gps app voor mobiel

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

begin juni liep alles gesmeerd, maar nu herkent mijn iphone4 plots geen gpx files meer. Als ik een gpxfile in een mail of in dropbox aanklik krijg ik geen apps (osmand, gpies)meer te zien waarmee ik kan openen, maar toont hij de lange lijst coderingen. Wat gaat hier fout?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hij leest de gpx als tekst of XML ?
(wat het eigenlijk ook is)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Geen idee wat xml is. Maar het probleem is opgelost. Je moet een gpx file lang aanklikken om de bijbehorende APPS te kunnen zien.

Maar meteen een ander probleem. Met Osmand aan vliegt Strava er keer op keer uit. Ondanks dat ik vrijwel alle apps en wifi uit heb geschakeld, verversen in de achtergrond voor Strava in instellingen aan heb geschakeld en automatisch pauzeren in strava zelf uit heb staan. Van mijn 60 km vandaag zijn slechts 15 km door strava vastgelegd waarbij de app telkens opnieuw opgestart moest worden. Enige verschil met mijn gewone ritten is osmand aan, scherm aan en iphone op het stuur. In nederland ging het goed, hier in frankrijk fout.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik kan me voorstellen dat beide apps elkaar in de weg zitten.
Maar bedenkt: Een etrex op je stuur werkt beter, is beter afleesbaar, kost minder, kan tegen een stootje enz.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Geen idee wat er misgaat, maar waarom (tijdelijk) niet Osmand je track laten loggen?
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Kan de iphone versie (nog) niet. ik switch nu om de zoveel minuten van strava naar osmand. Het is behelpen.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Update: Osmand ging zich op mijn oude iPhone 4 steeds ellendiger gedragen. Van het killen van Strava en vrijwel niet willen opstarten werd het het bevriezen van mijn smartphone. Tussendoor nog een keer geherinstalleerd zonder dat dat enige verbetering gaf. Nadat ik Osmand er af heb gegooid begon mijn telefoon zich een stuk aardiger te gedragen. Ik vermoed dat de makers een nette versie voor het nieuwe IOS van de iPhone hebben proberen te maken en de versie voor IOS 7, de 4 draait niet op moderner niet al te best hebben gecheckt.

Werk nu met viewranger en dat werkt prima. Die heeft als extra functie dat je hem automatisch coördinaten kunt laten doorgeven zodat ze thuis weten waar ik lig mocht ik een ongeluk meemaken. Er schijnt zelfs de geluidssignaal functie op te zitten waar ik in eerdere posts om vroeg. Als je een x aantal meters buiten de ingeladen route rijd laat hij het merken. Maar ik ben nu al gewend zonder, dus nog niet uitgeprobeerd.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Klopt, die geluidssignalen zitten er inderdaad in. Dat zijn de XTE alarm opties in de Navigation settings.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie