Garmin Edge 1000

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Yugor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 652
Lid geworden op: ma 16 november 2009, 16:41
Mijn mountainbike: B W Green
Contacteer:

faxe schreef:scherm van de 800 is groot genoeg voor mij. Kaartje kan ik prima aflezen en het aantal info velden dat je kunt tonen is voor mij ook voldoende. Accuduur van de 800 is voor mij ook voldoende. Zonder hartslagregistratie en met de backlight uit gaat de batterij uurtje of 16 mee. Veel langer zit ik zelden of nooit op de fiets.
Das goed om te weten (wil min.12 uur gegarandeerde accuduur hebben) :-q

Edge 1000 - mooi ding maar ik vrees voor een belabberde accuduur
Andere major drawback is dat ie ook (net als de 810 ) overal een route van gaat maken, ik wil dat soort dingen zelf bepalen :roll:
Gebruikersavatar
Hannibal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 611
Lid geworden op: do 4 september 2003, 13:57
Mijn mountainbike: Curve GMX+

Cube-Elite schreef: Hoe lang zijn jouw ritten dan wel niet?
Als je alles aan zet lezen we hier 6 uur, maar als je langer gaat rijden zet je toch een aantal onbelangrijke (gadget) functies uit.

Als je op je telefoon alles aanzet en gaat fietsen zijn er ook niet veel die het meer dan een uur of drie/vier uithouden
Meeste wat ik uit mijn Edge 800 heb gehaald is ongeveer 16 uur. Na dik 260km was het redelijk frustrerend dat hij het laatste stukje het niet meer deed.

Ik fiets (niet elke maand ofzo, maar toch) met enige regelmaat tochten van 10+ uur en als je meerdere dagen onderweg bent (bike packing), wordt het al gauw lastig zonder externe accu, solar panel, etc. Misschien ben ik redelijk extreem, maar voor mij voegt de Edge 1000 niets toe..
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Garmin kan zich m.i. beter blijven richten op waar ze goed in zijn, de hardware, en voor de rest samenwerken met derde partijen op software/app/online gebied, die boot heeft Garmin volledig gemist. 'Garmin segmenten' en een fatsoenlijk social platform binnen GC, ik zie het niet gebeuren, zie de pijnlijke 'upgrade' van GC.. De 1000 heft een paar leuke toevoegingen, groter scherm zou ik wel prettig vinden, maar net als met de 810 vind ik het te duur om enkel hiervoor over te stappen.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Knakker29 schreef:Garmin kan zich m.i. beter blijven richten op waar ze goed in zijn, de hardware, en voor de rest samenwerken met derde partijen op software/app/online gebied, die boot heeft Garmin volledig gemist. 'Garmin segmenten' en een fatsoenlijk social platform binnen GC, ik zie het niet gebeuren, zie de pijnlijke 'upgrade' van GC.. De 1000 heft een paar leuke toevoegingen, groter scherm zou ik wel prettig vinden, maar net als met de 810 vind ik het te duur om enkel hiervoor over te stappen.
Volledig mee eens, op gebied van hardware hebben ze weinig concurrentie maar op gebied van software stelt Garmin steeds teleur. Ook nu weer met GC veel problemen, als je dan ziet wat de gasten van Strava en Veloviewer voor elkaar krijgen met waarschijnlijk veel minder middelen.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Schreef ik al in de andere topic.
Veel "social media" onzin inderdaad, ben ik met voorgaande eens. Was ook al te zien aan GC dat het die kant op gaat, ik zat er niet op te wachten, voorlopig is het dashboard nog 'ouderwets', maar het zal me niet verbazen als je allemaal van die app-achtige schermen krijgt. Nou gebruik ik voor mezelf BikePlanner, wat dat betreft onovertroffen, voor het "share" gebeuren, Strava.

Die cadansmeter is wel interessant.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Wat doet de cadans meter hier anders of bedoel je met di2 geen kadans meter nodig hebt?

Simpel mijn 705 voldoet nog prima en bij lange tochten gewoon geen verlichting aanzetten dan red ie het echt wel. Ze zouden een soort zuinige mode moeten maken die je in kan stellen eens.

Wat ik dan eerder zou missen of een toeveoging zou vinden dat je er een aantal nummers mee kan bellen en hij als MP3 fungeert, kunnen we die ook wer thuis laten.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Is een versnellingsmeter, die je gewoon op je crank monteert met zon elastisch lusje. Geen losse magneten en zender op je chainstay.
Kan dat met Di2? Wat ik wel tof vind is de gekozen versnellingen loggen met Di2. Had zelf al eens zoiets zitten bedenken, had verwacht dat er vooral bij racers/profs wel interesse in zou zijn en dat er zoiets al zou zijn.

