Sigma ROX 10.0 - ervaringen, tips & trucs

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Accuduur is zeker een pluspunt.
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

Hoe werkt de rox bij indoor trainingen. Hij zoekt gps en ziet je niet bewegen, of kan je de gps uitschakelen (batterij sparen)? Hij slaat gewoon je cadans en hartslag op?
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

heb er zelf nog niet mee geëxperimenteerd, maar er zit ook een snelheidsmeter bij...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik ook niet, ik fiets altijd buiten :wink:
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

GPS is inderdaad uit te schakelen, maar ik heb dit zelf nooit geprobeerd. Ik weet niet of daardoor ook automatisch de auto stop/start functie wordt uitgeschakeld. In Data Center kun je wel aangeven dat je een loopband sessie hebt gedaan, dus ik neem aan dat je de Rox ook gewoon indoor kunt gebruiken met alle faciliteiten.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik ben op zoek naar een gps fietscomputer. Omdat ik Sigma verlichting op de fiets heb lijkt een bijpassende Sigma Rox 10 fietscomputer me wel mooi.

Maar nu zie ik dat de Rox 10 ook een snelheidsmeter heeft voor op het wiel ?
Is dit alleen voor wanneer je indoor fietst en geen gps bereik hebt ? En kun je de Rox 10 ook gebruiken zonder die snelheidsmeter op het wiel , dus enkel met de gps ?

Ik wil een fietscomputer maar omdat ik een snelheidsmeter op het wiel erg lelijk vind wil ik er eentje die op gps werkt.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Je kunt de ROX10 zowel met als zonder sensor in het wiel rijden. Ik rijd zelf op GPS signaal dus zonder sensor. Werkt prima!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dennis1987 schreef:Ik ben op zoek naar een gps fietscomputer. Omdat ik Sigma verlichting op de fiets heb lijkt een bijpassende Sigma Rox 10 fietscomputer me wel mooi.
...
Dat lijkt mij een prima argument...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

Ook ik zit te zoeken naar een nieuwe fietscomputer. Ik lees hier veel goede berichten over dit apparaat, maar op andere sites lees ik ook dat sommigen problemen hebben met de GPS-ontvangst in een bosrijke omgeving. Dan hebben ze bijvoorbeeld in 1 uur opeens al 60 km gemountainbiked, midden in de Ardennen. Hebben jullie dit soort ervaringen ook gehad?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik heb hem nu een paar maanden in gebruik, maar nog nergens last van gehad. De afstand klopt altijd prima :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Kun je de ROX 10.0 ook op meerdere fietsen gebruiken ? Ik bedoel dat je totale kilometerstand per fiets opgeslagen wordt ipv een totaalstand van alle fietsen bij elkaar ?

Ik wil per fiets de totale kilometerstand bij houden maar het lijkt me niet slim om 3 fietscomputertjes aan te schaffen.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Je kan drie fietsen instellen, waarvan dan apart de gegevens bijgehouden worden.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik heb gisteren de Rox 10 besteld , die zal Dinsdag wel bij de LBS liggen. Het is m'n eerste fietscomputer dus ik ben benieuwd :-D

Kun je bij deze de snelheid en de totale kilometerstand op het scherm instellen ?
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Dennis1987 schreef:Ik ben op zoek naar een gps fietscomputer. Omdat ik Sigma verlichting op de fiets heb lijkt een bijpassende Sigma Rox 10 fietscomputer me wel mooi.

Maar nu zie ik dat de Rox 10 ook een snelheidsmeter heeft voor op het wiel ?
Is dit alleen voor wanneer je indoor fietst en geen gps bereik hebt ? En kun je de Rox 10 ook gebruiken zonder die snelheidsmeter op het wiel , dus enkel met de gps ?

Ik wil een fietscomputer maar omdat ik een snelheidsmeter op het wiel erg lelijk vind wil ik er eentje die op gps werkt.
Waarom denk je dat er een snelheidsmeter voor op het wiel wordt bijgeleverd?
Omdat actuele snelheid en ook exacte afstand bij veel draaien en keren met enkel GPS erg onnauwkeurig kan zijn.
Snelheid en afstand zijn het meest nauwkeurig met een eenvoudig (ouderwets) fietscomputertje onder de voorwaarde dat de wielomtrek nauwkeurig is gemeten en ingevoerd.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Ik heb sinds vandaag de Rox 10.0

Je kunt idd 3 fietsen instellen , maar hoe selecteer ik een fiets waarmee ik een training ga doen ?
Er zit niet echt een boekje of gebruiksaanwijzing in de doos m.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Plaats reactie