Garmin Edge 705 snelheids cadance sensor

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Treflow
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 14 november 2015, 13:11

Ik ben op zoek naar een snelheids/cadance sensor voor mijn Garmin Egde 705. De huidige Garmin sensoren (losse sensoren voor snelheid en cadance) worden niet ondersteund door de Edge 705 (volgens Garmin website). Ik begrijp dat alleen de GSC10 sensor ondersteund wordt (dit is een gecombineerde snelheid en cadans sensor) door de Edge 705. Helaas is deze sensor nergens meer verkrijgbaar in NL.
Weet iemand een alternatieve sensor (ANT+ sensor) die door de Garmin Edge 705 ondersteund wordt? Of heeft iemand er nog eentje liggen die ik kan overnemen? :D

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Volgens mij doen die nieuwe sensoren het ook hoor.
Als het ANT+ is dan werkt het bijna altijd.
De Garmin site is op veel punten onnauwkeurig, waarschijnlijk ook op dit punt.

Beste zou zijn als je iemand kent die de nieuwe sensoren heeft, en die dan even pairen met jouw 705.
Dan zie je vanzelf of het werkt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Ik heb vernomen (weet dus niet of het echt zo is) dat met een 705 ofwel de snelheidsensor werkt ofwel de candanssensor. Beide individueel dus. Als je ze beide wilt pairen dan werkt het niet bij een 705
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

OK, zou kunnen, dat de 705 maar 1 device aan kan, dan heb je de oude, gecombineerde, sensor nodig.
Nu is 't natuurlijk zo dat en 705 ook werkt zonder.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Precies. Als je cadance en snelheid wilt zien, dan kan je de cadance van een sensor halen en snelheid via het gps signaal. Zo heb ik dat momenteel ook op mijn racefiets. Cadance via een power meter en snelheid via de satellieten. Die gecombineerde sensor is bij mijn 705 ook gesneuveld namelijk. Als je geen powermeter hebt kan je wellicht de losse cadance sensor van garmin proberen. Op het MTBR forum zijn er mensen die hier mee geëxperimenteerd hebben.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Er zijn ook gecombineerde ANT+ snelheids-/cadanssensoren van andere merken, die het zouden moeten doen met een Edge 705. Zonde dat de GSC-10 van Garmin van de markt is, die had (heeft) ook mijn voorkeur boven de nieuwe sensoren. Snelheidsregistratie en vooral auto-pauzegedrag is stukken beter met een snelheidssensor dan puur op GPS.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie