| 15/16-6-2013 | Lakebike 24 Challenge |

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

-Goede organisatie
-Geweldig parcours
-Heeerlijke sinaasappels én warme douche na afloop
-Live uitslagen (ook op internet! http://tijdsregistratie.lakebike24.nl/Results" onclick="window.open(this.href);return false; )
-Volgend jaar zeker terug!

Luuk gaat nog lekker zo te zien, ligt met 22 rondes op een 11e plek maar de nr drie heeft 24 rondes. Kan nog van alles gebeuren in de nacht. Bart lag lekker op de 2e plek toen ik weg ging, maar schijnbaar heeft 'ie toch ff een uurtje of twee uitgeblazen :D want hij is terug op de 7e plek.

Zéér benieuwd hoe de vlag erbij hangt morgenochtend. Respect voor die jongens, vanaf 2 uur 's nachts gaat 't pas écht pijn doen. Maar 's zien we er doorrijden en wie er gaan pitten :)

Leuk dagje in Best!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik ben er een paar uurtjes geweest om te kijken. Het viel me op dat er bijna geen bordjes stonden om de weg te wijzen, het was even zoeken (ook mal wist ik waar het was).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's: https://www.dropbox.com/home/Public/Lakebike%202013" onclick="window.open(this.href);return false; (geen idee of dit kan, check even).
saiko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 24 augustus 2008, 10:08

Ik sta op de foto :)
2de met de sandman. Jammer dat er nergens foto's gemaakt zijn bij de kleine schansjes en dropjes die op het laatste van het parcour waren voorzien.

Je dropbox folder kan ik jammer genoeg niet bekijken, maar heb je toevallig geen foto's van ons tandem avontuur ?
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Het was weer afzien!
Met z'n 4-en de 24 uur gereden.
Weinig slaap en hard rijden. Diep in de nacht een hongerklopje, maar gelukkig had de organisatie voor voldoende
Winegums gezorgd. Winegums, chips, krenten en bananen gingen zonder problemen gemixt naar binnen.
Het was weer fantastisch!
De organisatie was weer dik in orde! Bedankt daarvoor.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

@saiko: Ik heb geen tandem gezien, of bedoel je dat niet?

Ik heb een webgalery gemaakt op mijn dropbox, hopelijk werkt dat wel:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/937 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
saiko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: zo 24 augustus 2008, 10:08

jammer , we hebben toch een rondje of 6 met de tandem gereden op de 6 uur wedstrijd,

foto's werken nu wel! bedankt
Gillish
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 20 augustus 2004, 21:46
Mijn mountainbike: Eindhoven

Ha, super bedankt aan alle vrijwilligers, sponsors, weergoden, supporters en natuurlijk de enthousiaste en onverstoorbare doordouwers op de fiets! :) Wij vonden het een super weekend!

Mooie foto's ook, zonoskar, is het goed als we een linkje plaatsen op onze FB-pagina?
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik moet de foto's nog een keertje opnieuw genereren, mijn PC is gecrashed bij het genereren van de webgalery. Dus de laatste foto's doen het niet.

@saiko: Idd jammer. Ik ben zaterdag van 15:00 tot ca 18:00 geweest en heb geen tandem zien rondcrossen.
@Gillish: ga je gang.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Ik ben inmiddels wakker, maar heb nog zo'n ontzettende pijn in mijn handen dat ik geen lange berichten kan typen.
Dit was afzien, en maar goed ook dat ik nog geen foto's van mezelf gespot heb, want ik heb de laatste 3 uur op mijn tandvlees gereden.

Ik ben uiteindelijk op P9 geëindigd met 39 ronden in de categorie 24h solo.

Bij de start was ik wellicht wat enthousiast met wegrijden. Daarna redelijk constant ronde de 22 minuten per rondje gereden, met om de paar ronden wat stops.

Net voor 11 uur maakte ik een harde crash, in de chicane met het mulle zand, voor de 90 graden bocht naar het lange rechte stuk van start/finish. Was net te laat met m'n lampen monteren, niet goed aan het opletten en kwam hard ten val. Niks gebroken en fiets nog heel.

Lampen gemonteerd en tot 12 uur doorgereden. Van 12 tot 3 in de tent doorgebracht (had 3 blikjes red bull op dus slapen was er niet bij) en toen weer van 3 tot 7 doorgereden. M'n rug bleek mijn achillespees te zijn, nog nooit zoveel rugpijn gehad. Na een uur weer de fiets gepakt en ben met korte stops doorgereden tot het eind. Het moest van diep komen en de lol van het fietsen zelf was er allang af, maar de deelnemers, de organisatie en de toeschouwers compenseerde dat ruim. De laatste 3 ronden de eer gehad om met Han op z'n gele Santos Carbon marathon het laatste uurtje mee af te ronden. De afleiding was zeer welkom Han :-q

Wat betreft het evenement 2 kleine puntjes van aandacht (verder was alles dik, dik in orde).
- Waar was 't frietkot? (Nuance: Het buffet was erg lekker)
- Toiletten waren wellicht wat ver van het parcours verwijderd.

Iedereen bedankt voor deze ervaring, de pijn zal lang bij me blijven (en natuurlijk de enthousiaste reacties :wink: )

Groeten,
Gillish
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 20 augustus 2004, 21:46
Mijn mountainbike: Eindhoven

Alle definitieve uitslagen nu online!

http://tijdsregistratie.lakebike24.nl/results" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

zonoskar schreef:Ik moet de foto's nog een keertje opnieuw genereren, mijn PC is gecrashed bij het genereren van de webgalery. Dus de laatste foto's doen het niet.

