RDHF

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
MarcV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 863
Lid geworden op: wo 24 augustus 2005, 22:53
Mijn mountainbike: Cannondale F500, Scalpel 63, Scalpel 80

Ja ja, dat was me weer een tocht. Mijn verslagje op:
[urlhttp://www.mtbtips.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=281&start=20[/url]

Ben ook benieuwd hoe het de bikers uit Lochem is vergaan (en of ze nog eten hebben gekregen haha).

Maar zijn er hier nog meer die zo last hebben gehad van insecten ? Tijdens het fietsen blijkbaar flink te grazen genomen, want ik heb zeker een 50 bulten (wat beten lijken, maar niet van een mug) op de armen en een stuk of 10 a 20 op de benen. Juikt als een malle. Gekke is dat ik dit bij Saar Schleifen ook had, maar dan toch wel een stuk minder.

Als iemand het betreffende insect kan noemen dan heb ik iets om in het vervolg mijn woede op af te reageren :D
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

MarcV schreef:Ja ja, dat was me weer een tocht. Mijn verslagje op:
[urlhttp://www.mtbtips.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=281&start=20[/url]

Ben ook benieuwd hoe het de bikers uit Lochem is vergaan (en of ze nog eten hebben gekregen haha).

Maar zijn er hier nog meer die zo last hebben gehad van insecten ? Tijdens het fietsen blijkbaar flink te grazen genomen, want ik heb zeker een 50 bulten (wat beten lijken, maar niet van een mug) op de armen en een stuk of 10 a 20 op de benen. Juikt als een malle. Gekke is dat ik dit bij Saar Schleifen ook had, maar dan toch wel een stuk minder.

Als iemand het betreffende insect kan noemen dan heb ik iets om in het vervolg mijn woede op af te reageren :D
Kwamen daar die kleine rode vlekjes vandaan? Kan ze ook niet helemaal thuis brengen. Iig geen jeuk gehad.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
MarcV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 863
Lid geworden op: wo 24 augustus 2005, 22:53
Mijn mountainbike: Cannondale F500, Scalpel 63, Scalpel 80

Aha, ik ben niet de enige (alleen misschien wat sterkere reactie erop). Na SaarSchleifen gingen er een paar wel wat ontsteken, vandaar dat ik ga voor een beet en geen simpele irritatie van struikgewas ofzo ;-)... Wees blij dat je er geen jeuk van hebt, dat is niet echt prettig namelijk ;-)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We hebben het over de Daas (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dazen). Bijtende vliegen die vooral in Duitssprekende gebieden voor komt.
De enige goede reden om niet in Duits sprekende gebieden op vakantie te gaan. Kennelijk weten die krengen tegenwoordig ook dat ze in Oost-België ook Duits spreken. Kutbeesten :evil:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

MarcV schreef:
Maar zijn er hier nog meer die zo last hebben gehad van insecten ? Tijdens het fietsen blijkbaar flink te grazen genomen, want ik heb zeker een 50 bulten (wat beten lijken, maar niet van een mug) op de armen en een stuk of 10 a 20 op de benen. Juikt als een malle. Gekke is dat ik dit bij Saar Schleifen ook had, maar dan toch wel een stuk minder.
Ik had ook me armen en benen helemaal onder de rode plekken zitten zag ik tijdens het douchen na afloop.. Waren wel geen bulten zoals bijvoorbeeld bij brandnetels het geval is, maar daarom wel veel donkerer rood gekleurd.

Denk dat het bij mij is gekomen toen ik mijn band stond te plakken in het bos en ik midden in een zwerm 'mini-vliegjes' bleek te staan.. :~
Diegene wat naast me stond te plakken sloeg ook de hele tijd met ze armen om zich heen. :lol:

Op me armen was vanmorgen zo goed als weg, alleen op me benen zijn wel nog tientallen rode puntjes, jeukt gelukkig niet meer.
InlineBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 9 december 2008, 00:02
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 - 2010
Contacteer:

Het hoge aantal DSQ's en DNFs valt me wel op: schijnbaar toch een hoop geweest waar de mond iets groter was dan de maag.


Ehhhh, wat zijn DSQ's en DNF's?
Wacht op mij!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

bert l. schreef:We hebben het over de Daas (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dazen). Bijtende vliegen die vooral in Duitssprekende gebieden voor komt.
Neenee, zoals Zumpelvelder schrijft gaat het over die minuscule rotbeestjes, typisch voor het veengebied. In de streek noemen ze het "mouchettes". Ik ben niet zeker, maar ik vermoed dat het over dezelfde beestjes gaat als de "midgets" van Schotland.
Voor ik zondagmorgen naar de organisatie vertrok, zat ik om 6 uur buiten te ontbijten in de Warche-vallei. Na 2 minuten snelsnel en noodgedwongen mijn boterhammekes opgesmeerd en in de auto opgegeten. Ze zijn niet zo dikwijls actief, maar als ze er zin in hebben >> niet te doen.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

InlineBiker schreef:Het hoge aantal DSQ's en DNFs valt me wel op: schijnbaar toch een hoop geweest waar de mond iets groter was dan de maag.


