01-04-2012 Olne-Spa-Olne (B)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Bij de inschrijving heb ik geloof ik gezien dat in de 72 kilometer (dus 2 rondjes) 2000 hoogtemeters zaten. Heeft iemand dat nagemeten? Op de website had ik "slechts" 1500 hm over 65 km gelezen, maar mijn Frans is niet zo goed.
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Willem12 schreef: Excuus Thijs voor mijn positieve advies om OSO te doen. Ik heb hem een keer of vier gedaan en altijd TOP PARCOURS, maar wel allemaal 2010 en eerder.....
Ik neem het je niet kwalijk Willem, ik was vanaf vrijdag al in Vaals en heb ondanks hoofdpijn e.d. toch een top weekend gehad.
Had ik alleen om OSO 252km daar heen gereden, dan had ik niet gereageerd. :-q
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

harmen schreef:Bij de inschrijving heb ik geloof ik gezien dat in de 72 kilometer (dus 2 rondjes) 2000 hoogtemeters zaten. Heeft iemand dat nagemeten? Op de website had ik "slechts" 1500 hm over 65 km gelezen, maar mijn Frans is niet zo goed.
ik geloof wel dat die hoogtemeters uiteindelijk klopten (van wat ik heb gelezen op het vlaamse forum) dus die hoogtemeters waren wel ok, de rest niet
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Voor de liefhebbers hier de foto's: http://www.eventsfoto.be/osovtt/" onclick="window.open(this.href);return false;
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1610
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Gaat deze tocht voor 2013 nog door?
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Ik heb ergens op een frans/belgische site gelezen dat het niet door gaat!
Deze site dus: http://users.skynet.be/ivandh/marathon2005.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Officiele informatie heb ik ook niet kunnen vinden. Wel jammer want het was vorig jaar een best aardige tocht.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ik heb vorig jaar anders ervaren. Pure chaos en niet meer wat het vroeger was.
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Lowie meet daar meestal het fijne van.
Dit rit werd de laatste jaren wel steeds populairder en volgens mij kregen ze niet meer de vergunningen die ze nodig hadden. Parcours was laatste keer dat ik meedeed "vlakjes" vergeleken met 2004/5. O-S-O is was altijd wel dé voorjaarsklassieker waarmee voor mij het seizoen echt begint !!
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Was je er in 2012 Willem? Ik denk dat ik even oversla. Eerst zien dat ze de boel weer onder de knie hebben en een tof parcours neerzetten.
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

michel3vb schreef:Ik heb ergens op een frans/belgische site gelezen dat het niet door gaat!
Deze site dus: http://users.skynet.be/ivandh/marathon2005.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Officiele informatie heb ik ook niet kunnen vinden. Wel jammer want het was vorig jaar een best aardige tocht.
Gezien de staat van de organisatie ben ik bang dat dit de meest officiele informatie is die je kunt krijgen.

Erg jammer inderdaad! Was altijd een mooie seizoensstarter, en in dat opzicht een echte klassieker. Die gloriejaren zijn helaas voorbij.
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 821
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

JeroenK schreef:Was je er in 2012 Willem? Ik denk dat ik even oversla. Eerst zien dat ze de boel weer onder de knie hebben en een tof parcours neerzetten.
Nee. Ik denk ik dat ik jaar verder naar het zuiden ga. Richting Luxenburg schijnen nog tochten gehouden te worden met vooroorlogse kwaliteit, waar je weer gewoon, zoals het hoort, loodrecht een heuvel afgestuurd wordt met slechts een kalkspoortje als richting wijzer. :winkie:

Wel nadeel dat je Za-avond al weg moet....maar wel fris aan de start :-q
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
J2.0
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 13:13
Mijn mountainbike: haat asfalt!
Contacteer:

Ik heb een mail ontvangen dat OSO niet doorgaat en dat de vraag is of er ooit nog een vervolg komt.
Vorig jaar was idd niet best. Saai parcours en een hoop verwarring.
Het jaar daarvoor was het leuk.
Ik ben net een konijn... Dol op wortels!

http://www.lakebike24.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestmtbroute.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ATBBikersracingteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rups
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 25 augustus 2008, 15:17

Ik heb recent een mail gestuurd met de vraag wanneer deze wordt verreden in 2013 hieronder het antwoord (17-01 )in het Frans en via vertalen in het ned. (het staat er dan wel een beetje krom )

Bonjour,

Le raid au départ de Olne sera à la date du 7 avril.
Vu les problèmes d'autorisations sur la commune de Theux, nous proposerons la 1ère édition du Raid "Olne-Gileppe-Olne"
70 km pour un dénivélé de 1.500 mètres. Beaucoup de nouveautés pour cette édition 2013.
Il n'y aura plus de chrono. Le raid se fera uniquement en Rando. Des distances de 15, 30 et 45 km seront également proposées.

Merci pour l'intérêt que vous portez à notre organisation,

Michel Cramillion
Le 16 janvier 2013 15:00, m.essenstam <m.essenstam@planet.nl> a écrit :
Connaissez-vous la date de la tournée aura lieu en 2013?
est le 31 Mars ou Avril 7?

vertaald :
Hallo,
 
De raid zal beginnen Olne op 7 april.
Gezien problemen met machtigingen op gemeenschappelijke Theux, stellen wij de eerste editie van de Raid "Olne-Gileppe-Olne"
70 km ten een hoogte van 1.500 meter. Veel nieuwe aan deze editie 2013.
Er zullen meer plat. De raid zal alleen rando. Afstanden van 15, 30 en 45 km zijn ook beschikbaar.
 
Hartelijk dank voor uw interesse in onze organisatie,
 
Michel Cramillion
16 januari 2013 15:00 m.essenstam <m.essenstam@planet.nl> schreef:
Weet je de datum van de tour zal plaatsvinden in 2013?
is 31 maart of april 7?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Gaat het nu niet door of wel en ziet het parcour er alleen anders uit ?
el_gordo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: di 4 december 2012, 10:02

Geweldige vertaling...

Als je een chrono wilt, zal je de week ervoor moeten afzakken naar Andenne om "la Primavera" te rijden.
(mijn inziens 1 van de mooiste tochten in de omgeving, maar dit geheel ter zijde)

Maar je kan hier wel komen rijden, maar zonder chrono, het wordt een gewone toertocht ipv chrono.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Aha interessant. Onder voorbehoud toch alvast maar opnemen in de agenda!
Iemand die iets kan zeggen of de route richting Gileppe een beetje interessant kan zijn?
Lowie weet jij toevallig wat?
Plaats reactie