Garmin Edge 820

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Dennis13
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 juni 2016, 17:44

Gerwinator schreef:Vandaag een rondje gefietst met de Openfietsmap, een hele verbetering voor de 820. Mooie lichte kaart en vrij gedetailleerd ook in het bos.

Zeker een aanrader!
Heb je dan Light versie gedownload?.... Is de Full dan nog gedetailleerder?
Heb de Full erop gezet, maar vind hem nog wat traag reageren.

Groet Dennis
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Light heeft iets minder kaartdetail, maar voornamelijk qua arcering. Kaartbeeld vd light versie is op de 820 'rustiger' en beter afleesbaar ivm minder donkere kleuren.
Gebruikersavatar
D5R
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: do 30 september 2010, 14:24
Mijn mountainbike: Rood, Zwart en Zilver.

De light versie heeft geen hoogte lijnen.
iets wat ik in zuid limburg en aachenerwald wel fijn vindt.
Geen commentaar...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die hoogtelijnen kan je apart downloaden (bijv. hier als SRTM) en in een aparte .img plaatsen.
Dan kan je beide inschakelen, zodat ze samen met de kaart zichtbaar zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gerwinator
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Dennis13 schreef:
Gerwinator schreef:Vandaag een rondje gefietst met de Openfietsmap, een hele verbetering voor de 820. Mooie lichte kaart en vrij gedetailleerd ook in het bos.

Zeker een aanrader!
Heb je dan Light versie gedownload?.... Is de Full dan nog gedetailleerder?
Heb de Full erop gezet, maar vind hem nog wat traag reageren.

Groet Dennis
Ik heb inderdaad de light-versie er op gezet, deze bevat geen hoogtelijnen.
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

En FW6.50 is alweer uit.
JanPolet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 31 december 2016, 16:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro 2015

Twee ervaringen delen.

1. Via basecamp OFM Benelux op de 820 gezet. Deze via menu "navigatie, kaart, kiezenkaart"gezocht. Blijkt deze een hele ander naam gekregen te hebben. Daarna zelfde wijze OpenMTBmap er op gezet en die overschrijft dan de eerde OFM Benelux. Iemand hiervoor een oplossing?

2. Gisteren een wegglijder gehad op mijn voorwiel. Fiets onderuit en direct een stevig geloei op mijn gsm. ???? Oh ja detectieongeval staat aan. Op scherm 820 stond netjes een veld van dat contact persoon wordt geinformeerd over 45 sec. Je kan dit voorkomen door dan de V in te drukken bij annuleren. Dit werkt dus prima.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

1) Het .img bestand een unieke naam geven in de \Garmin map van je gps.
bijvoorbeeld omtb_ben.img en ofm_ben.img
Garmin maakt er standaard gmapsupp.img van en iedere nieuwe poging overschrijft de vorige.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 27&t=93172" onclick="window.open(this.href);return false;

2) niet meer vallen :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Hallo allemaal .

Ik ben in de markt voor een fiets navigatie , ik had een oude 705 die op n paar puntjes na best beviel , maar die heb ik met een fiets mee verkocht .. ik wil graag een nieuw model om gpx routes te kunnen rijden (MTB offroad) in het buitenland in de bergen in Oostenrijk en Frankrijk. nu hoor ik veel goede maar ook veel matige dingen over de 820. Is de 820 Toch het model om aan te schaffen voor mijn doel of kan ik beter uitwijken naar een ander model/ merk ? strava doe ik op mijn phone .. ik meet niets .. ik gebruik niets .. ik wil gewoon erg goed vertelt worden wanneer is naar links en naar rechts moet .. liefst zonder vertraging !

jeroen
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

jeroentune schreef:[…] ik had een oude 705 die op n paar puntjes na best beviel , maar die heb ik met een fiets mee verkocht […]
Tja…
Vorsprung durch Pedantik.
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

jeroentune schreef:Hallo allemaal .

