The Grim Ripper schreef: ↑di 12 januari 2021, 11:56
YEP, ik heb dat probleem ook sinds kort. Speed sensor heeft altijd normaal gewerkt, maar sinds begin dit jaar geeft ie op willekeurige momenten bizarre snelheden aan. Dat gaat dan echt alle kanten op, als een jojo. Wel leuk voor je gemiddelde snelheid . Overigens gaat het bij mij bijv. 20km zonder problemen om ineens op hol te slaan. Heb ergens in november preventief de batterij vervangen, omdat mijn ticker leeg was geraakt. Cadans, Ticker en Speed voorzien van nieuwe energie. Recent Elemnt een fabrieksreset gegeven en alles weer opnieuw aangemeld. Ook de batterij een tijdje uit de Speed sensor gehaald. Helaas zonder resultaat.
Heb je er inmiddels een oplossing voor gevonden?
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat de buitentemperatuur hier een grote rol speelt, zoals ook gesuggereerd door TSTM. Toen ik dit eerste bericht hier plaatste was het de eerste keer dit najaar dat de temperatuur richting de 0 graden ging. Het heeft zich toen bij 2-3 ritjes voorgedaan. Daarna werd het weer iets warmer en was het een paar weken weg. Sinds de feestdagen gaat het weer richting het vriespunt en was het bij één ritje weer terug, maar weer niet bij alle keren?! Het enige dat de laatste keer niet klopte waren de hoogtemeters maar misschien dat een keer alle openingen schoonblazen daar misschien wel kan helpen.
Vooralsnog heb ik niet de moeite genomen contact te zoek met Wahoo, maar ze hebben inderdaad een prima klantenservice. Wat ik wel gemerkt heb is dat het sneller leegtrekken van de accu zich alleen voordoet als je ook die hoge snelheden ziet.
Agamer schreef: ↑di 12 januari 2021, 22:51
Vooralsnog heb ik niet de moeite genomen contact te zoek met Wahoo, maar ze hebben inderdaad een prima klantenservice. Wat ik wel gemerkt heb is dat het sneller leegtrekken van de accu zich alleen voordoet als je ook die hoge snelheden ziet.
Ik heb een support ticket bij wahoo ingeschoten. Ben benieuwd wat voor reactie komt. Ik hou dit draadje op de hoogte
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Agamer schreef: ↑di 12 januari 2021, 22:51
Vooralsnog heb ik niet de moeite genomen contact te zoek met Wahoo, maar ze hebben inderdaad een prima klantenservice. Wat ik wel gemerkt heb is dat het sneller leegtrekken van de accu zich alleen voordoet als je ook die hoge snelheden ziet.
Ik heb een support ticket bij wahoo ingeschoten. Ben benieuwd wat voor reactie komt. Ik hou dit draadje op de hoogte
Klantenservice voorzien van info. Reageren vlot en uiteindelijk was dit hun antwoord: Thanks for providing that information. I am turning your ticket over to our warranty team who will assist with shipping the replacement speed sensor. The current speed sensor can be scrapped. Please expect to hear from a member of our warranty team within 2 business days to confirm the replacement speed sensor has shipped.
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Knakworstkweker schreef: ↑za 16 januari 2021, 21:57
Ik heb na het loslaten van het rubber van de zijknop van mijn bolt een compleet nieuwe gekregen.
Klantenservice is echt geweldig, dat wil ik ze bij garmin nog wel eens zien doen.
Ik had hetzelfde, goede service, maar voor mij was het loskomen van de knoppen toch een reden om terug naar Garmin te gaan. Mijn eerste garmin ging 7j mee. Dat wil ik nog eens zien bij Wahoo, die hield het net 2j uit. De kwaliteit van behuizing en scherm is merkelijk beter bij Garmin. Teveel software bugs zeker de eerste helft van 2020 en de live track was echt onbetrouwbaar met mijn Wahoo Bolt. Dat erbij deed me overstappen. Enkel voor wie onvoldoende IT vaardig is, is een Wahoo aan te raden vind ik. Als je alles wil proberen van toeters en bellen met Garmin om hem optimaal in te stellen en de juiste kaarten gebruiken voor road en MTB met juiste settings/details ben je toch uren bezig. Bij Wahoo dan weer een makkie.
Heb een bolt nu bijna 4 jaar, doet het altijd, batterij nog steeds goed, komt niks los, knoppen doen het goed. Kortom heb juist de ervaring dat het een degelijk ding is. Het enige wat me opvalt is dat ie de temperatuur structureel 2a3 graden te laag aangeeft.
Ben sinds deze week over gestapt van een Bolt naar een Roam. Op de bolt kreeg ik altijd strava live segmenten (heb zo’n betaald account). Afgelopen week met de roam onderweg geweest en krijg ik die meldingen niet meer. Heb al naar instellingen zitten kijken, maar kan niks vinden. Heb mijn bolt ontkoppelt in de app en de roam gekoppeld. Verder niks veranderd. Iemand een idee
?
Je hebt vermoedelijk de companion app (wahoo app) niet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd toen je de roam koppelde, dus strava is nog ingesteld op je bolt.
Andere uitleg:
Strava heb je niet gedeinstalleerd toen je je roam gekoppeld hebt met je companion app en daarna opnieuw erop gezet.
korte versie
Companion app is middels strava ingesteld op je bolt, deinstalleren en opnieuw erop zetten, probleem is dan weg waarschijnlijk.
Knakworstkweker schreef: ↑zo 21 februari 2021, 20:58
Je hebt vermoedelijk de companion app (wahoo app) niet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd toen je de roam koppelde, dus strava is nog ingesteld op je bolt.
Andere uitleg:
Strava heb je niet gedeinstalleerd toen je je roam gekoppeld hebt met je companion app en daarna opnieuw erop gezet.
korte versie
Companion app is middels strava ingesteld op je bolt, deinstalleren en opnieuw erop zetten, probleem is dan weg waarschijnlijk.
Dat was inderdaad de truc, app er af en opnieuw erop gezet en opnieuw met strava verbinden. Thanks
De meesten van ons gebruiken de Wahoo met losse sensoren. Hoe zijn de ervaringen zonder?
Nu ik een tijdje ervaring heb met de Elemnt merk ik dat navigeren, afgelegde/resterende afstand (van een route) en het registreren van de activiteit om achteraf te bekijken voor mij de belangrijkste data zijn. Actuele snelheidsgegevens en cadans blijken mij maar uiteindelijk weinig te boeien. In de filosofie "lean & mean" denk ik dus dat ik de losse sensoren er wel af kan halen.
Nu ben ik gewoon benieuwd of er al ervaring zijn, hoewel ik sowieso zelf ook wel ga proberen natuurlijk.
Mijn ervaring is dat de afgelegde afstand mét snelheidssensor wel accurater is, vooral in bosrijke omgeving. Ook mis ik op dit moment mijn cadanssensor ook wel op de gravelbike, dit omdat ik net van 1x11 naar 2x11 ben overgestapt en ik toch wel af en toe wel op cadans en hartslag
probeer te trainen (vooral als ik laag in mijn hartslagzones probeer te blijven)
Freekenstein schreef: ↑di 30 maart 2021, 11:11
Mijn ervaring is dat de afgelegde afstand mét snelheidssensor wel accurater is, vooral in bosrijke omgeving. Ook mis ik op dit moment mijn cadanssensor ook wel op de gravelbike, dit omdat ik net van 1x11 naar 2x11 ben overgestapt en ik toch wel af en toe wel op cadans en hartslag
probeer te trainen (vooral als ik laag in mijn hartslagzones probeer te blijven)
Vooral hele bochtige stukken worden door de gps “afgesneden” waardoor je minder km’s registreert. Als dit je niet stoort dan kun je prima zonder.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-