polar v650

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik heb persoonlijk nooit problemen met m'n v650 en synchroniseren.
Ik herken het probleem echter wel degelijk.
Toen ik nog een laptop op windows 7 gebruikte was het huilen.
Op een windows10 systeem loopt het altijd prima, met alle soorten kabels.

Waar werk jij mee?
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Hier met Windows 10 toch af en toe gedoe, vooral na de laatste update van strava live segments.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik werk met Windows 10. Las net op het forum van fiets.nl dat er door een update van Windows 10 blijkbaar problemen zijb me5 polar flow

https://www.fiets.nl/forum/viewtopic.ph ... 4&start=96" onclick="window.open(this.href);return false;
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

(Her)start de Bonjour service van Apple eens. Dat wil vaak wel helpen.

Andere optie is de "Remote NDIS Based Internet Sharing Device" bij de netwerk adapters weg te gooien als het apparaat gekoppeld is. Deze wordt daarna opnieuw geconfigureerd als je hem opnieuw aan de PC hangt.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Het is weer opgelost! De truc zat hem inderdaad in bonjour. Ik heb bonjour en flowsync verwijderd. Flowsync opnieuw geïnstalleerd waarna het direct werkte.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Top!
Toch nuttig geweest om even flink te klagen ;)
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Kan iemand de stappen beschrijven om bonjour en flowsync te verwijderen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Die staan gewoon in je lijst met programma's in het configmenu.
Bij windows 10 wordt dat apps en onderdelen genoemd.
Aanklikken en verwijderen, kan niet missen.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Gevonden maar het blijft niet lukken. Ik wacht op actie van Polar.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Je hebt ze beiden verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd?

Wellicht een domme opmerking maar wordt de polar wel herkend in windows?
Hoor je die suffe plingplong geluidjes?
En misschien nog dommer: zit er zand of modder in de micro-usb aansluiting?
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Check voor de zekerheid of de bonjourservice ook daadwerkelijk gestart is. Want dat gebeurd. Is bij mij ook al voorgekomen
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Ik hoor de Pong geluiden. Als je flow opnieuw installeerd staat bonjour er ook weer op. Bij Garmin heb je nog wel dat hij het device als externe schijf herkent, dat lijkt bij Polar ook niet het geval.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

De Polar wordt als NDIS adapter zichtbaar bij de netwerk drivers.
Maar dat de Bonjour service er weer opgezet wordt, wil niet zeggen dat ie gestart is.
Dat moet je controleren.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Hier hetzelfde probleem gehad na de update van Windows.
Beide Polars maakten geen verbinding meer. Een had de nieuwe update en de andere
was nog niet geupdate.

Nog nooit van bonjour gehoord maar deze eraf gegooid. Polar flowsync eraf en de nieuwste
ITunes geinstalleerd en Flowsync. Werkt weer op Windows 10.
Thanks.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

De aanhouder wint, heb hem aan de praat gekregen. Zaak verwijderen, opnieuw opstarten, zaak installeren, opnieuw opstarten. Daarna werkt het bij mij in ieder geval weer goed.
Plaats reactie