09-09-2012 - Bouillon(BE) - Grand Raid Godefroy

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Dat linkje verwijst naar het parcours van vorig jaar gok ik. Datum van de activiteit is in ieder geval 11 september 2011!
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

michel3vb schreef:Dat linkje verwijst naar het parcours van vorig jaar gok ik. Datum van de activiteit is in ieder geval 11 september 2011!
Volgens de site ook dezelfde ronde dan vorig jaar...
soup
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: wo 10 augustus 2011, 17:07
Mijn mountainbike: Cube LTD Team 2011

Bij de Sauerland Marathon zag ik dat verschillende rijders een hoogteprofiel op hun fiets geplakt hadden. Dat leek me op zich best handig, dus heb ik onderstaand plaatje alvast uitgeprint. Van het weekend ff op m'n fietsje plakken:

Afbeelding
If in doubt... Flat out!
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Wauw... Wat was dit een mooie marathon! Ongeloofelijk dat het maar twee paginas heeft! Ik heb echt genoten!
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Dit jaar de 90km gedaan en dat is een heel ander parcours dan de 70km die ik 2 jaar terug had gereden. Echt een supergaaf parcours en was ook super lekker weer om te rijden vandaag. Uiteindelijk iets van 4 uur 20 op de 90km (vlgs fietstellertje) Ging echt lekker vandaag.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Titanbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 278
Lid geworden op: di 16 februari 2010, 17:19

Ook weer thuis(17.30)en weer genoten van de prachtige ambiance, wat een prachtlokatie daar in Bouillon :-q :-q
Het regende lekke banden vandaag,ikzelf was ook de klos(alle reservemateriaal in Nederland laten liggen :~ )wel nog een 26 binnenband kunnen aanschaffen,maar geen pompje :(( .Gelukkig was ik met een teammaat die me een pompje kon lenen toen ik lek reed)Wel een hoop plekken moeten inleveren,had ik nu toch maar de protections er op gelegd.
In iets meer dan 3 uur over de eindstreep gerold.
Ben wel benieuwd wat alle RWPers gedaan hebben,en wat de uiteindelijke stand gaat worden,spannend :o :o
Complimenten voor de organisatie van de RWP :-q
Groet Edwin
http://www.xprezz-mtbracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Juro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 2 december 2008, 20:51
Mijn mountainbike: Rose MR. BIG Custom Team Edition

Deze marathon nog nooit eerder gereden, maar nu aanwezig om de laatste puntjes voor de RWP cup te kunnen pakken.
Prachtige omgeving en het weer zat natuurlijk ook mee.

De start was chaotisch, iedereen kwam werkelijk van overal om onder de boog door te rijden. Maar daarna wel gelijk lekker breed en overzichtelijk. Gelukkig hierdoor goed naar voren kunnen rijden.

De 70km was echt een snelle ronde, ondanks dat 70km eigenlijk 72,5km was en 1250hm er 1400 werden. Gemiddelde snelheid was maar liefst 23,6km/u.
Onderweg nog mijn 2e bidon verloren en doordat de eerste verzorging met ook daadwerkelijk spullen pas bij iets van 50km was toch te weinig kunnen drinken. Maar de verzorging na de finish was echt top!

@Edwin, de protections hebben bij mij prima gehouden vandaag. :-q Er stonden er overigens genoeg met een lekke band.
SforZ Sports
www.sforzsports.nl
elwi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 24 november 2008, 16:55
Mijn mountainbike: Scott Spark, Cannondale Flash, APEX Ronin
Contacteer:

2 jaar geleden de 130 gereden - nu de 70 omdat ik me niet voldoende kon voorbereiden om de 160 te rijden. Het 70-parcours was idd veel sneller dan de 90, maar ook minder mooi. Het 90 rondje is daar echt heel fraai. Nu natuurlijk genoten van het mooie weer en de ambiance - die was ook dit jaar weer heel goed. Op de zaterdag gelukkig op tijd om de finale van de Downhill te zien - was al een goede opwarmer.
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Hey elwi, wat zal jij je 's middags verveeld hebben met zo'n kort afstand ;-)

Het prachtige weer en ditto omgeving zullen een hoop goed gemaakt hebben.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Zo, ook weer thuis.
Ik had de 90 km gereden en echt genoten. De eerste 70 ging echt boven verwachting. Ik had superbenen, maar na de 70 kreeg ik plots kramp in beide benen, waarna ik niet echt meer opgang kwam. Vervolgens moesten we nog door de rivier lopen en door die kou kreeg ik die kramp er helemaal niet meer uit. Een beetje jammer, maar ik heb wel echt super genoten! Mooi parcours, mooie omgeving, mooi weer!

Na afloop stond ik nog even bij het dropje te kijken op het einde. Ik dacht zal ik het eens filmpen, en juist op dat moment gaat het mis :)

http://www.youtube.com/watch?v=AKav7xAOul8&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens gelukkig zonder serieuze schade!
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

Wat een leuk plaatsje en mooie maratahon in een erg mooie omgeving. Heb de 160km gereden, en de eerste 90km zijn inderdaad het mooist en zwaarst de 70km daarop zijn een beetje saaier, maar genoeg vergizichten en paar leuke paden.

Verzorging was slecht in mijn ogen, alleen aanmaak limonade, iso kreeg je niet overal. De 2de pauze was nog onbemand toen ik daar aankwam, moesten zelf maar beketjes drinken aanmaken met behulp van een lokale bewoner.

Meet punten was erg mager, heb alleen 2 plaatsen onderweg en de finish, en de route was op sommige punten nog al verwarrend.

Was helaas de eerste 11km al 2 bidons kwijt en heb het verder gedaan door elke pauze te stoppen en veel te drinken. Bij pauze 3 heb ik een flesje drinken van 50cl kunnen regelen, maar dat is niet handig zo'n schroefdop kan ik nu wel zeggen :-)

Maar heb mij toch prima vermaakt in een mooie omgeving.
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

J2.0 schreef:Zo, ook weer thuis.

Na afloop stond ik nog even bij het dropje te kijken op het einde. Ik dacht zal ik het eens filmpen, en juist op dat moment gaat het mis :)

http://www.youtube.com/watch?v=AKav7xAOul8&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens gelukkig zonder serieuze schade!

Deze ging goed, heb ook begrepen dat er iemand minder goed vanaf is gekomen en hier met ambulance hebben afgevoerd.
wilcove
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: do 27 oktober 2011, 14:52
Mijn mountainbike: Specialized Camber 29'er, Idworx MR 26"

in de kou gestart 7h30, zal niet warmer dan 10 graden geweest zijn. Na het eerste klimmetje werd ik pas lekker warm. Helaas sloeg het noodlot toe en moest ik na een stuurfout de strijd staken. Afgebroken rechter shifter na een valpartijtje waarbij mij stuur om sloeg. Errug jammer want het liep heerlijk en de benen voelden goed. Hier kom ik zeker nog eens terug met hopelijk meer technische ervaring om deze tocht dan wel goed uit te fietsen.
MTB Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 10:40
Mijn mountainbike: is deutsche grundlichkeit

Ik heb me ook super vermaakt op de 70km. Liep als een trein ondanks mijn valpartij in een afdaling en een staalkabel die zich helemaal om mijn as gedraaid had. Dit heeft me alles bij elkaar een kleine 8 min of zo gekost. Wat een gekloot om met een gloeiende schijfrem de kabel los te peuteren. Vervolgens valt in het hoge gras ook nog eens het veertje van de snelspanner. Gelukkig alles goed gekomen. Het was mijn 1e keer in Bouillon, maar vond het een super parcour! Al lag het natuurlijk ook een de heerlijk droge ondergrond. Volgens mij zijn er nu 24 uur later nog steeds mensen aan het finishen, want er zijn nog steeds geen uitslagen bekend :~
Deze ging goed, heb ook begrepen dat er iemand minder goed vanaf is gekomen en hier met ambulance hebben afgevoerd.
Ik heb zo'n 3 km voor de finish een man ingehaald die ik na mijn finish onder aan de afdaling zag liggen. Heb het niet zien gebeuren. Hoorde de klap en de paniek bij de omstanders toen ik er met mijn rug naar toe stond. De beste man lag er roerloos bij. Boven aan de berg stond een ambulance, maar zag geen ambulancebroeders, volgens mij alleen maar BHV-ers of zo, want ze maakte nu niet echt een rustige indruk. De afdaling werd meteen geblokkeerd door lint. Weet niet of het later alsnog is open gegaan. Ik ben verder niet blijven kijken als een ramptoerist, maar later is er inderdaad een ambulance gekomen die ook weer met sirene vertrokken is. Hopelijk is alles goed gekomen.
Nec Temere, Nec Timide
Echte Mannen Eten Geen Honing, Die Kauwen Op Bijen
Jelle.N
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 18:14

legend schreef:
J2.0 schreef:Zo, ook weer thuis.

Na afloop stond ik nog even bij het dropje te kijken op het einde. Ik dacht zal ik het eens filmpen, en juist op dat moment gaat het mis :)

http://www.youtube.com/watch?v=AKav7xAOul8&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens gelukkig zonder serieuze schade!

Deze ging goed, heb ook begrepen dat er iemand minder goed vanaf is gekomen en hier met ambulance hebben afgevoerd.
Klopt, deze beste man ging voluit over zijn stuur en ging head first en face first tegen de vlakte. Bleef liggen natuurlijk. Heb geruchten gehoord over een gebroken neus en een hersenschudding. Dat valt me mee gezien de enorme klap die hij maakte. Ook lullig was dat omstanders hem direct omdraaiden terwijl de ehbo-post nogal dichtbij was. Als de beste man iets had gebroken had dat het nekschot kunnen zijn.

Overigens verbaasde het me dat de organisatie deze kleine afdaling ondanks alle valpartijen heeft opengehouden. Zeker bij de rijders van de kortere afstanden gingen er hier veel onderuit. Nergens voor nodig als je net 40 km hebt volbracht.
Plaats reactie