Ehhhh, wat zijn DSQ's en DNF's?
DSQ = disqualified
DNF = did not finish

Er waren er inderdaad een hele boel.
Toen ik gestranden ging ophalen aan de bevoorrading in de Hoge Venen, leek de hoofdweg Eupen-Malmédy wel op een mtb-parcours ... enkel richting Malmédy
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1944
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

lowie schreef:
bert l. schreef:We hebben het over de Daas (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dazen). Bijtende vliegen die vooral in Duitssprekende gebieden voor komt.
Neenee, zoals Zumpelvelder schrijft gaat het over die minuscule rotbeestjes, typisch voor het veengebied. In de streek noemen ze het "mouchettes". Ik ben niet zeker, maar ik vermoed dat het over dezelfde beestjes gaat als de "midgets" van Schotland.
Aangezien ik een weekend eerder in Schotland was en daar WEL lek gebeten ben door midges, kan ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stellen dat het niet dezelfde beesten zijn. Die in Belgie bijten niet direct en kwamen ook niet zo snel op je huid zitten... wat het wel waren...???
Slurfgek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 159
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 10:46
Mijn mountainbike: Scott Spark 30, volledig XT. Nieuwe wielset: ZTR Race met Tune Prince&Princess!

mtbdriver schreef:Na de pauze bij het kasteel waar ik me ook heb voorzien van een gevulde camelbag voelde ik me ook niet meer goed.
Heb me na de finish ook nog uitgeleefd op de wc ja :-{

Hierbij drie filmpjes van geloof totaal 19 (zit nu op werk en kan niks uploaden)
- start, met een groot gedeelte van de startklim (inclusief een domme crash van mij :-{ )
- stukje offroad
- leuk stuk offroad

Zover ik weet enkel Brum vanuit mtb.nl (die ik herkende) in beeld gebracht tijdens de start.


Vond de tocht in één woord helemaal geweldig.
Me enige soortgelijke tocht die ik hiervoor gereden heb was de fietschallenge.

Mtbdriver, we want more!
Tot de velle d'r aon hange!!!
1967downhill
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 12:28
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r 3 - Merida 96 Team
Contacteer:

Willem12 schreef:
Gène schreef:Sportograph.de is de site, maken mooie foto's.
Nee, dit is 'm: http://www.sportograf.de/de/shop/event/561" target="_blank
Net een mailtje gehad, foto's staan online. Zien er wel mooi uit, voor zover je dit in het formaat kan zien. Denk dit ik die 17€ maar eens tegenaan gooi voor het hele setje.

Zijn er eigenlijk nog andere foto's ergens te vinden?
Het gaat alleen nog maar bergaf...

MTB Vereniging voor jeugd, recreanten en wedstrijdrijders, zowel Cross Country als Freeride: MTB Licht Verzet
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

1967downhill schreef: Net een mailtje gehad, foto's staan online. Zien er wel mooi uit, voor zover je dit in het formaat kan zien. Denk dit ik die 17€ maar eens tegenaan gooi voor het hele setje.

Zijn er eigenlijk nog andere foto's ergens te vinden?
Foto's zijn reeds besteld, Sportograf pictures koop ik standaard.. Gewoon mooie foto's voor een aantrekkelijke prijs.. Meen dat ik op iets van €0,81 per foto uitkwam. :-q

Op onderstaande link zijn ook nog wat foto's te vinden gemaakt door een forumlid, farmer/cowboy. :-D
http://www.pixagogo.com/5657334010" target="_blank
jaap.hiestand
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 4 februari 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Scott LTD

---> Ben ook benieuwd hoe het de bikers uit Lochem is vergaan (en of ze nog eten hebben gekregen haha). <-----

Nou dat kan ik je vertellen.....we hebben ons tweede bordje pasta mooi bij een andere restaurant gegeten. Goed bord vol iig en dat was het wachten meer dan waard ;)

De dag zelf is helemaal top gegaan, lees mijn verslag in deze topic! Vlak na de start stond er al eentje van jullie aan de kant..het toetje niet zo goed bevallen?!
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Ja, meer mensen met jeuk? Ik wordt echt gek op armen en benen. Volgens mij zijn het geen beesten (ik heb er geen gezien), maar planten of iets dat in de modder zit. Ik had in kleinere mate na een modderige bostocht hier in Nederland afgelopen donderdag, na zondag zit ik echt op armen en benen compleet onder de bulten. Hebben degene die ook jeuk hebben misschien ook last van hooikoorts oid, misschien dat het een allergische reactie is.

(voor de rest heb ik het tot kilometer negentig ontzettend naar m'n zin gehad en genoten van het parcours en uitzichten. Daarna was de lol er wel af. Nu wel tot de conclusie dat als ik een goede tijd wil zetten ik niet in de Ardennen moet rijden, de techniek en de weinige rustmomenten slopen me. Robert, respect. Echt ontzettend goed gereden!)
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Plaats reactie