Garmin Edge 820

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jitz
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 20:23
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 2016

Toch wel verrast. Garmin heeft zonet de 820 aangekondigd.

De test staat al online bij DC rainmaker : http://www.dcrainmaker.com/2016/07/garmin-edge-820.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk. Ik heb zelf de 1000 maar wilde eigenlijk de 520 maar in verband met beperkte opslag niet gekozen.
Wat leuke nieuwe functies toegevoegd die me zeker aanspreken.
Met name afslag melding via hoofdtelefoon is toch wel een leuke optie ( helaas wel alleen via telefoon )

Het formaat bevalt me meer dan de 1000. Ik verwacht dat er de komende periode wel wat 1000 versies te koop komen :)

Blijkbaar al snel te koop... Bij DC rainmaker zijn ze er toch best positief over...
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Hier nog een linkje: Bikeradar Garmin Edge 820
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Mooi apparaat!

maar ik denk dat als ik de 810 beu ben, ik eerder een Apple Watch zou nemen en die aan het stuur zou zetten.

Ritten loggen en navigeren gaat prima (zo niet beter) met de apple watch en de trainingsfunctie gebruik ik niet van de Edge
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Gaaf!. Je zal maar een 1000 hebben. Of een 520. Dan zou ik flink balen...

Ik heb aan beide heel erg getwijfeld. Maar aangezien ik momenteel m'n 920XT gebruik (tevens m'n windsurf gps watch) nog niet echt de noodzaak voor een andere fietscomputer. Routes red ik via een 'kruimelpad".

De wifi upload functie is een enorm pluspunt!
De formulieren factor is ook erg nice, net als de 520. De 1000 voelt veel te groot voor het scherm wat er in zit.

De enige reden om nog een 520 te kopen is als deze voor een mooie prijs te koop is.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Opperhoofd schreef:Gaaf!. Je zal maar een 1000 hebben. Of een 520. Dan zou ik flink balen...

Ik heb aan beide heel erg getwijfeld. Maar aangezien ik momenteel m'n 920XT gebruik (tevens m'n windsurf gps watch) nog niet echt de noodzaak voor een andere fietscomputer. Routes red ik via een 'kruimelpad".

De wifi upload functie is een enorm pluspunt!
De formulieren factor is ook erg nice, net als de 520. De 1000 voelt veel te groot voor het scherm wat er in zit.

De enige reden om nog een 520 te kopen is als deze voor een mooie prijs te koop is.
Dat balen zal wel mee vallen, de 1000 is er al weer een hele tijd en de veronderstelling is dat deze middels updates vergelijkbare functies krijgt als de 820, de 520 is een iets ander verhaal. Maar goed er zijn altijd mensen die verkopen gewoon hun kneut en kopen weer een nieuwe. Houdt de hobby levendig en de bankrekening leeg.
Gebruikersavatar
jitz
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 20:23
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 2016

Opperhoofd schreef:Gaaf!. Je zal maar een 1000 hebben. Of een 520. Dan zou ik flink balen...

Ik heb aan beide heel erg getwijfeld. Maar aangezien ik momenteel m'n 920XT gebruik (tevens m'n windsurf gps watch) nog niet echt de noodzaak voor een andere fietscomputer. Routes red ik via een 'kruimelpad".

De wifi upload functie is een enorm pluspunt!
De formulieren factor is ook erg nice, net als de 520. De 1000 voelt veel te groot voor het scherm wat er in zit.

De enige reden om nog een 520 te kopen is als deze voor een mooie prijs te koop is.
Flink balen vind ik wel meevallen.. maar bij de koop van de edge 1000 heb ik wel zitten twijfelen tussen de 520 en de 1000. De nadelen die de 520 had zijn bij de 820 wel opgelost.. Maar goed er komt geen vervanger van de 1000 dus als je die wilt verkopen ben je die zo kwijt en kun je nog overstappen op de 820 zonder al te veel bij te leggen....
Ik zal hem zeker eens bekijken in de winkel en dan er eens overnadenken of ik hem om wil wisselen....
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Nog een verhaal van:Bikerumor Garmin Edge 820
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

jitz schreef:
Opperhoofd schreef:Gaaf!. Je zal maar een 1000 hebben. Of een 520. Dan zou ik flink balen...