@saiko: Idd jammer. Ik ben zaterdag van 15:00 tot ca 18:00 geweest en heb geen tandem zien rondcrossen.
@Gillish: ga je gang.
@zonoskarAh ik dacht wat is dat nou bij dat klimmetje. :) Leuk gedaan!

@Gillish het was super geslaagd! De livestanden waren echt goed. We zaten met het hele kamp constant alle rondes bij te houden! Ook de mensen thuis waren voortdurend aan het kijken. Voor de fam. was het springkussen een waardevolle toevoeging!
Afbeelding
Het parcours was ook prima met een lekker anti-flow stuk gevolgd door het flowdeel.

Het was het zwaarste wel echt de harde kopwind richting het eerste stuk singletrack. Mentaal echt een breker :)
Maar we zijn er goed doorheen gekomen! Ik heb genoten!

Afbeelding

Afbeelding

edit: mijn schoonvader miste ook een frietkot :)
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Luuc91 schreef:Ik ben inmiddels wakker, maar heb nog zo'n ontzettende pijn in mijn handen dat ik geen lange berichten kan typen.
Dit was afzien, en maar goed ook dat ik nog geen foto's van mezelf gespot heb, want ik heb de laatste 3 uur op mijn tandvlees gereden.

Ik ben uiteindelijk op P9 geëindigd met 39 ronden in de categorie 24h solo.

Bij de start was ik wellicht wat enthousiast met wegrijden. Daarna redelijk constant ronde de 22 minuten per rondje gereden, met om de paar ronden wat stops.

Net voor 11 uur maakte ik een harde crash, in de chicane met het mulle zand, voor de 90 graden bocht naar het lange rechte stuk van start/finish. Was net te laat met m'n lampen monteren, niet goed aan het opletten en kwam hard ten val. Niks gebroken en fiets nog heel.

Lampen gemonteerd en tot 12 uur doorgereden. Van 12 tot 3 in de tent doorgebracht (had 3 blikjes red bull op dus slapen was er niet bij) en toen weer van 3 tot 7 doorgereden. M'n rug bleek mijn achillespees te zijn, nog nooit zoveel rugpijn gehad. Na een uur weer de fiets gepakt en ben met korte stops doorgereden tot het eind. Het moest van diep komen en de lol van het fietsen zelf was er allang af, maar de deelnemers, de organisatie en de toeschouwers compenseerde dat ruim. De laatste 3 ronden de eer gehad om met Han op z'n gele Santos Carbon marathon het laatste uurtje mee af te ronden. De afleiding was zeer welkom Han :-q

Wat betreft het evenement 2 kleine puntjes van aandacht (verder was alles dik, dik in orde).
- Waar was 't frietkot? (Nuance: Het buffet was erg lekker)
- Toiletten waren wellicht wat ver van het parcours verwijderd.

Iedereen bedankt voor deze ervaring, de pijn zal lang bij me blijven (en natuurlijk de enthousiaste reacties :wink: )

Groeten,
Diep respect :) :-q
btw Voor alle 24-uur solisten!
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Irene
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: di 10 januari 2006, 23:45
Mijn mountainbike: Een mooie blauwe Trek

Leuk dat jullie positief zijn :) Ik vond het ook erg gezellig dit jaar, mooie afsluiter als organisatie voor mij, misschien volgend jaar als deelnemer? :-D Of als vrijwilliger natuurlijk.
Echt super respect voor de deelnemers, en dan vooral voor de 24uurs individueel. Auw auw auw ik moet er niet aan denken... Ik heb al spierpijn van teveel rondrennen de afgelopen 4 dagen ;)
Wat het frietkot betreft... dan hadden jullie vorig jaar meer frieten moeten eten :) Dat soort frietkotten wil vaak een (vrij flinke) omzetgarantie en die konden wij niet garanderen aangezien er vorig jaar maar heel weinig friet gegeten was en we ook weer pastabuffet hadden... Vandaar dat er dit jaar geen friet was. Misschien volgend jaar weer?? Of iemand die dit leest en toevallig een frietkot bezit? :-D
De toiletten kunnen helaas echt niet dichterbij. De dichtsbijzijnde rioolput is namelijk bij de waterskibaan. Vlak achter het toilethok staat een mestpomp (jammie, het zal je baan maar zijn...) en die kan geen grotere afstand overbruggen.
De komende dagen zullen er nog een aantal (links met) foto's verschijnen op de website. Heb je nog foto's ergens staan, en wil je ze graag delen, ze de link dan hier op het forum, of stuur een mailtje naar info apenstaartje lakebike24 punt nl
OkkeHendriks
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 18 april 2013, 15:11

Luuc91 schreef: - Toiletten waren wellicht wat ver van het parcours verwijderd.
Dan pak je toch gewoon even de fiets ;)
froggy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: di 29 juni 2010, 19:11

het was super leuk, organisatie bedankt het was allemaal super geregeld al misten ook wij de frietkot wel.
Hier een link naar de foto's die mijn moeder heeft gemaakt tijdens lakebike
https://picasaweb.google.com/marianbikepictures
Plaats reactie