RDHF

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
MEK~prut
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 1 december 2006, 13:49
Mijn mountainbike: heeft last van valleritis
Contacteer:

er zijn mensen die die Saalhausen in een snelle tijd reden op een 29 inch singlespeed met 40-22 (!) dus het ligte helemaal aan je eigen vorm en gevoel. Mijn idee zou zijn dat als je in Saalhausen slechts af en toe die 22-28 pakte dan zal het RDHF ook wel gaan. Misschien met wat vaker het lichte verzet. Blijkbaar ben je aardig sterk dus proberen kan altijd.
Als je veilig wil gaan en niet in de laatste klimmen in de kramp schieten zou een 32 best te overwegen zijn, geeft ook een voordeel op glibberige technische stukken omhoog.
Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body, but rather to skid in sideways - bike in your hands -body thoroughly used up and screaming "WOO HOO, What a Ride!
Slurfgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 10:46
Mijn mountainbike: Scott Spark 30, volledig XT. Nieuwe wielset: ZTR Race met Tune Prince&Princess!

Vrijdag, zaterdag en zondag droog. Zondag 22 graden. Nu maar hopen dat het vrijdag en zaterdag voldoende opdroogt aldaar. Zal waarschijnlijk niet. Hoge venen is een gebied precies tussen de rijn en de maas. Een regendruppel 'twijfelt' hier of hij links- of rechtsaf zal gaan. Daarom is het daar dus altijd wat natter dan gemiddeld.
Tot de velle d'r aon hange!!!
Slurfgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 10:46
Mijn mountainbike: Scott Spark 30, volledig XT. Nieuwe wielset: ZTR Race met Tune Prince&Princess!

Ik zal starten op dubbel RoRo. Licht maar voldoende zekerheid, hoop ik. Zijn er mensen hier totaal niet eens met mijn keuze?
Tot de velle d'r aon hange!!!
MEK~prut
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 1 december 2006, 13:49
Mijn mountainbike: heeft last van valleritis
Contacteer:

Ik ga het proberen op Maxxis Larsen TT 2.0 het zijn erg veel noppen voor de modder maar ze lijken goed te lossen door de vorm. We shall see :)
Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body, but rather to skid in sideways - bike in your hands -body thoroughly used up and screaming "WOO HOO, What a Ride!
hopla
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 18 maart 2009, 16:33

Of het worden de specialized fast track pro die ik er nu op heb liggen. De banden voelen goed en ik heb er vertrouwen in, ik heb er nog nooit lek meegereden (met latex zonder BIBA) OF het worden NN voor en achter OF NN icm RR.

Ik weet het nog niet.... ik neig naar de specialized.....
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Is toch altijd weer een lekker gesprek over die banden.
Ik heb altijd de NN gebruikt bij de RDHF maar om eens wat meer tractie te proberen , de Mountain King supersonic aangeschaft.Mijn god wat een indrukwekkende band , maaaarrr bij testen op het fiets pad wringt en zingt het ding als de beste...wéér die twijfel .90 Km is toch wel een heel eind en er zit toch ook aardig wat verharde rijweg tussen (al is dat gelukkig ook weer niet veel). Wat ik win op de NN (gladde wortels.en rots/split) verlies ik weer op de meer begaanbare stukken.
Zucht
in de tijd van de loeizware traktor banden was de keuze een stuk makkelijker , maar ja toen was ik nog niet zo maf om zulke afstanden in helse omstandigheden te biken. :winkie:
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Search
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: do 25 augustus 2005, 15:56
Mijn mountainbike: Epic World Cup XX1 RS1

