polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Om mijn pols ook een Polar. Heb overwogen een Polar voor op het stuur maar inderdaad Polar faseert de fietscomputers uit. Tijdje met een Etrix gereden maar die is enorm ongebruikelijksvriendelijk. Probeer er maar eens zonder computer een gpx bestand op te zetten.
Dus nu een iPhone en een battery pack op het stuur. Borstband om en Polar Beat app aan voor hartslag registratie en fietsrit. Dit omdat op lange rit (>4 uur) de accu van de Polar m430 het niet trekt. Dergelijk lange ritten rijd ik niet veel dus prima zo voor mij.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tijdje met een Etrix gereden maar die is enorm ongebruikelijksvriendelijk. Probeer er maar eens zonder computer een gpx bestand op te zetten.
Beetje off topic, maar...
Met USB OTG gaat dat verrassend goed.
Maar je kan je zaakjes natuurlijk ook goed voorbereiden en thuis de belangrijke tracks er op zetten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Een paar weken geleden ging mijn V650 uit tijdens een tocht. Toen ik dat opmerkte heb ik hem weer aan gezet en hij gaf 73% accu aan, dus geen lege accu. De week erna resette hij spontaan, alle instellingen waren weg. En afgelopen weekend ging hij 3x uit, telkens was de accu nog minimaal 50% opgeladen. Is dit iets waar de V650 bekend om staat? Het is al een oudje, maar niet gevallen of misbruikt. Ik heb hem gisteren aangezet en op het buro gelegd en hij is netjes bij 0% uit gegaan, dus misschien komt het door de trillingen van het fietsen?

Anyways, repareren zal niet mogelijk zijn denk ik. Ik neig naar een smartwatch, ik gebruik de V650 toch alleen om routes op te nemen voor Strava. Zelden dat ik een GPS tocht rij.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Smartwatch zal iets onnauwkeuriger zijn (HR en KM)
Geen idee of dat belangrijk voor jou is
Zelf kan ik tijdens het fietsen geen horloge aan m'n pols hebben, gaat irriteren
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Voor hartslag zou je met de Polar ook al een band dragen, dus die kan mee met het horloge.
Als je echt graag nauwkeurige kilometers wilt doe je er een sensor bij en je bent klaar.

Zo heb ik het nu ook gedaan en neem mijn edge alleen nog mee als ik moet navigeren. Werkt wel fijn eigenlijk om niet steeds al die statistieken voor je neus te hebben.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

HR meet ik niet :) Maar met bijv. een Apple watch zou ik dat misschien wel gaan doen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien staat hier nog wat zinvolle info tussen:
https://www.mtbr.com/threads/apple-watc ... g.1201122/
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie