bij mij bijv. 20km zonder problemen om ineens op hol te slaan. Heb ergens in november preventief de batterij vervangen, omdat mijn ticker leeg was geraakt. Cadans, Ticker en Speed voorzien van nieuwe energie. Recent Elemnt een fabrieksreset gegeven en alles weer opnieuw aangemeld. Ook de batterij een tijdje uit de Speed sensor gehaald. Helaas zonder resultaat.

Heb je er inmiddels een oplossing voor gevonden?
Heb je al een poging gedaan naar de firmware versie te gaan voor je huidige?

Ik heb problemen gehad met vastlopers tijdens gps rijdem op kaart, lag aan de firmware.
Mad Wally schreef: di 12 januari 2021, 12:57 Uit eigen ervaring weet ik dat Wahoo een waanzinnig goede klantenservice heeft. Neem maar eens contact met ze op en leg ze het probleem voor.
Dit beaam ik, binnen een week was het opgelost :-q
Hoe kan ik op de sensor nieuwe firmware krijgen? M'n Elemnt is up to date en ik dacht dat de sensoren daarom ook automatisch up to date werden gehouden....
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Knakworstkweker

Niet de sensor, je elemnt

Het kan zijn dat er een foutje in de firmware van de wahoo zelf zit, als eerst alles naar behoren werkte kan je proberen te downgraden naar de vorige firmware versie.

Sensoren kan je niet upgraden
Plaats reactie