Garmin Edge 820

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Mijn 820 verliest elke keer de connectie met m'n iphone 6s via de bluetooth.
Eerder maakte de garmin automatisch verbinding met de telefoon als ik de bluetooth aanzette.
Nu zegt de telefoon dat er wel verbinding is maar de garmin heeft niets. :~
Enige wat ik dan kan doen is de telefoon uit de garmin wissen, de garmin connect app wissen van m'n telefoon en de heleboel opnieuw installeren en connecten.

Is nu al 2 x op rij als ik een rit wil uploaden.
Alle software is up to date.
Iemand dit probleem ook gehad?
Thx.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn beste gok zou zijn om ff te kijken op het Garmin forum in de 820 topics.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jefro98 schreef: vr 22 maart 2019, 09:02 Mijn 820 verliest elke keer de connectie met m'n iphone 6s via de bluetooth.
Eerder maakte de garmin automatisch verbinding met de telefoon als ik de bluetooth aanzette.
Nu zegt de telefoon dat er wel verbinding is maar de garmin heeft niets. :~
Enige wat ik dan kan doen is de telefoon uit de garmin wissen, de garmin connect app wissen van m'n telefoon en de heleboel opnieuw installeren en connecten.

Is nu al 2 x op rij als ik een rit wil uploaden.
Alle software is up to date.
Iemand dit probleem ook gehad?
Thx.
Schijnt aan de nieuwe firmware (11.00) van de 820 te liggen.
Op forums.garmin.com dit gevonden:
ed2kayak schreef:Try this, it worked for me today.

GC app --> Garmin Devices --> select Edge 820 remove device --> restart phone & 820 --> readd 820 in GC app.

Restarted my Edge 820, 3 times this am and it connected via BT each time.
Haven't use on ride yet.
GC ver 4.16.1
Android ver 9
Pixel XL
PaulOver schreef:That works provided I don't restart my phone. After a restart the connection doesn't work. Have to clear paired devices and re-pair again.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 24 maart 2019, 03:44 Schijnt aan de nieuwe firmware (11.00) van de 820 te liggen.
Op forums.garmin.com dit gevonden:
ed2kayak schreef:Try this, it worked for me today.

GC app --> Garmin Devices --> select Edge 820 remove device --> restart phone & 820 --> readd 820 in GC app.

Restarted my Edge 820, 3 times this am and it connected via BT each time.
Haven't use on ride yet.
GC ver 4.16.1
Android ver 9
Pixel XL
PaulOver schreef:That works provided I don't restart my phone. After a restart the connection doesn't work. Have to clear paired devices and re-pair again.
Dank je. Ga ik proberen. :-q :-q
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Jefro98 schreef: zo 24 maart 2019, 20:47
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 24 maart 2019, 03:44 Schijnt aan de nieuwe firmware (11.00) van de 820 te liggen.
Op forums.garmin.com dit gevonden:

Dank je. Ga ik proberen. :-q :-q
Dit heb ik inderdaad ook gehad, Garmin Connect opnieuw geïnstalleerd. Daarna alles opnieuw gekoppeld. Probleem opgelost.
Over het laden van gpx bestanden. Via de Garmin IQ app GPX/FIT Export, die je zowel op je mobiel zet en daarna ook in je edge komt te staan kun je gpx bestanden verzamelen.
De bestanden die de app voor je verzameld heeft kun je dan weer draadloos naar je 820 halen.
Ik heb m'n laptop nog niet gebruikt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb er wat mee zitten spelen, ik kan via de Connect app op mn Android ook gpx'en van Wikiloc en Gpsies naar mn Edge versturen (en volgen als course).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PimXC
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 16 april 2012, 11:45
Mijn mountainbike: Merida Big Nine NX

Dat ga ik ook proberen, handig als dat via je mobiel kan. Zou mooi zijn als je ook de GPS bestanden van de Nederlandse app van MTB routes direct zou kunnen inladen. Hoewel daar gewoon bordjes staan natuurlijk :roll:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je de gpx kan downloaden naar je phone kan je m met de connect app naar je Edge versturen. De oorsprong vd gpx maakt niet uit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Mijn Garmin Edge 820 lijkt overleden. Nadat ik eerst telkens wisselende batterijpercentages voorbij zag komen. Dan weer 60%, dan weer 8%, dan weer 30%, lijkt de batterij nu helemaal stuk. Als ik de Garmin aan de stroom hang geeft de batterij 100% aan, maar zodra ik de stroom loshaal valt hij uit.

Helaas is de Garmin net 1,5mnd buiten garantie inmiddels. Heb nu maar een mail naar Garmin gestuurd. Hopelijk wil men een uitzondering maken.

Was erg tevreden met de Edge 820 maar dit vind ik wel jammer, zo kort na het verstrijken van einde van de garantie apparaat stuk.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op het net kan je voor alle Garmins vervangings accus kopen voor weinig. Laatst nog naar gekeken. Denk aan €25.
Compleet met DIY handleiding en vaak zit er ook nog een passend schroevendraaiertje bij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

ThaSingleTrackMastah schreef: di 7 mei 2019, 22:24 Op het net kan je voor alle Garmins vervangings accus kopen voor weinig. Laatst nog naar gekeken. Denk aan €25.
Compleet met DIY handleiding en vaak zit er ook nog een passend schroevendraaiertje bij.
Dank voor de tip, was deze inderdaad ook al tegengekomen. Ben alleen niet zo zeker dat mij dat lukt zonder verdere complicaties aan de Garmin, touchscreen, etc. Ik ben best lomp, en het is allemaal best wat gepriegel met bandkabeltjes etc:
https://www.youtube.com/watch?v=Moy6K4h7AIM
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Iemand in de familie of vriendenkring ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Een optie is om hem naar Garmin op te sturen. Je krijgt dan een refurbished model aangeboden voor 109 euro. Recent gedaan met een 820 die niet meer op wilde laden. Een toestel terug ontvangen dat niet van nieuw te onderscheiden is. Zeer tevreden
Gebruikersavatar
The Borg Cube
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 280
Lid geworden op: vr 18 september 2009, 20:20
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 CF /Canyon Neuron 9.0 CF

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 31 maart 2019, 22:08 Ik heb er wat mee zitten spelen, ik kan via de Connect app op mn Android ook gpx'en van Wikiloc en Gpsies naar mn Edge versturen (en volgen als course).
Daar heb ik naar zitten zoeken maar kan het niet vinden in Connect. Waar zit dat verstopt?
Collect memories not stuff.
Don't blame the trail for your fail.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik download de gpx met mn phone, via de browser.
Dan ga ik met de Filemanager naar Downloads en kies om de gpx te openen met Garmin Connect.
Dan komt de gpx onder Training / Courses te staan.
Van daaruit kan ik m naar mn Edge sturen. (Send to device)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie