Sigma ROX 10.0 - ervaringen, tips & trucs

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Gisteren m'n eerste ritje met de Rox gemaakt. Begin het al een beetje te snappen. Is me zelfs gelukt de rit via Data Center naar Strava te uploaden. Data Center is trouwens een erg mooi programma met veel mogelijkheden. Downloaden tracks via Gpsies.com ziet er erg eenvoudig uit.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Hhmhmmm, mijn ROX heeft gisteren zijn geluid verloren.... En dat kan best lastig zijn met navigeren. Ding aangezet, uitgezet, geluid aan/uit en terug naar de fabrieksinstellingen maar zonder resultaat.

Jammer dat dit voor mijn vakantie gebeurd. Ik hoop dat Futurumshop en Sigma snel met een oplossing kunnen komen.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

KleinPalomino schreef: En om in te haken op de verkopen...ik denk dat er voldoende ROX.10 gebruikers zijn. Het apparaat is echter makkelijk te doorgronden waardoor je er op forums niet veel over terugziet (is denk ik de reden dat je er niet veel over leest).
Rijkelijk late reactie van mij, maar dank voor je antwoord!

Ik overweeg mijn Rox 9.1 te vervangen door de Rox 10. Wel wil ik de hartslag, snelheid en cadans sensor erbij. Die heb ik nu ook wel, maar helaas is die van de Rox 9.1 niet compatibel. Wel goed dat Sigma voor de Rox 10 nu voor ANT+ communicatie met de sensors heeft gekozen, dat wordt momenteel veel gebruikt.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Freediamond87 schreef:Ik heb ook een Rox besteld en heb een vraag over de bijgeleverde snelheidsmeter. Wat is de meerwaarde van snelheid meten via omwentelingen van het wiel als het apparaat ook gps heeft?
Snelheidsmeting met een sensor is het meest nauwkeurige (zoals ook al wel geantwoord was). GPS heeft afhankelijk van de ontvangst afwijkingen.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

fmb schreef:
KleinPalomino schreef: ...
Ik overweeg mijn Rox 9.1 te vervangen door de Rox 10. Wel wil ik de hartslag, snelheid en cadans sensor erbij. Die heb ik nu ook wel, maar helaas is die van de Rox 9.1 niet compatibel.
Behoorlijk snel de knoop doorgehakt (na een jaar met een schuin oog ernaar kijken :wink: ) en eind vorige week de Rox 10.0 besteld. Dit weekend al ontvangen en zondag mijn eerste rit ermee gemaakt. Eerste ervaringen zijn goed:
* De bediening was ik al gewend van de Rox 9.1 en de 10.0 werkt met grofweg hetzelfde principe. Heb het altijd knap gevonden dat de bediening van een apparaat met best veel functies toch zo simpel is gehouden. De bediening van de Rox 10.0 is wat mij betreft dan ook uitstekend!
* Wel loopt de kaart iets (een paar meter) achter op de werkelijke positie, maar dat zal met meer apparaten zo zijn denk ik.
* Navigeren op basis van een vooraf ingestelde route werkt erg goed.
* Positienauwkeurigheid lijkt beter dan van de iPhone (maar dat is een eerste indruk).
* Exporteren van de rit als bijv. .fit en dan exporteren naar Strava werkt goed, hartslag en cadans gaat goed mee.
* Het meegeleverde programma (Sigma Data Center) kende ik al, alleen kan nu ook de kaart/route functie gebruiken. Na even uitproberen werkt ook dat goed, een nieuwe route is ook zo gemaakt.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Goed nieuws, mijn ROX is onderweg. Topservice met tussentijdse berichten van Futurumshop. Gelukkig op tijd voor de vakantie!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

En binnen, een nieuwe! Goed geregeld via Futurum! :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Nadat mij extrex voor de zoveelste keer van mijn stuur is gebroken, ben ik stiekem aan het spieken naar iets anders.
De etrex kan ik alleen voor mijn pen monteren, andere posities zijn niet handig/onmogelijk.
Wat voor montage mogelijkheden zijn er allemaal voor de ROX? Hoe hebben de dagelijkse gebruikers hem gemonteerd zitten?

De gemiddelde garmin edge vind ik te duur en de nieuwe etrex 30 is me eigenlijk net een stukje te groot.
Omdat de etrex serie niet specifiek bedoeld is voor op de fiets, zijn de montage mogelijkheden ook te beperkt naar mijn zin.

De functionaliteiten van de rox staan me erg aan, want navigeren met een kaart doe ik toch nooit...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

De Rox kan op de stem, op het stuur en met een los verkrijgbare steun ook voor het stuur gemonteerd worden.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Op de racer zit ie op de stuurpen, op de mountainbike heb ik een bestaande houder passend gemaakt als topcap (omdat mijn stuurpen te kort is). Ik had een houder (butler) die de ROX voor je stuurpen plaatst.....1 rit.....gevallen en beide kapot. Er komt bij mij dus geen butler meer in.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0#p2030284" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat is mijn punt dus. Mijn etrex kan alleen maar voor de stuurpen, waardoor hij al drie keer kapot gegaan is bij een val de afgelopen paar jaar.
Op de stuurpen wordt hem niet, omdat mijn stuurpen inderdaad ook vrij kort is.
Hoe heb jij heb passend gemaakt op je topcap KP? Een beetje symmetrie is ook nooit gek natuurlijk en het ziet er bij jou wel strak uit zo.
Is dat gewoon een kwestie van een gaatje boren en de zijkanten afzagen?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5#p1955820" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik moest even zoeken. Was op mijn mobiel net te lastig....
Terug naar dat ding: dit werkt prima voor mij. Met monteren en demonteren moet alles even los maar éénmaal aangedraaid dan komt het niet meer los. Ondertussen heb ik die smalle spacer aan de houder vastgeplakt. Scheelt een hoop gepiel.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Na nog wat filmpjes over de werking gezien te hebben, heb ik er vandaag 1 besteld.
Morgen komt hij al binnen, dus kan ik er donderdag gelijk mee gaan rijden :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooi. Veel plezier ermee. Ik ben er tot op heden erg tevreden mee. Gisteren nog de nieuwe versie van het Datacenter gedownload en meteen de laatste softwareupdate van mijn ROX gedaan. Gaat (bijna) met een druk op de knop. Je wordt er keurig op gewezen dat er iets nieuws is. Erg gebruikersvriendelijk allemaal! Ook het downloaden van routes via GPSSies via het datacenter.
Plaats reactie