Gpsmap64(s)

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alien schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:De standaard Garmin manier levert altijd een bestandje op met dezelfde naam, dus de kans is groot dat je bij iedere nieuwe poging de vorige kaart overschrijft in je gps.
Misschien dat de nieuwe mapinstall dat slimmer doet, maar ik zou tussendoor toch even op de SD kart kijken om te zien of toch niet iedere keer gmapsupp.img gebruikt wordt (en dan even hernoemen voordat je de volgende kaart overzet).
Mapinstall combineert alle kaarten die je installeert in één kaartbestand op het toestel. Als er al kaarten opstaan, en je voegt er een nieuwe aan toe, wordt alles opnieuw verzonden. (Vooropgesteld dat de bestaande kaarten nog op je computer staan; ik weet niet wat er gebeurt als dat niet het geval is.)
Mooi dat 't niet overschreven wordt, maar voor een stukje kaart van een paar km2 heb je straks wel een .img van 8GB op dje SD kaartje staan.
Niet handig en het wordt er niet sneller op.
Moet eerlijk toegeven dat ik Mapinstall nog nooit gebruikt heb, of zo zelden dat ik 't me niet kan herinneren.
Ramon 73 schreef:En hier vind je een uitstekend stukje uitleg over kaarten op je Garmin zetten

En extra tip: het bestand "gmapsupp.img" altijd even hernoemen via verkenner naar iets dat er niet op lijkt (wel .img zo laten). Dan weet je zeker dat je kaarten niet overschreven worden door MapInstall
Dit heeft dus ook mijn voorkeur.
Benelux.img
Duitsland.img
Alpen.img
Provence.img
Enz.
Ook makkelijk al je kaartje vol raakt, dan verplaats je gewoon een img naar je harddisk.
Als er een img problemen geeft, dan mik je 'm er gewoon af.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie