01-04-2012 Olne-Spa-Olne (B)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

Ben er ook bij voor de 70. Deze heb ik nog niet eerder gereden dus ben benieuwd. Zal er dit jaar wel stoffig bijliggen voor de verandering.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ook aanwezig voor de lange afstand. Rij wel geen chrono maar gewoon de toertocht versie. Tijden boeien me niet. :wink:
white knight
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: do 24 maart 2011, 20:12
Mijn mountainbike: geen mud op mijn bike

ik zou deze graag willen rijden echter met de auto 260 km heen en terug vind ik ietsje aan de hoge kant
the trail blazer
cal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 12:31
Mijn mountainbike: scott scale 29"rc

white knight schreef:ik zou deze graag willen rijden echter met de auto 260 km heen en terug vind ik ietsje aan de hoge kant
ja dat is een nadeel maar bergen liggen er niet zo veel in de buurt :lol:
strijd waardig om te winnen
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

white knight schreef:ik zou deze graag willen rijden echter met de auto 260 km heen en terug vind ik ietsje aan de hoge kant
181km enkele reis, you only live once toch?
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

als het een enkele reis blijft wel!
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

de winnaar van vorig jaar had 26,5km gemiddeld :o
ik vraag me af of er wel onverharde paden in hebben gezeten :-?
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

julie schreef:de winnaar van vorig jaar had 26,5km gemiddeld :o
ik vraag me af of er wel onverharde paden in hebben gezeten :-?
Volle bak naar beneden en met een normaal tempo omhoog, dan blijft het aardig gelijk toch :bier:
NextBikeParts
Ride your own way!
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

ter vergelijking, in 2010 lag het gemiddelde rond de 21km, lijkt mij al een stuk logischer voor 65km met ongeveer 1500 hm.
Ik heb gehoord ook dat er vorig jaar héél véél asfalt in zat en bij navraag blijkt een groot deel van het parcours identiek te zijn aan die vorig jaar. Nu is het eigenlijk alleen nog uitzoeken hoe lang dat deel dan ook is...
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

tripod schreef:
julie schreef:de winnaar van vorig jaar had 26,5km gemiddeld :o
ik vraag me af of er wel onverharde paden in hebben gezeten :-?
Volle bak naar beneden en met een normaal tempo omhoog, dan blijft het aardig gelijk toch :bier:
Die gemiddelde snelheden zijn gewoon reetfietsroute...

Ben wel benieuwd naar je bevindingen julie: voor veel asfalt ga ik niet 400km in de auto zitten.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Brum schreef:
tripod schreef: Die gemiddelde snelheden zijn gewoon reetfietsroute...

Ben wel benieuwd naar je bevindingen julie: voor veel asfalt ga ik niet 400km in de auto zitten.
In de Cape Epic rijden ze ook dik 26 gemiddeld, en noem dat daar nou niet direct reetfiets routes. ;)

Maar Olne was vorig jaar ook wel erg makkelijk, had zelf ook 25,1 gemiddeld. Blijf erbij dat de route toen op het laatste moment is aangepast ivm de weersverwachtingen. Zal dit jaar wel weer 'normaal' zijn, en dus zwaarder (en mooier dus), hoop ik... :-D
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Zumpelvelder schreef: Maar Olne was vorig jaar ook wel erg makkelijk, had zelf ook 25,1 gemiddeld. Blijf erbij dat de route toen op het laatste moment is aangepast ivm de weersverwachtingen. Zal dit jaar wel weer 'normaal' zijn, en dus zwaarder (en mooier dus), hoop ik... :-D
Dat denk ik ook.
Hij was ook korter dan ik had verwacht.
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hein CX
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: wo 30 december 2009, 15:19
Mijn mountainbike: Specialized Stumpy '94; SS Rockhopper '98; Giant Trance '18

26.5 km/u een racefiets gemiddelde? Voor jou misschien, ik denk dat de winnaar van een niveau is dat hij op een Ardens wegparcours er nog ruim 10 km/u bovenop had gedaan.
cal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 12:31
Mijn mountainbike: scott scale 29"rc

de winnaar van alphen heeft met 29 + gereden gemiddeld .en hij reed ook in spa vorig jaar deze gasten zijn van het niveau dat gewoon deze snelheden neer zet hij heeft ook een top tijd in de crocodile troffee gereden . :winkie: dus ik reken effe net niet op de podium plaatsen
strijd waardig om te winnen
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Zumpelvelder schreef:
Brum schreef:
Maar Olne was vorig jaar ook wel erg makkelijk, had zelf ook 25,1 gemiddeld. Blijf erbij dat de route toen op het laatste moment is aangepast ivm de weersverwachtingen. Zal dit jaar wel weer 'normaal' zijn, en dus zwaarder (en mooier dus), hoop ik... :-D
Het lijkt mij toch raar dat ze op het laatste moment het parcours zouden aanpassen aan de hand van de weersverwachtingen aangezien de vergunningen zo veel tijd van tevoren moeten worden aangevraagd. Was het vorig jaar dan zo slecht weer?

Het parcours blijkt toch -gelukkig- te zijn veranderd, het enige wat hetzelfde is gebleven is de speciale chrono tussen goffontaine en cornesse waar de laatste bevoorrading is.
Plaats reactie