Garmin Edge Touring Plus

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Thanx voor jullie antworden.
Ik zal meer gpx tracks van strava enz afhalen om deze vervolgens zelf t rijden . Ik hoef gn beeps te horen maar wil ongeveer zien waar ik af moet slaan door het volgen van het lijntje.

Wie weet doe ik inderdaad wel wat fout met mijn 705. Kaart of track I.lezen of van sd kaart aflezen of in apparaat laden.. Ik weet niet goed wat het verschil is en wat de juiste keuze is. Ik gebriuk mijn 705 als teller en vor mijn strava. Dat gaat prima. Maar een route gpx inladen en navigeren wil niet goed.
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Deze week de Touring Plus aangeschaft en toch aangenaam verrast . Tweemaal de functie "Rondreis plannen" , telkens de functie "fietsen" ingesteld. Maar wat is het verschil tussen "tourfiets" en "fiets" ? Ik bedoel welk verschil zit er daar dan in qua wegen enzo ? Mijn ritten waren best mooi alleen af en toe toch een stuk grote baan (niet veel,maar toch) waar ik liever niet rij wegens te druk.
Christonabike!!
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Het narijden van GPS tracks zonder navigatie instructies werkt dus nu ook goed... de turn-by-turn gewoon uitzetten, en je kunt gewoon de track volgen zonder poespas. Maar zolang de Bryton nog werkt, gebruik ik die voor op de MTB. Die is net wat steviger / robuuster gebouwd. Het glanzende witte van Touring plus lijkt me gevoelig voor krassen...
Iemand ervaring met zo'n siliconen hoesje ofzo ?
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Francois schreef: Iemand ervaring met zo'n siliconen hoesje ofzo ?
Ja , ik. Bij de Chinezen eentje besteld voor 0.89 cent . Veel ervaring is er daar niet aan hé . Je plaatst het over je GPS en hij ziet er dan zwart uit ipv wit :lol:
Christonabike!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Buitenkant vd Garmins is best ok, zeker niet super kwetsbaar, best wel robuust.
(Wit is misschien wel wat besmettelijk)
Siliconen hoesjes schijnen bij nattigheid de ontvangst negatief te beinvloeden, heb ik hier een een ander topic gelezen.
Touchscreen van boven, hoesje met een laagje water er tussen aan zijkant en onderkant, dan krijgt de antenne het wel moeilijk...
Een hoesje is daardoor eigenlijk een beetje onzin. De gps op een veilige plek monteren (stuurpen) levert meer op.
En de volgende eigenaar kan altijd nog een hoesje kopen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

ThaSingleTrackMastah schreef:Buitenkant vd Garmins is best ok, zeker niet super kwetsbaar, best wel robuust.
(Wit is misschien wel wat besmettelijk)
Siliconen hoesjes schijnen bij nattigheid de ontvangst negatief te beinvloeden, heb ik hier een een ander topic gelezen.
Touchscreen van boven, hoesje met een laagje water er tussen aan zijkant en onderkant, dan krijgt de antenne het wel moeilijk...
Een hoesje is daardoor eigenlijk een beetje onzin. De gps op een veilige plek monteren (stuurpen) levert meer op.
En de volgende eigenaar kan altijd nog een hoesje kopen ;)
Bedankt voor de tip ivm nattigheid. Ik vind de Touring er trouwens beter uitzien in het zwart.
Christonabike!!
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ik heb nu eenmaal een witte :-)

dat zo'n hoesje past, dat geloof ik wel... maar ik bedoel meer als je tijdens een modderrit de spatters van het scherm moet vegen met je handschoenen, dan zal dat krassen geven (of niet ?). Op de Bryton zitten die er al op...en dat wilde ik nu juist voorkomen...ook als ie van je stuurpen stuitert tijdens een val of zo en dan ergens tussen de stenen terechtkomt dan wil je toch wat bescherming...de Bryton heeft van zichzelf al een rubber omhulsel (stevige Fisher Price quality :D )
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Juup
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 19 augustus 2015, 13:26

Wat ik jammer vind is dat de touring plus een barometrische hoogtemeter heeft maar Garmin express het verschil niet ziet tussen de touring en de plus. Hij schakelt dus bij beide een hoogtecorrectie in terwijl dit bij de plus niet zou moeten. Gevolg op 500 hoogtemeters verlies ik makkelijk 150 tot 200 meter. Dit is vervolgens in Strava niet meer te herstellen.
Helaas wil Garmin er niks aan doen :/
BikePC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 december 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Zoetermeer

@Juup, in Garmin Connect (GC) de hoogtecorrectie uit zetten. Helaas moet je dat steeds weer doen - de instelling wordt niet onthouden.
Uploaden van je 'activity' rechtstreeks vanuit de Touring naar GC en dus zonder bemoeienis van Garmin Express kan via de link https://connect.garmin.com/api/upload/w ... load.faces" onclick="window.open(this.href);return false;
Beetje MTB-er, meer racefietser
Juup
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 19 augustus 2015, 13:26

Bedankt @bikepc
Ik was ook al tot de conclusie gekomen dat het omslachtig blijft zolang Garmin de software niet aanpast.
Ik gok dat dit ook niet meer gebeuren afgaande op de antwoorden die ik van Garmin mocht ontvangen.
Juup
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 19 augustus 2015, 13:26

@bikepc als ik dat dus via deze link doe dan wordt de hoogtecorrectie niet toegepast? Dat zou super zijn

Edit: de hoogtecorrectie zit pas in Garmin connect. Wat is de meerwaarde van de link dan?
Laatst gewijzigd door Juup op vr 14 oktober 2016, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
BikePC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 december 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Zoetermeer

Je moet in GC nog steeds wel de hoogtecorrectie uit zetten omdat GC niet weet dat de Touring Plus een barometer heeft. Wat je aanlevert is de originele activity (.fit) uit je Touring, direct naar GC, dus die bevat ook de originele hoogte-data. Alleen zorgen dat GC daar afblijft.

Een mens leert door te experimenteren:
Deze methode is de 'zekere' manier - je zou ook eens kunnen proberen om de activiteit gewoon via GE te synchroniseren met GC en dan in GC de hoogtecorrectie uit zetten. Zie je dan een ander hoogteprofiel dan als je upload naar GC via de directe link? Wel weer hoogtecorrectie in GC uit zetten!
Beetje MTB-er, meer racefietser
BikePC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: do 24 december 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Zoetermeer

Juup schreef:@bikepc als ik dat dus via deze link doe dan wordt de hoogtecorrectie niet toegepast? Dat zou super zijn

Edit: de hoogtecorrectie zit pas in Garmin connect. Wat is de meerwaarde van de link dan?
Om jou gerust te stellen omdat ik uit je tekst opmaakte dat Garmin Express de schuldige was van het strippen van je hoogte-data :-)
Beetje MTB-er, meer racefietser
Juup
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 19 augustus 2015, 13:26

als je de hoogte correctie uitzet dan wordt het hoogteprofiel aangepast in garmin connect. Op dat moment is er al een synchronisatie geweest met Strava. Naderhand synchroniseren werkt helaas niet er wordt dan toch gebruik gemaakt van de data van Garmin Connect met hoogtecorrectie.

Maar misschien moet ik inderdaad Garmin Express & Garmin Connect overslaan en het bestand direct naar Strava uploaden.
Ik ga morgen maar eens experimenteren.
Ik hou je op de hoogte.

gr Juup
Plaats reactie