Garmin Edge 1000

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mrgps.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 17:36
Contacteer:

nielsvo schreef: (gisteren een rit van ca. 5 uur gemaakt en resterende batterij duur was 2%).
Dat is zeker niet mijn ervaring. Had je wellicht het backlight continu aan staan? Dat hakt er nogal in. De accu haalt trouwens pas zo'n volle capaciteit na enkele malen geheel op- en ontladen.
Instructievideo's over de Garmin GPS? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

mrgps.nl schreef:
nielsvo schreef: (gisteren een rit van ca. 5 uur gemaakt en resterende batterij duur was 2%).
Dat is zeker niet mijn ervaring. Had je wellicht het backlight continu aan staan? Dat hakt er nogal in. De accu haalt trouwens pas zo'n volle capaciteit na enkele malen geheel op- en ontladen.
Heb nu wifi en bluetooth uitgezet. Backlight op halve stand (de automatische stand functioneert niet echt lekker vind ik, al snel is het scherm dan veel te donker bij daglicht).
Ritje van dik 4 uur vandaag en batterij indicator gaf nu 53% aan. Beter dus :-q
Alleen jammer dat ie bleef hangen bij het opslaan van de rit waardoor ik deze activiteit eerst weer moest verwijderen voordat synchronisatie weer lukte :roll: (echt stabiel is het allemaal dus nog niet)
Weer een pluspuntje ontdekt t.o.v. mijn 705: bij een koers wordt ook aangegeven waar je al hebt gereden (dun lichtblauw spoor op de kaart). Handig als je dicht bij elkaar liggende lusjes rijdt en een keer de verkeerde afslag neemt, je kunt dan zien of je er al eerder bent geweest en welk (onbereden) spoor je eigenlijk had moeten kiezen.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

nielsvo schreef: Weer een pluspuntje ontdekt t.o.v. mijn 705: bij een koers wordt ook aangegeven waar je al hebt gereden (dun lichtblauw spoor op de kaart). Handig als je dicht bij elkaar liggende lusjes rijdt en een keer de verkeerde afslag neemt, je kunt dan zien of je er al eerder bent geweest en welk (onbereden) spoor je eigenlijk had moeten kiezen.
Dat doet de 810 ook al. :-q
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

en de 800
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

en weer een nieuwe firmware release: 2.30
Benieuwd of ie nu stabieler werkt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

nielsvo schreef:...
Weer een pluspuntje ontdekt t.o.v. mijn 705: bij een koers wordt ook aangegeven waar je al hebt gereden (dun lichtblauw spoor op de kaart). Handig als je dicht bij elkaar liggende lusjes rijdt en een keer de verkeerde afslag neemt, je kunt dan zien of je er al eerder bent geweest en welk (onbereden) spoor je eigenlijk had moeten kiezen.
Volgens mij kon de 705 dat ook hoor...
Zit in de instellingen vd tracklog, daar kan je een kleurtje kiezen, en of je 'm wel of niet op de kaart wilt zien.
De exacte plek in de menu's kan per FW-versie en per gps verschillen, maar Garmin heeft dit al heel lang zo.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

ThaSingleTrackMastah schreef:Volgens mij kon de 705 dat ook hoor...
Zit in de instellingen vd tracklog, daar kan je een kleurtje kiezen, en of je 'm wel of niet op de kaart wilt zien.
De exacte plek in de menu's kan per FW-versie en per gps verschillen, maar Garmin heeft dit al heel lang zo.
Hm, zou kunnen, is me nooit opgevallen. Misschien dat ik de tracklog dezelfde kleur gaf als de track zelf. Hoe dan ook, het grotere scherm van de 1000 maakt het in ieder geval wel beter zichtbaar (het grotere scherm was voor mij eigenlijk ook de belangrijkste reden om te upgraden nu ik inmiddels ook aan de leesbril toe ben :wink: )
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ha, zonder m'n lenzen heb ik ook moeite met mn Etrex30 8)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
B82S
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: di 1 september 2009, 17:07

Ik rij altijd nog met mijn 605 en overweeg sterk om de Edge 1000 aan te schaffen. Ik rij alleen geen routeerbare routes, ik laat een crs bestand in en fiets deze na. Ik neem aan dat dat met de 1000 ook kan?
Yes_you_Cannondale
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 07:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 2014

Bij de set zit een snelheidsmeter, kan die makkelijk op de als van het achterwiel gemonteerd worden??? Het bandje lijkt mij namelijk nogal klein.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Ik heb al gelezen en gezien dat mensen deze voor of achter op een as hebben dus zou moeten passen.
Zitten vast meerdere lengtes rubbers bij.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Yes_you_Cannondale
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 07:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 2014

Oke, ben benieuwd. bedankt voor je antwoord :wink:
sted74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 april 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Tuareg '19, Epic Elite '15, stumpjumper Marathon '14, Stumpjumper Comp '12, Trek 8500 '10, xtc 4

Afgelopen weekend voor de gein mijn Garmin 1000 meegenomen naar Barcelona!
In het vliegtuig had ik perfect gps signaal, hoogte (2,5km) en snelheid (950km/u) werden goed aangegeven (mijn iphone4 had geen gps ontvangst) en ik kon precies zien waar we op dat moment waren.
In Barcelona heb ik de Garmin wandelend gebruikt om bepaalde locaties te vinden met de route er naar toe! ook dat ging mooi met de voorgeinstalleerde kaarten.

ps de snelheidsmeter past goed over de voor en achternaaf met de bijgeleverde rubbertjes!
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

voor mij niet geschikt , terug naar de 800 om gewoon een track te kunnen volgen ..
Laatst gewijzigd door mike180 op wo 23 juli 2014, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

sted74 schreef:Afgelopen weekend voor de gein mijn Garmin 1000 meegenomen naar Barcelona!
In het vliegtuig had ik perfect gps signaal, hoogte (2,5km) en snelheid (950km/u) werden goed aangegeven (mijn iphone4 had geen gps ontvangst) en ik kon precies zien waar we op dat moment waren.
Als je Edge hoogte 2,5km aangeeft dan is dit by far niet correct :D. De gemiddelde vlieghoogte in Europa is 10km namelijk :-q.
2,5km hoogte zou ook wel pijn doen als je bijvoorbeeld de Alpen over zou moeten vliegen :winkie:

Offtopic: volgens mij mag het officieel niet om een gps te gebruiken in het vliegtuig. Alle apparatuur die zendt, of ontvangt moet uit staan (even ongeacht of de apparatuur in het vliegtuig er daadwerkelijk last van heeft of niet). Niet dat ik zo'n moraalridder ben, maar dan weet je dat je niet moet lopen showen met je apparaatje in het vliegtuig :tong. Ik houd het zelf voor de zekerheid gewoon lekker uit. Je locatie zie je tegenwoordig ook mooi op de schermen van het vliegtuig toch.
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Plaats reactie