Solved! BBBike.org kaart vergrendeld op Touring Edge?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

En in orde gekregen

In het kort.
Met imgtool de CP veranderen naar 1252.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dus je moet tegenwoordig ook al de OSM kaarten hacken om op ze op een nieuwe Garmin te plaatsen ???
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

ThaSingleTrackMastah schreef:Dus je moet tegenwoordig ook al de OSM kaarten hacken om op ze op een nieuwe Garmin te plaatsen ???
Ik heb de maker van BBBike.org ook al gemaild. Deze kan dit eenvoudig oplossen door ze de goede ID mee te geven.
Maar er is op de nieuwe garmins idd een CP check. En bij een verkeerd getal geeft hij ze als locked aan, ook al zijn ze gelocked. Maar ik weet niet of het bij alle garmins is.

Maar oke, we hebben de oplossing. Snel en eenvoudig en werkt goed.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dat mailen naar BBBike wilde ik net voorstellen, want ze kunnen in hun extract natuurlijk een bruikbaar ID plakken.
Ik heb er bij mijn Etrex 30 nog geen last van gehad, maar die werkt ook op oude firmware.

Gebruik BBBiike vrij veel voor de etrex 10 en voor de 30 omdat ik geen zin heb "de hele wereld" als topo kaart in m'n toestel te hebben.
Dus maak ik regelmatig een extractje van de plek waar ik naartoe ga.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

ThaSingleTrackMastah schreef:Ja, dat mailen naar BBBike wilde ik net voorstellen, want ze kunnen in hun extract natuurlijk een bruikbaar ID plakken.
Ik heb er bij mijn Etrex 30 nog geen last van gehad, maar die werkt ook op oude firmware.

Gebruik BBBiike vrij veel voor de etrex30
etrex 30? Je doet ook aan geocaching?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

maartenhd schreef:etrex 30? Je doet ook aan geocaching?
Nee hoor, die gebruik ik op de fiets.
Collega is geocaching-verslaafd, dus ik rijg wel eens wat mee. Ik vind het wel leuk, maar ik ga toch liever een stuk fietsen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

ThaSingleTrackMastah schreef:
maartenhd schreef:etrex 30? Je doet ook aan geocaching?
Nee hoor, die gebruik ik op de fiets.
Collega is geocaching-verslaafd, dus ik rijg wel eens wat mee. Ik vind het wel leuk, maar ik ga toch liever een stuk fietsen ;)
Aha, beiden kan echter goed hoor. Maar is die 30 dan geen overkill?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Overkill, nee toch ?
De Etrex 30 doet 't prima als fietscomputer/gps.
Ontvangst is nauwkeuriger dan de Edge 810 (en touring) doordat de antenne vrij zicht heeft naar de hemel en omdat er een modernere ontvanger in zit met Glonass.
In mijn beleving kan je met een outdoor gps prima fietsen, maar wandelen met een fiets gps is behelpen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maartenhd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 23 augustus 2005, 14:51

ThaSingleTrackMastah schreef:Overkill, nee toch ?
De Etrex 30 doet 't prima als fietscomputer/gps.
Ontvangst is nauwkeuriger dan de Edge 810 (en touring) doordat de antenne vrij zicht heeft naar de hemel en omdat er een modernere ontvanger in zit met Glonass.
In mijn beleving kan je met een outdoor gps prima fietsen, maar wandelen met een fiets gps is behelpen.
Daar kan ik me alles bij voorstellen.

heb dus zelf de dakota 20 voor het geocachen en dan de Touring Edge net gekocht voor het MTB'en en op de weg.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Die codepage lock zat niet in de Edge Touring voorheen, bij een firmware update er dus "ingeslopen".
Goed om te weten dat dit de oorzaak is. Kans is groot dat er meer toestellen last van gaan krijgen.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Plaats reactie