Kan Etrex 30 niet toevoegen in Garmin Connect

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ik heb een Etrex 30 gekocht en wil deze toevoegen in mijn reeds bestaande Garmin Connect account. Deze heb ik toendertijd aangemaakt mbv mijn edge 200. Via Garmin express de Etrex 30 ingeladen maar in Connect dus niks te ontdekken. Computer herstarten, connect in en uitloggen, Etrex ontkoppelen en weer aankoppelen, power knop langdurig indrukken bij aansluiten, alles geprobeerd. Op internet is niks te vinden, ook op de connect hulp-site niet. De PC herkent en ziet de Etrex wel, kan alle mappen en bestanden zien en openen. Alleen dus niks te zien in connect en kan ook nergens handmatig toevoegen ofzo. Wie kan me helpen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb ook altijd moeite met Connect gehad, icm de Etrex 30.
Kon 'm wel toevoegen, maar daar hield het ook mee op.
M'n 60csx deed het beter, maar wellicht deed Connect het vroeger gewoon beter.
Ik heb de moed opgegeven. Basecamp doet 't goed, Strava doe ik niet aan, en met Gpsies kan ik tracks op internet zetten.
Sowieso opletten om gedachteloos al je ritjes op internet te zetten, want dan weten de boeven waar jouw fiets woont.
Ik knip altijd een beetje in Basecamp, zodat alleen het echte rondje overblijft.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ok, Basecamp is nieuw voor mij, dan daar maar mee aan de slag, had hem al gedownload. Was gewend om ook ritten van anderen van connect af te plukken en na te rijden maar kan idd ook via Gpsies. Sowieso wel ff wennen, had een edge 200, dan is dit ff ingewikkelder :o Maar ga er vast een hoop plezier van hebben nog :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik krijg stiekem het idee dat Garmin z'n Connect-site steeds meer op Edge & Co afstemt.
De outdoortoestellen vallen een beetje buiten de boot ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
michelj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 13:24

Dit gaat helaas niet zo werken, op de Etrex worden routes opgeslagen als tracks en niet als activiteit daarom herkent Garmin connect deze helaas niet.
Op Strava kan je de GPX file bestand wel uploaden via "Handmatig" dan moet je op je navigatie systeem opzoek gaan naar een mapje GPX met daarin de route die je gereden hebt.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

In Garmin Connect kun je de bestanden ook handmatig uploaden. Alleen toestellen die het FIT formaat ondersteunen kunnen worden gesynchroniseerd. Dit is werkt dan ook voor de Oregon 600 serie en Forerunner en Fenix horloges. Maar niet voor een eTrex, GPSmap62 (64 misschien weer wel) of Montana.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bedankt voor de info, dit bevestigd mijn vermoeden.
Moet eerlijk zeggen dat ik al zeker 2 jaar geen poging meer heb gedaan.
Vroegah toen werkte het gewoon met mijn 60csx.
Etrex 30 heb ik nog toe kunnen voegen, maar nooit een bestandje kunnen synchroniseren.
Uploaden nog wel vanaf de pc, maar dat is mijl op zeven.
Laatste keer wilde Connect geen bestandjes meer vanaf mijn pc, foutmelding ben ik al vergeten, maar toen heb ik de handdoek in de ring gegooid, trekken aan een dood paard.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: 1. maar wellicht deed Connect het vroeger gewoon beter.
2. Ik heb de moed opgegeven. Basecamp doet 't goed,
3. met Gpsies kan ik tracks op internet zetten.
4. Sowieso opletten om gedachteloos al je ritjes op internet te zetten, want dan weten de boeven waar jouw fiets woont.
Ik knip altijd een beetje in, zodat alleen het echte rondje overblijft.
+4. Forget Garmin Connect. Een fietsmaat van mij was het gelukt door te dringen tot de helpdesk. De interface is zoals zij het noemen "third party" en ze kunnen er niks aan doen. Kansloze masturbanten geven een ander de schuld.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Btje late reactie..ik ben er ook maar mee gestopt. Vind het wel jammer van de overzichten die ik nu niet meer heb(afgelegde km's per tijdvak, hm, calorieën, gem.snelheid etc..) Al zal ik die in basecamp ook vast wel kunnen maken..Ben alleen een beetje klaar met het mijzelf eigen maken met alweer een nieuw software/how-to :-? Afgelopen jaar nieuwe video camera, actie cam, telefoon, navigatie voor in de auto/motor, mediaplayer, tablet, computer, nieuwe software op mijn werk..pff ik heb er vaak echt geen zin meer in maar vooral geen tijd voor over. Of begin ik nu te klinken als een oude man? :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, maar wel herkenbaar.

Basecamp werkt wel, maar geen calorieën (Basecamp is denk ik de enige Garmin software die echt zinvol is...)
Die zou je in TrainingCenter wel kunnen zien, mits je gps ze uitrekent.
(in tegenstelling tot Polar rekent Garmin het in de gps uit en niet in de software op je pc)
Hier een topic (en een oplossing) over het calorieën probleem van Garmin.
Probleem is dat het wel weer andere programma's en tooltjes zijn die je moet leren kennen.
Ouwe man :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie