Dat is zeker niet mijn ervaring. Had je wellicht het backlight continu aan staan? Dat hakt er nogal in. De accu haalt trouwens pas zo'n volle capaciteit na enkele malen geheel op- en ontladen.nielsvo schreef: (gisteren een rit van ca. 5 uur gemaakt en resterende batterij duur was 2%).
Garmin Edge 1000
Instructievideo's over de Garmin GPS? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/" onclick="window.open(this.href);return false;
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
Heb nu wifi en bluetooth uitgezet. Backlight op halve stand (de automatische stand functioneert niet echt lekker vind ik, al snel is het scherm dan veel te donker bij daglicht).mrgps.nl schreef:Dat is zeker niet mijn ervaring. Had je wellicht het backlight continu aan staan? Dat hakt er nogal in. De accu haalt trouwens pas zo'n volle capaciteit na enkele malen geheel op- en ontladen.nielsvo schreef: (gisteren een rit van ca. 5 uur gemaakt en resterende batterij duur was 2%).
Ritje van dik 4 uur vandaag en batterij indicator gaf nu 53% aan. Beter dus
Alleen jammer dat ie bleef hangen bij het opslaan van de rit waardoor ik deze activiteit eerst weer moest verwijderen voordat synchronisatie weer lukte (echt stabiel is het allemaal dus nog niet)
Weer een pluspuntje ontdekt t.o.v. mijn 705: bij een koers wordt ook aangegeven waar je al hebt gereden (dun lichtblauw spoor op de kaart). Handig als je dicht bij elkaar liggende lusjes rijdt en een keer de verkeerde afslag neemt, je kunt dan zien of je er al eerder bent geweest en welk (onbereden) spoor je eigenlijk had moeten kiezen.
Dat doet de 810 ook al.nielsvo schreef: Weer een pluspuntje ontdekt t.o.v. mijn 705: bij een koers wordt ook aangegeven waar je al hebt gereden (dun lichtblauw spoor op de kaart). Handig als je dicht bij elkaar liggende lusjes rijdt en een keer de verkeerde afslag neemt, je kunt dan zien of je er al eerder bent geweest en welk (onbereden) spoor je eigenlijk had moeten kiezen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Volgens mij kon de 705 dat ook hoor...nielsvo schreef:...
Weer een pluspuntje ontdekt t.o.v. mijn 705: bij een koers wordt ook aangegeven waar je al hebt gereden (dun lichtblauw spoor op de kaart). Handig als je dicht bij elkaar liggende lusjes rijdt en een keer de verkeerde afslag neemt, je kunt dan zien of je er al eerder bent geweest en welk (onbereden) spoor je eigenlijk had moeten kiezen.
Zit in de instellingen vd tracklog, daar kan je een kleurtje kiezen, en of je 'm wel of niet op de kaart wilt zien.
De exacte plek in de menu's kan per FW-versie en per gps verschillen, maar Garmin heeft dit al heel lang zo.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
Hm, zou kunnen, is me nooit opgevallen. Misschien dat ik de tracklog dezelfde kleur gaf als de track zelf. Hoe dan ook, het grotere scherm van de 1000 maakt het in ieder geval wel beter zichtbaar (het grotere scherm was voor mij eigenlijk ook de belangrijkste reden om te upgraden nu ik inmiddels ook aan de leesbril toe ben )ThaSingleTrackMastah schreef:Volgens mij kon de 705 dat ook hoor...
Zit in de instellingen vd tracklog, daar kan je een kleurtje kiezen, en of je 'm wel of niet op de kaart wilt zien.
De exacte plek in de menu's kan per FW-versie en per gps verschillen, maar Garmin heeft dit al heel lang zo.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ha, zonder m'n lenzen heb ik ook moeite met mn Etrex30
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 19
- Lid geworden op: di 17 juni 2014, 07:53
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 2014
Bij de set zit een snelheidsmeter, kan die makkelijk op de als van het achterwiel gemonteerd worden??? Het bandje lijkt mij namelijk nogal klein.
Ik heb al gelezen en gezien dat mensen deze voor of achter op een as hebben dus zou moeten passen.
Zitten vast meerdere lengtes rubbers bij.
Zitten vast meerdere lengtes rubbers bij.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 19
- Lid geworden op: di 17 juni 2014, 07:53
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 2014
Oke, ben benieuwd. bedankt voor je antwoord
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 191
- Lid geworden op: ma 5 april 2010, 20:03
- Mijn mountainbike: Tuareg '19, Epic Elite '15, stumpjumper Marathon '14, Stumpjumper Comp '12, Trek 8500 '10, xtc 4
Afgelopen weekend voor de gein mijn Garmin 1000 meegenomen naar Barcelona!
In het vliegtuig had ik perfect gps signaal, hoogte (2,5km) en snelheid (950km/u) werden goed aangegeven (mijn iphone4 had geen gps ontvangst) en ik kon precies zien waar we op dat moment waren.
In Barcelona heb ik de Garmin wandelend gebruikt om bepaalde locaties te vinden met de route er naar toe! ook dat ging mooi met de voorgeinstalleerde kaarten.
ps de snelheidsmeter past goed over de voor en achternaaf met de bijgeleverde rubbertjes!
In het vliegtuig had ik perfect gps signaal, hoogte (2,5km) en snelheid (950km/u) werden goed aangegeven (mijn iphone4 had geen gps ontvangst) en ik kon precies zien waar we op dat moment waren.
In Barcelona heb ik de Garmin wandelend gebruikt om bepaalde locaties te vinden met de route er naar toe! ook dat ging mooi met de voorgeinstalleerde kaarten.
ps de snelheidsmeter past goed over de voor en achternaaf met de bijgeleverde rubbertjes!
- Pike
- Extreme Biker
- Berichten: 771
- Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
- Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon
Als je Edge hoogte 2,5km aangeeft dan is dit by far niet correct . De gemiddelde vlieghoogte in Europa is 10km namelijk .sted74 schreef:Afgelopen weekend voor de gein mijn Garmin 1000 meegenomen naar Barcelona!
In het vliegtuig had ik perfect gps signaal, hoogte (2,5km) en snelheid (950km/u) werden goed aangegeven (mijn iphone4 had geen gps ontvangst) en ik kon precies zien waar we op dat moment waren.
2,5km hoogte zou ook wel pijn doen als je bijvoorbeeld de Alpen over zou moeten vliegen
Offtopic: volgens mij mag het officieel niet om een gps te gebruiken in het vliegtuig. Alle apparatuur die zendt, of ontvangt moet uit staan (even ongeacht of de apparatuur in het vliegtuig er daadwerkelijk last van heeft of niet). Niet dat ik zo'n moraalridder ben, maar dan weet je dat je niet moet lopen showen met je apparaatje in het vliegtuig . Ik houd het zelf voor de zekerheid gewoon lekker uit. Je locatie zie je tegenwoordig ook mooi op de schermen van het vliegtuig toch.
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein