RDHF

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

mtbdriver schreef:Ja maar dat zijn allemaal van die gevallen die op de reetfiets zitten en technisch 4 linker voeten hebben :lol:
Wat een prutsers dat ze daar dan niet omhoog komen :-?
Volgens de filmpjes ben je technisch inderdaad errug goed bezig geweest, maar wat me vooral opvalt: Doordat je op de rechte simpele stukken veel mensen voorbij zeilt, kom je bij de lastigere technische stukken relatief solo aan, waardoor je je lijnen geweldig kan plannen en nemen. Elke keer als ik bij een bruggetje of lastig afdalingkje kwam, stonden er 4 mensen voor mijn neus te struikelen of wandelen. En helaas heb ik nog niet het vertrouwen/conditie/veerweg/brutaliteit om daar op dat punt voorbij te komen.
Een goed voorbeeld was inderdaad dat klimmetje voor het bevoorradingskasteel. Op koffiemolenverzet kom je daar relatief gemakkelijk boven, maar doordat ik op dat punt nogal moe was, en er dusdanig veel mensen daar aan het wandelen waren, kon ik simpelweg niet in het zadel blijven :oops:
Maar ik realiseer me dat dat een fout van mezelf is, waar ik in de toekomst ook zeker aan ga werken! Want het is immers zonde dat je jezelf laat neerslaan door dat soort situaties.
(ik had het bij dat kasteel dan ook echt even gehad... sorry irene)
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Grrr, vannacht een paar uur wakker gelegen door de jeuk :-?
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ik zit ook onder de bulten maar de jeuk is gelukkig flink afgenomen.
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Deltaflex schreef:
ATX990 schreef:@hierboven, en ook nog met een 29er daar omhoog, weet niet of het veel uitmaakt, maar lijkt mij wel met erg steile klimmen.
De toprijders waaronder de nr. 1 van de 115 km liep daar ook naar boven. Ik vond het wel meevallen daar. Alleen heb ik geen bewijs.. :evil:
Ik wou dat ik mijn 29" daar bij me had gehad. Klimt makkelijker, meer tractie.

@Tinman,
mooie bike, de juiste keuze voor deze raid.
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Mensen die nu nog steeds last hebben van bulten en jeuk?? :~

Wij mij was het dinsdag eigenlijk al allemaal weg, zag nog heel lichtjes een paar rode vlekjes maar dat was gelukkig ook alles.
Stealth biker
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 13:39
Mijn mountainbike: Stumpjumper Expert Carbon '09

Mooie filmpjes hoor! Prima werk mtbdriver! :-q

Ik beleefde de rit weer helemaal. Respect voor het gemak waarbij je iedereen achter je laat. Prachtig om te zien. Ik vroeg me af hoe vaak je deze rit al hebt gereden?

Ik heb overigens geen last gehad van insectenbeten, misschien omdat ik de 65km had gedaan. Wel lichtelijk verbrand door de velle zon ondanks factor 50... Ik denk dat het oplost door het zweet. 8)

Groeten!
If at first you don't succeed, try harder...
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Na alle filmpjes van mtbdriver te hebben bekeken heb ik erg spijt dat ik ook niet ben gegaan...

Dit was mtbdriver zijn eerste marathon :wink: Hij heeft een erg veelzijdige fiets, die op elk terrein goed scoort.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Haha, D.run. Ik heb hetzelfde gevoel nu. Ik was van plan geweest om mijn Turner daar uit te proberen, maar er toch vanaf gezien door de verwachtte stress bij de start en alle opstoppingen onderweg. Nu toch wel spijt dat ik naar SpaItalia geweest ben (om de hoek dus). Maar wel leuke fotootjes en meer fotootjes kunnen schieten daar in spa :) (niet bike gereleteerd overigens)

Wat is dat voor helm camera eigenlijk? Bij die van mij ben ik 2 minuten bezig om het aan of uit te krijgen. Dit lijkt me heel gemakkelijk.
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

mtbdriver schreef:Hierbij nog meteen paar nieuwe ge'uploade filmkes:
- deel 19
Leuk fimpje die nr 19....tot 3.00 minuten, waar ik als de eerste de beste wandelaar wordt ingehaald.... :~
Sh***T :oops:
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

zonoskar schreef:Haha, D.run. Ik heb hetzelfde gevoel nu. Ik was van plan geweest om mijn Turner daar uit te proberen, maar er toch vanaf gezien door de verwachtte stress bij de start en alle opstoppingen onderweg. Nu toch wel spijt dat ik naar SpaItalia geweest ben (om de hoek dus). Maar wel leuke fotootjes en meer fotootjes kunnen schieten daar in spa :) (niet bike gereleteerd overigens)

Wat is dat voor helm camera eigenlijk? Bij die van mij ben ik 2 minuten bezig om het aan of uit te krijgen. Dit lijkt me heel gemakkelijk.

Haha, idd :tong De helmcam is een Go Pro Hero 5 Wide, klik

Er worden verschillende montage ''plaatjes'' bij geleverd, waaronder de helm bevestiging.


En wat een mooie plaatjes zeg :o :-q
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Willem12 schreef:
ATX990 schreef:@hierboven, en ook nog met een 29er daar omhoog, weet niet of het veel uitmaakt, maar lijkt mij wel met erg steile klimmen.
Ik wou dat ik mijn 29" daar bij me had gehad. Klimt makkelijker, meer tractie.

@Tinman,
mooie bike, de juiste keuze voor deze raid.
Blij dat ik m'n 29" niet bij had, brrrrrr: zonder versnellingen en vering deze marathon rijden... Met 26" nergens te weinig tractie gehad, alles (makkelijk) kunnen fietsen. Met 29" (met versnellingen) moet het toch allemaal wat sneller omdat je lichtste verzet een stukkie zwaarder is.
jnieuwelaar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: do 26 oktober 2006, 10:56
Mijn mountainbike: merida matts sport 500

Zoals iedereen al meldde, wat een prachtige wedstrijd. Hier ga ik volgend jaar weer rijden. Na 10 km had ik al een lekke band, daarna had ik last van een vastzittende zuiger, maar verder verliep alles prima. Lekker gereden op de 115 km en gefinished in 8:15u. Die tijd wordt volgend jaar verbeterd, ik heb nu gereden om het uitrijden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

D.run schreef:Dit was mtbdriver zijn eerste marathon :wink: Hij heeft een erg veelzijdige fiets, die op elk terrein goed scoort.
Bert L verbetert en schreef:Dit was mtbdriver zijn eerste marathon :wink: Hij HAD een erg veelzijdige fiets, die op elk terrein goed scoorDE.
Hopelijk heeftie een mazzeltje en krijgtie een nieuw frame van de fabrikant.

Heeft er iemand met een hellingshoekmeter gereden? Het ging her en der wel steil omlaag. Bij dat oranje veiligheidsnet werd het zo steil dat mijn voorganger een kerstboom probeerde te swaffelen.

Hij deed het met opzet, zodat hij tenminste een mooi verhaal te vertellen aan moeder de vrouw en de kinderen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
FerryFast
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 16 september 2007, 21:57
Mijn mountainbike: Cube Sting XTR + Cannondale Raven I XT/XTR + Klein Mantra + Cube LTD CC

@ mtbdriver, dank je wel voor de leuke filmpjes. De vrouw en kinderen vinden het gaaf. Ik denk dat ik zelf zo'n ding koop. Echt cool. Ik heb je wel zien staan met die cam op je kop en dacht nog van ....... . Maar tis super !

Oh ja voor de rest wat een rete zware marathon en wat een pleuris beestjes zeg.
I eat bikeparts for breakfast !!
paulusbrand
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 10 juni 2008, 10:43
Mijn mountainbike: Is bijna af...
Contacteer:

Patsertje ;)

Afbeelding
Plaats reactie