Tips voor een Basic fietscomputer

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
2meterPeter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 16:08

Beste bikers,

Ik zoek mij suf naar een vrij basic fietscomputer voor op de mtb. Er is zoveel aanbod, maar kan nog niet diegene vinden die mijn hartje kan begeren. Heb eerder de garmin 520 en 820 kort getest, maar dat is teveel poespas voor me....

Wensen fietscomputer:
• Draadloos
• Gemiddelde snelheid tonen
• Groot/duidelijk afleesbaar scherm
• Geen touchscreen
• Spatdicht
• stuurhouder of met elastiek vast te maken
• Ik lees vaak over matige snelheidsregistratie bij GPS, snelheidsensor wellicht beter?
• Prijs max € 200

Hoop dat jullie nog goede tips hebben!

Mvgr. 2meterPeter
Laatst gewijzigd door 2meterPeter op di 1 november 2016, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

Enkel fietscomputer?
of ook GPS & navigatie?

Voor zo'n € 150 heb je al een Teasi One 3 die doet wat je vraagt.
En via bluetooth kan je er bvb. een snelheidsmeter of hartslagmeter mee verbinden.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Je kunt in dit topic eens kijken of dat iets voor je is: Polar V650
2meterPeter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 16:08

kontroll schreef:Enkel fietscomputer?
of ook GPS & navigatie?
thanks voor je reactie!
Navigatie hoeft van mij niet zo nodig, daar ik liever zie hoe hard ik rijd en afstand, gemiddelde, etc. Weet je hoe GPS zich verhoudt tov snelheidssensor in nauwkeurigheid?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

2meterPeter schreef:
kontroll schreef:Enkel fietscomputer?
of ook GPS & navigatie?
thanks voor je reactie!
Navigatie hoeft van mij niet zo nodig, daar ik liever zie hoe hard ik rijd en afstand, gemiddelde, etc. Weet je hoe GPS zich verhoudt tov snelheidssensor in nauwkeurigheid?
Dan kan je het beste een eenvoudige Cateye velo 7 nemen , is niet draadloos maar dat is eerder een voordeel. (Vreet minder batterijen en minder last van storingen)
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik heb een Sigma Rox 10.0 Die bevalt uitstekend. Hij is erg goed afleesbaar , overdag en savonds. De accu gaat meerdere dagen mee. Hij is draadloos en werkt op gps of evt met sensoren. Hij doet wat hij moet doen en hij is ook nog eens mooi :)
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

2meterPeter schreef:Beste bikers,

Ik zoek mij suf naar een vrij basic fietscomputer voor op de mtb. Er is zoveel aanbod, maar kan nog niet diegene vinden die mijn hartje kan begeren. Heb eerder de garmin 520 en 820 kort getest, maar dat is teveel poespas voor me....

Wensen fietscomputer:
• Draadloos
• Gemiddelde snelheid tonen
• Groot/duidelijk afleesbaar scherm
• Geen touchscreen
• Spatdicht
• stuurhouder of met elastiek vast te maken
• Ik lees vaak over matige snelheidsregistratie bij GPS, snelheidsensor wellicht beter?
• Prijs max € 200

Hoop dat jullie nog goede tips hebben!

Mvgr. 2meterPeter
Een Etrex 10 kan ook.
Kost de helft van het bedrag dat je noemt, of nog minder als je MP een beetje in de gaten houdt.
Werkt 30 uur op een setje oplaadbare batterijen, houdt bij waar je bent geweest en het scherm van de tripcomputer kan je naar eigen wens instellen.
Stuurhouder past op het stuur(duh) maar vaak ook op de stuurpen.
Het is een outdoor GPS en de ontvangst is stukken beer dan de fiets/fitness gps toestellen omdat er een goede (GPS/GLONASS) ontvanger in zit én een fatsoenlijke antenne.
Nauwkeuriger dan een slecht ingestelde wielsensor ;)

Mocht je ooit de behoefte hebben, dan kan je er ook tracks mee narijden (ookal is dat dan zonder kaart in beeld).
En zelfs daar is een mouw aan te passen, kleine hack en er zit een Benelux wegenkaart in, iets meer moeite en je hebt zelfs een topokaart tot je beschikking.

En je vraag is al eens eerder gesteld ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie