De Komoot app

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
JanPolet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 31 december 2016, 16:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro 2015

Je moet op je Garmin vanuit IQ de komoot app voor Garmin downloaden. Na synchronisatie vind je onder de IQ knop op je Garmin hier komoot staan. Hier op drukken en je ziet dat hij dan je profiel laadt en even later hier je geplande routes uit komoot of gedownloade routes. Route aantikken, wordt geladen kiezen voor offline en daarna rijden maar.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Wellicht overbodige informatie maar routes die je via komoot haalt en rijdt kunnen dus gewoon illegaal zijn he .....je kunt er geen enkele rechten aan ontlenen .
Dus verdiep je even of de route legaal is en vignetten of vergunningen vereisen :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Hilco schreef: ma 22 november 2021, 11:29 Wellicht overbodige informatie maar routes die je via komoot haalt en rijdt kunnen dus gewoon illegaal zijn he .....je kunt er geen enkele rechten aan ontlenen .
Dus verdiep je even of de route legaal is en vignetten of vergunningen vereisen :-q
Zo ooit eens een route nagefietst welke dwars over privé grond ging en over het terrein van een boer.
De route bleek ook nog dwars door de stal te gaan.....ik ben maar even om het terrein heen gefietst :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

JanPolet schreef: zo 21 november 2021, 14:42 Je moet op je Garmin vanuit IQ de komoot app voor Garmin downloaden. Na synchronisatie vind je onder de IQ knop op je Garmin hier komoot staan. Hier op drukken en je ziet dat hij dan je profiel laadt en even later hier je geplande routes uit komoot of gedownloade routes. Route aantikken, wordt geladen kiezen voor offline en daarna rijden maar.
Handig, maar alles op gpx gebied wat je met je telefoon kunt downloaden (komoot, wikiloc, website, dropbox, mail, whatsapp etc) kan je openen met Garmin Connect app en zo via BT naar je Edge sturen. Dus niet alleen Komoot en zonder IQ.
Wel met een paar extra handelingen, maar wel universeel.
Ik vermoed dat deze handmatige manier ook voor andere merken (Bryton Wahoo) werkt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Zwolly schreef: ma 22 november 2021, 11:48
Hilco schreef: ma 22 november 2021, 11:29 Wellicht overbodige informatie maar routes die je via komoot haalt en rijdt kunnen dus gewoon illegaal zijn he .....je kunt er geen enkele rechten aan ontlenen .
Dus verdiep je even of de route legaal is en vignetten of vergunningen vereisen :-q
Zo ooit eens een route nagefietst welke dwars over privé grond ging en over het terrein van een boer.
De route bleek ook nog dwars door de stal te gaan.....ik ben maar even om het terrein heen gefietst :D
:lol: :lol: :lol:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zwolly schreef: ma 22 november 2021, 11:48De route bleek ook nog dwars door de stal te gaan.....ik ben maar even om het terrein heen gefietst :D
Toevallig in de regio Nijverdal-Rijssen? Dan heb je gewoon de std route van een jaarlijkse toertocht - uit m'n hoofd - begin januari te pakken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zwolly schreef: ma 22 november 2021, 11:48 Zo ooit eens een route nagefietst welke dwars over privé grond ging en over het terrein van een boer.
De route bleek ook nog dwars door de stal te gaan.....ik ben maar even om het terrein heen gefietst :D
Zo kwamen we in de Ardennen ooit een villa tegen midden op de track. Toch maar even om de tuin gefietst.

Maar bijna alle tracks van evenementen bevatten dit soort verrassingen.
Prive terrein, stukje door een weiland, hoekje vd achtertuin etc.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

cheeta schreef: di 23 november 2021, 19:41
Zwolly schreef: ma 22 november 2021, 11:48De route bleek ook nog dwars door de stal te gaan.....ik ben maar even om het terrein heen gefietst :D
Toevallig in de regio Nijverdal-Rijssen? Dan heb je gewoon de std route van een jaarlijkse toertocht - uit m'n hoofd - begin januari te pakken...
Idd, Sallands Mooiste volgens mij?
DirkvdL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 1 juni 2022, 20:23

Foto's van trails op Komoot bij wijze van street view.

https://www.cyclingweekly.com/fitness/e ... s-rideable
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

DirkvdL schreef: wo 3 augustus 2022, 09:45 Foto's van trails op Komoot bij wijze van street view.

https://www.cyclingweekly.com/fitness/e ... s-rideable
Gisteravond gebruikt, handige feature :-q
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

he , die Trail View van Komoot is een mooie tool, maakt Komoot nog beter als programma om nieuwe routes te maken of vooraf te bekijken. :-q
Beter dan Google streetview en hopen dat je in de zijpaadjes kan kijken.
De dekking , zeker hier in Belgie en op minder bekende gebieden, is nog wel beperkt. Zo pushen zo dus mensen om hun fotos op hun site te loaden.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Moet wel toegeven dat de Komoot app weel steeds meer bevalt , natuurlijk in Saalbach en LeoGang veel gebruikt ..., wel met "vrijgave regio's" . :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

nederbelg2 schreef: do 4 augustus 2022, 10:46 he , die Trail View van Komoot is een mooie tool, maakt Komoot nog beter als programma om nieuwe routes te maken of vooraf te bekijken. :-q
Beter dan Google streetview en hopen dat je in de zijpaadjes kan kijken.
De dekking , zeker hier in Belgie en op minder bekende gebieden, is nog wel beperkt. Zo pushen zo dus mensen om hun fotos op hun site te loaden.
Mapiliary heeft waarschijnlijk een betere dekking. Veel mensen die open street map maken zetten daar hun fotos op.

Het betaalde abomodel spreekt mij niet aan om er voor niets fotos op te zetten die zij dan weer tegen betaling verkopen.

Wat dat betreft is het Tsjechische mapy.cz een stuk vriendelijker. Alleen buiten Tsjechië valt het wat tegen...
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik gebruik de komoot app al meer dan 10 jaar en heb toen ca 24 Euro betaald om komoot levenslang overall te kunnen gebruiken. Op zich ben ik best tevreden. Recentelijk echter een alternatief tegen gekomen, die niets kost en bovendien duidelijk beter is dan komoot: bikerouter.de
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik ben nieuw met Komoot. De website en app ooit eens gezien maar niet nodig gehad. Nu met een nieuw sporthorloge ontdekt dat je eenvoudig routes kunnen maken en die simpel op je sporthorloge kunt zetten. Werkt inventief.

Afgelopen weekend de gpsmap66 er ook eens bij gepakt. Die kan ook overweg met komoot middels een 'appje' op de gpsmap. Garmin wekt de suggestie dat je dit appje ook kunt downloaden via hun ConnectIQ/ Explore apps maar niets is minder waar. Dat werkt dus niet. Good old Garmin Express werkt wel. Daarmee het appje geinstalleerd en binnen een mum van tijd had ik de Komoot routes op de gpsmap staan, hulde aan Komoot.

Wilde weg fietsen maar route moest nog gedownload worden. Dit gebeurd, welke verbinding de gpsmap hiervoor gebruikte was mij niet duidelijk. Ik vermoed via mijn telefoon en de Garmin app of de Komoot app?
Plaats reactie