Ik ben in de markt voor een fiets navigatie strava doe ik op mijn phone .. ik meet niets .. ik gebruik niets .. ik wil gewoon erg goed vertelt worden wanneer is naar links en naar rechts moet .. liefst zonder vertraging !

jeroen
Dan zou ik gaan voor een toestel gaan dat meer gericht is op navigeren.
De 820 kan je imho zien als een (zeer) uitgebreide fietscomputer waarmee je ook wel kan navigeren. Jij zoekt dus als ik het goed begrijp eigenlijk het omgekeerde daarvan.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je ongeveer hetzelfde zoekt, maar met meer nadruk op (off-road) navigeren, dan heeft Garmin de Etrex serie.
De 30x met knopjes en joystick of de 35 met touchscreen.
Beide minder richting training/fitness.
Zelf vond ik het touchscreen minder fijn, dus heb de 35 weer verkocht en ben bij de 30 gebleven, maar da's persoonlijk.

Navigatie als in de zin van vertellen waar je L of R moet, dat is beperkt in off-road omstandigheden.
Omdat je een 705 had, neem ik aan dat je geen wonderen verwacht, maar ik zeg het toch maar even ;)
Ironisch genoeg kunnen juist de Edges (maar heel misschien ook de 35) een trucje met fit bestanden, waarbij ze aangeven of de track naar L of R gaat afbuigen. Dat lijkt op navigeren, maar is alleen een hulpmiddel om de track te volgen.
Navigeren mbv routes staat of valt met de kaart. Als mtb'er kom je er al snel achter dat jouw paden niet op de kaart staan, dus navigatie mbv de kaart stuurt je over de brede paden :((
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JanPolet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 31 december 2016, 16:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro 2015

jeroentune schreef:Hallo allemaal .

Ik ben in de markt voor een fiets navigatie , ik had een oude 705 die op n paar puntjes na best beviel , maar die heb ik met een fiets mee verkocht .. ik wil graag een nieuw model om gpx routes te kunnen rijden (MTB offroad) in het buitenland in de bergen in Oostenrijk en Frankrijk. nu hoor ik veel goede maar ook veel matige dingen over de 820. Is de 820 Toch het model om aan te schaffen voor mijn doel of kan ik beter uitwijken naar een ander model/ merk ? strava doe ik op mijn phone .. ik meet niets .. ik gebruik niets .. ik wil gewoon erg goed vertelt worden wanneer is naar links en naar rechts moet .. liefst zonder vertraging !

jeroen
Ik heb met de 820 de route van Vrachelen Cadettenkamp Dorst gereden om het uit te proberen. (Ken de route goed is mijn thuis route) Zolang de route stukken heeft van 100 m of meer dan gaat het goed met aanwijzingen. Rijd je echter een singeltrack met veel op een volgende bochten dan houdt de gps en de draaiing van de kaart het niet bij. Ik denk geen enkele gps. Wanneer je in de bergen gaat rijden zal het denk ik toch zo zijn dat je berg op niet hard gaat en dan kan je de track volgen of een willekeurig pad nemen. Berg af neem ik aan dat je je aandacht meer bij het rijden zal hebben dan veel op de navigatie kijkt. Wil je de GPS toch vooral gebruiken voor voornamelijk navigeren dan kan je inderdaad kijken naar de Etrex types, de Garmin 100 explore of de simpele MIO's. Zeker met MTB is een groter scherm dan de 820 wellicht ook handiger.
JanPolet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 31 december 2016, 16:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro 2015

ThaSingleTrackMastah schreef:1) Het .img bestand een unieke naam geven in de \Garmin map van je gps.
bijvoorbeeld omtb_ben.img en ofm_ben.img
Garmin maakt er standaard gmapsupp.img van en iedere nieuwe poging overschrijft de vorige.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 27&t=93172" onclick="window.open(this.href);return false;

2) niet meer vallen :winkie:
Dank je.
Ik heb de kaarten eerst in de 820 gezet en dan de namen gewijzigd. Nu staan ze er goed.

Vallen hoort toch wel een beetje bij MTB.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Dank je wel voor de hints .. met navigeren bedoel ik eigenlijk om ingeladen GPX bestanden te kunnen rijden.
wat mij betreft hoeft de computer geen alternatief te bedenken , hij moet mij gewoon aangeven dat ik over 30 meter naar links moet .. meer hoeft hij voor mij niet te doen .

ik zal eens naar de etrex series gaan kijken ..
Plaats reactie