Ik heb aan beide heel erg getwijfeld. Maar aangezien ik momenteel m'n 920XT gebruik (tevens m'n windsurf gps watch) nog niet echt de noodzaak voor een andere fietscomputer. Routes red ik via een 'kruimelpad".

De wifi upload functie is een enorm pluspunt!
De formulieren factor is ook erg nice, net als de 520. De 1000 voelt veel te groot voor het scherm wat er in zit.

De enige reden om nog een 520 te kopen is als deze voor een mooie prijs te koop is.
Flink balen vind ik wel meevallen.. maar bij de koop van de edge 1000 heb ik wel zitten twijfelen tussen de 520 en de 1000. De nadelen die de 520 had zijn bij de 820 wel opgelost.. Maar goed er komt geen vervanger van de 1000 dus als je die wilt verkopen ben je die zo kwijt en kun je nog overstappen op de 820 zonder al te veel bij te leggen....
Ik zal hem zeker eens bekijken in de winkel en dan er eens overnadenken of ik hem om wil wisselen....
Vooralsnog lijkt de 1000 mee te profiteren van de nieuwe updates. Mogelijk dat de concurrentie van allerlei smart watches/phones en andere devices garmin heeft wakker geschud. Echter de problemen met bluetooth en live track zijn nog steeds de wereld niet uit, dus er is nog wat werk te doen.
lennartb82
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53

Ik zat er al een tijd op te wachten. De eerste geruchten waren er al vanaf de lancering van de 520.

Vorig jaar wel een 520 gekocht maar ik mis de navigatie toch wel een beetje. De 820 lijkt gewoon de topper...... formaat van de 520 (de 1000 vond ik persoonlijk te groot) met een hoop extra ruimte voor kaarten.

Ik wacht met smart af :-)
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Zaterdag de 820 even in de hand gehad, en deze gaat komende week op mijn fiets komen... Mooi compact, stuk kleiner dan de 1000 en alle nieuwe functies, heb getwijfeld om toch de 1000 te pakken maar dit leek me de betere keus aangezien de 1000 al enige tijd op de markt is.

Als ik hem heb zal ik eens mijn mening geven, lees wel. Ik rijd momenteel niet met een gps uitgezonders Strava op mijn telefoon.

Webshops kunnen hem nog niet leveren maar mijn dealer had ze al op voorraad... wel tof!
Ik ben mij er eentje...
Michnov
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 november 2015, 22:37
Mijn mountainbike: Ghost Tacana Pro L.E.

Iemand een idee waar de Garmin Edge 820 op voorraad is ?

Kan hem nergens vinden (of ik twijfel aan de webshop)
joostie338
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 22 april 2010, 20:22
Mijn mountainbike: MR, RnR x2 Grandone & ARTi

EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

In de reviews mis ik een waardering van de accu van de 820. Bij de 1000 schijnt dit een zwak punt te zijn. Heeft iemand hier informatie over gezien/gehoord?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DCRainmaker schreef:Has a cool new ‘Battery Save mode’ (never seen before)
...
Battery Life (GPS) 15 hours.
Los van alle instellingen is de batterijduur ook sterk afhankelijk vd omgevingstemperatuur, dus 's zomers altijd langer dan 's winters.
Is niet zo erg, want lange dagtochten maak je bijna altijd in de zomer.
Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar verwisselbare penlites, maar die worden bij mijn weten aleen in outdoor toestellen gebruikt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lennartb82
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53

Zo vanmiddag een 820 opgepikt! De verkoper gaf aan dat het schermpje 'erg klein' is en of een 1000 niet fijner zou zijn, niets is minder waar. Had een 520 maar miste de navigatie. Deze vind ik super werken! Kort tochtje mee gemaakt en geen spijt van. Aanrader!
Plaats reactie