Hier ook nog erg tevreden met de 705.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
sted74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Tuareg '19, Epic Elite '15, stumpjumper Marathon '14, Stumpjumper Comp '12, Trek 8500 '10, xtc 4

Yes, ik heb de Garmin edge 1000 binnen en even getest!
Vooralsnog bevalt hij prima, eerste bevindingen:

Ik gebruik hem voor mtb, racefiets en hardlopen,
Nieuwe snelheidsmeter en cadansmeter zijn snel en eenvoudig te monteren en te verwijderen, vooral de snelheidsmeter op de as kun je snel overzetten op een andere fiets,
Cadansmeter is klein en onopvallend te monteren op de crank geen montage op het frame nodig!
Kan meerdere meters registreren die voorzien zijn van ant+,
Goed afleesbaar ook in de zon,
Veel instelmogelijkheden overzichtelijk en voor mij duidelijk zonder handleiding te begrijpen,
Navigatiefunctie midden in het bos naar een adres of waar dan ook werkt goed en snel hij herkent zelfs de singletracks,
Gps verbinding is zeer snel,
Routes plannen op pc en overzetten naar de edge 1000 werkt goed en is erg handig,
Segmenten instellen en gebruiken zoals met strava is helaas nog niet te gebruiken maar komt er aan!


Als er gebruikersvragen zijn wil ik deze best proberen te beantwoorden!
p.s. dit is wel mijn eerste gps op de fiets dus ik moet zelf ook nog veel leren.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

nice! ik zou wel graag wat foto's willen zien van de sensoren en hoe de edge op je bike zit.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Had op Google al wat gezien van de nieuwe snelheidssensor.
Omdat deze nu op de achternaaf zit.
Ben wel benieuwd of daar geen afwijkingen door komen.(maar zal wel al getest zijn voor ze het op de markt brachten)
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
sted74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Tuareg '19, Epic Elite '15, stumpjumper Marathon '14, Stumpjumper Comp '12, Trek 8500 '10, xtc 4

Ik zal vanavond of morgen even wat foto's maken en hier plaatsen!
De snelheidsmeter klem je idd eenvoudig over de naaf! het is een rubber blokje met geïntegreerd rubber elastiek! hij kalibreert automatisch.
De snelheid heb ik vergeleken met een maatje die naast mij reed met een garmin edge 500 en de waardes kwamen overeen!
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Gary Visser schreef:
Knakker29 schreef:Garmin kan zich m.i. beter blijven richten op waar ze goed in zijn, de hardware, en voor de rest samenwerken met derde partijen op software/app/online gebied, die boot heeft Garmin volledig gemist. 'Garmin segmenten' en een fatsoenlijk social platform binnen GC, ik zie het niet gebeuren, zie de pijnlijke 'upgrade' van GC.. De 1000 heft een paar leuke toevoegingen, groter scherm zou ik wel prettig vinden, maar net als met de 810 vind ik het te duur om enkel hiervoor over te stappen.
Volledig mee eens, op gebied van hardware hebben ze weinig concurrentie maar op gebied van software stelt Garmin steeds teleur. Ook nu weer met GC veel problemen, als je dan ziet wat de gasten van Strava en Veloviewer voor elkaar krijgen met waarschijnlijk veel minder middelen.
Ik gebruik de online dienst van CopyMySports https://garminconnectsync.uservoice.com/" onclick="window.open(this.href);return false; om de door mijn Edge 810 opgenomen ritten die via de iPhone online gezet worden automatisch naar Strava te sturen.

Daarmee heb ik de fijne hardware van Garmin met de online shizzle van Strava!
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
sted74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Tuareg '19, Epic Elite '15, stumpjumper Marathon '14, Stumpjumper Comp '12, Trek 8500 '10, xtc 4

Hierbij wat foto's
Oja er zit ook wifi op dus bij thuiskomst worden de resultaten direct geüpload!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Ziet er goed uit.
Hoort de snelheidssensor niet op de achteras?
Of maakt dit niet uit?
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Mooi apparaat, maar die snelheidssensor op de naaf is echt geen gezicht zeg. Heb ie mooie witte of rode naven.......

Goed snelheidmeter is niet noodzakelijk natuurlijk. Ik moet zeggen dat de edge 705 erg nauwkeurig is zonder in een bebost parcours als ldd week ik maar 200m af. En ook in het hooggebergte is het prima.
Plaats reactie