Ook ik ga voor de combi NN en RaRa achter, gaf veel vertrouwen in Waimes, en vorig weekend in Malmedy onder droge omstandigheden was het ook goed te doen.
Ik kan me van de vorige keer maar weinig verhard pad herinneren ..... wel veel pittige klimmen en mooie maar technische afdalingen.
Live to ride waves and mountains !
TRiX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 27 april 2008, 20:04

ik start met Black Panthers, waar ik trouwens altijd mee start. Ik haat wisselen en het is een fijne band en voor mij all round genoeg. Ietsje minder dan 2 bar erin met notubes en dan vind ik het wel best....
Deltaflex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 6 februari 2008, 21:14
Mijn mountainbike: Niner Air RDO Kermit Green
Contacteer:

Slurfgek schreef:Ik zal starten op dubbel RoRo. Licht maar voldoende zekerheid, hoop ik. Zijn er mensen hier totaal niet eens met mijn keuze?
Zelfde hier. RoRO 2.1 met notubes :-q moet lukken dacht ik
Willy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: vr 12 november 2004, 16:37
Mijn mountainbike: Scott Scale 920 - , Fox Float performance 32 4fit, voorvork, SRAM GX 1x12 sp

TRiX schreef:hallo, ik ga dit jaar voor het eerst deze marathon rijden, de 115 km, en vraag me af of hij een beetje te doen is met als kleinste de 22-28. Ik heb Saarschleifen ook gereden en heb hem hier af en toe wel nodig gehad.
Ik heb hem vorige jaar ook zo gereden (de 90 km). Het is mij gelukt, qua kracht viel het mij mee, maar ik heb daarna nog 1 week last van een pijnlijke knie gehad. Daarom zal ik het nooit meer doen met dit als lichtste verzet. Het is gewoon slecht voor je knieën.
Als je nooit remt, rij je te langzaam!
hopla
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 18 maart 2009, 16:33

Weet iemand tot hoe laat je de startbewijzen op kunt halen op zondagochtend? We rijden pas 's ochtends aan, vandaar.
Gary'sGirl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 623
Lid geworden op: ma 28 november 2005, 15:29
Contacteer:

Staat gewoon op de site, bij programma:

van 7.00 tot 8.30 uur : inschrijving

En bij Inschrijving/Tarieven:

Zaterdag 13-6 van 18.00 u tot 20.00 u in Malmedy expo € 25 alles inbegrepen
Zondag 14-6 van 7.00 u tot 9.00 u in Malmedy expo € 25 alles inbegrepen
Voorinschrijving tot zondag 7/6 om 23.59 u € 20 alles inbegrepen


Ga voor de meest veilige optie, zou ik zeggen!
Gène
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: wo 15 november 2006, 15:38
Mijn mountainbike: 29" en beeldschoon

Waimes was door de wortels erg pittig voor de NoNo's, Ardenne Trophey eigenlijk weer wat te droog, zondag moet de dag van de NoNo's worden. Het moet wel goed komen. Modder is niet zo'n probleem, wel regen op de dag zelf. Afgelopen jaar net voor de eerste donderklap gefinisht. Dit jaar ziet het er naar uit dat dit weer gaat gebeuren. Ik verwacht dat het parcours vergelijkbare modder condities heeft als Waimes.

Kortom gaat een leuke dag worden, vergeet niet het hoogte profiel voor de grap te checken...

mzzl
Gène
Alpentour 2010, 2012
Sella Ronda Hero 2012, 2013
Sudety MTB Challenge 2012
Transalp 2010, 2011
Trans Germany 2011
Grand Raid Cristalp 2012
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Rara ik zal wel een beetje emo overkomen maar what the FF zijn nou weer :winkie: NoNo's
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
RDM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 16:04
Mijn mountainbike: Breda

@ reetegoed:

Je snapt ook niks, dat zijn Nobby Nocs....

of waren het nu Nocket Nons???? :lol: :lol: :lol:

Startnummers zijn bekend. No 1077, dus vooraan starten bij de 90km.

Verwachtte omstandigheden zijn goed. Droog weer, beetje zon, modderige stukken :-q
Als het maar snel gaat en lang duurt.
Plaats reactie