30-05-2010 Saarschleifen, Orscholz Duitsland

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
KonaFour
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: di 21 juli 2009, 20:50
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme, Gary Fisher Joshua X

Van Bikers die vorig jaar zijn geweest heb ik begrepen van wel. Ik ga er in iedergeval van uit dat het kan. :winkie:

maar de site van de org geeft hier niets over aan.
Bikaliscious
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Op de site van de organisatie staat het volgende:

Camping: Am Veranstaltungsort Cloef-Atrium sowie in Mettlach an der Abteibrauerei steht eine begrenzte Anzahl an Wohnmobil-Stellplätzen zur Verfügung (bitte Anmelden per Email/Tel.) - Weitere Campingplätze in der Region sind am Stausee Losheim, in Weiskirchen, in Nennig und in Oberleuken (unbedingt vorher telefonisch voranmelden!)

Übernachtung Sporthalle: Die Sporthalle der Gesamtschule Mettlach-Orscholz steht als Übernachtungsmöglichkeit zur Verfügung (Unbedingt per Email/Tel. anmelden!)
Snijkoek
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 15:08
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.9 SL

En voor wat het eten betreft, aan de overkant grasveld waar je mag camperen zit een goede pizzaria.
Lekker veel voor weinig! Naast het campinggrasveld staat het hotel waar wij overnachten. Ook lekker dicht bij de start en de hond mag ook binnen slapen! Ontbijt super verzorgd en na afloop van de marathon douchen en ff zwemmen in het zwembad...
Snijkoek is goed voor de inwendige mens!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wiljan schreef:Ich bin dabei! Zal mijn 4e deelname worden in Orscholz, 2x hele en nu voor 2e keer de halve. Altijd een leuke marathon met lange en korte steile klimmen. Schotter maar ook singletrack afdalingen waarin stuurkunst gevraagd is. Wat mij betreft 1 van de mooiere Duitse marathons.
Wie roept er iets over de bodemgesteldheid, het parcours en een bandenadvies?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Niemand hoop ik :) :bier:
NextBikeParts
Ride your own way!
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Wooooooow, wat was het weer gaaf vandaag!
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Sjtom Zoëg schreef:Wooooooow, wat was het weer gaaf vandaag!
Volgens mij zit je in het verkeerde topic... :tong
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Zumpelvelder schreef:
Sjtom Zoëg schreef:Wooooooow, wat was het weer gaaf vandaag!
Volgens mij zit je in het verkeerde topic... :tong
Wahhaha, zag het toenet in mijn mailbox, denk huh, dat is Saarschleifen.
Goed, dat ging dus over Ardennes Trophy, ben toch beetje gaar volgens mij :wink:
Hai Titulaer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 1 mei 2003, 20:16
Mijn mountainbike: Trek 8500 2009

Ik doe dit jaar voor het eerst mee aan deze uitdagende marathon. Na afgelopen maanden vooral op de reesfiets getraind te hebben ben ik wel huiverig voor mijn technische vaardigheden :-{ . Moet ik me zorgen maken over de zogenaamde 'Techniksektionen' of vallen die wel mee?

Gr. Hai
Beauty is in the eye of the beerholder...
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

Hai Titulaer schreef:Ik doe dit jaar voor het eerst mee aan deze uitdagende marathon. Na afgelopen maanden vooral op de reesfiets getraind te hebben ben ik wel huiverig voor mijn technische vaardigheden :-{ . Moet ik me zorgen maken over de zogenaamde 'Techniksektionen' of vallen die wel mee?

Gr. Hai
Saarchleiden is niet zo heel technisch lekker rustig aan doen komt het allemaal goed....
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Hai Titulaer schreef:Ik doe dit jaar voor het eerst mee aan deze uitdagende marathon. Na afgelopen maanden vooral op de reesfiets getraind te hebben ben ik wel huiverig voor mijn technische vaardigheden :-{ . Moet ik me zorgen maken over de zogenaamde 'Techniksektionen' of vallen die wel mee?

Gr. Hai
Als je technisch bent kun je veel tijd winnen op het technische gedeelte. Zoniet, doe je er wat langer over, maar dan is het prima te doen.
Wiljan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 20:29
Contacteer:

Stokje schreef:
Hai Titulaer schreef:Ik doe dit jaar voor het eerst mee aan deze uitdagende marathon. Na afgelopen maanden vooral op de reesfiets getraind te hebben ben ik wel huiverig voor mijn technische vaardigheden :-{ . Moet ik me zorgen maken over de zogenaamde 'Techniksektionen' of vallen die wel mee?

Gr. Hai
Saarchleiden is niet zo heel technisch lekker rustig aan doen komt het allemaal goed....
Hangt natuurlijk vooral af van je technische vaardigheden in het algemeen! Aangezien je je zorgen maakt of je techniek voldoende is, is dit schijnbaar niet 1 van je sterkste punten. Saarschleifen is geen Ardennen marathon met super technische en moeilijke afdalingen maar voor een Duitse marathon wel weer technisch, niet alleen omlaag.

De techniksektion worden in Saarschleifen duidelijk aangegeven, pas je snelheid daarom enigszins aan en laat je niet opjagen (wel graag aan de kant als ik eraan kom ;-)). Overigens is elke Techniksektion niet een afdaling maar soms ook een meer XC-achtig stukje singletrack. Bij twijfel beter afstappen dan jezelf ernstig verwonden.
Hai Titulaer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 1 mei 2003, 20:16
Mijn mountainbike: Trek 8500 2009

Oke mooizo... Het valt ook wel mee hoor. Ik ben echt geen lompe hork op m'n mtb en ik heb in het verleden genoeg toertochten en marathons gereden, maar ik vlieg alleen niet een trap af van 100 treden met 30 per uur... Maar ik heb d'r wel zin in komend weekend. Hopelijk wil het weer ook een beetje meewerken...

Gr. Hai
Beauty is in the eye of the beerholder...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Volgende vraag. Hoeveel verzorginsposten per ronde? En hoeveel ronden?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Die info staat allemaal keurig netjes op de site van de organisatie, best lastig zelf even verder kijken dan je neus lang is.
Probeer eens 2 ronden ..........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie