RDHF

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
M@rleen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: vr 25 april 2008, 17:11

Hey nog een vraag. Ik heb de 67 km van de RDHF wel redelijk gehaald (wel langzaam maar was niet dood aangekomen ; 5uur 20 excl pauzes etc, 12,5 gemiddeld :oops: ). Ik ben van plan om de houffamarathon te gaan doen, dan 75 km. Is deze te vergelijken, qua hoogtemeters en zwaarte? Of kan ik beter een afstand korter nemen?
Wie van de RDHF-bikers heeft ook ervaring met de hoeffamarathon? En wat zijn jullie meningen hierover.
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Volgens menigeen moet Malmedy zwaarder zijn.
Maar aangezien het in mijn ogen daar allemaal een beetje één pot nat is kun je er vanuit gaan dat er een 'paar' leuke klimmen tussen zullen zitten :winkie:

Houffa is ook een erg leuke regio :D


Het duurt nog eventjes, dus kun je er mooi voor trainen, die paar km extra. Misschien iets langzamer beginnen tijdens de marathon ??
Deze keer fiets je ook geen Limburgs mooiste ervoor he :tong









paulusbrand schreef:Patsertje ;)

Afbeelding
:lol: :D

Ik heb je niet meer gezien man :(
Heb je het nog overleefd?? :D
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
paulusbrand
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 10 juni 2008, 10:43
Mijn mountainbike: Is bijna af...
Contacteer:

Jahoor, ik heb het overleeft :) Vanwege behoorlijke kramp heb ik er 4:43 over gedaan. Is eigenlijk wel jammer want voordat ik kramp had ging het best lekker. Ik startte helemaal voorin, jij niet zag ik op je filmpjes (welke wel echt vet zijn btw). Ik heb je nog over de parkeerplaats zien fietsen achteraf, maar toen zat ik al in de auto op weg naar huis. Onze chauffeur moest nog werken die avond dus we moesten bij tijds weg. Jij had 5:04 gereden dacht ik te zien toch? Netjes hoor! Doe je nog mee met de erbeskopf?
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

M@rleen schreef:Ik ben van plan om de houffamarathon te gaan doen, dan 75 km. Is deze te vergelijken, qua hoogtemeters en zwaarte? Of kan ik beter een afstand korter nemen?
Wie van de RDHF-bikers heeft ook ervaring met de hoeffamarathon? En wat zijn jullie meningen hierover.
Houffa kan behoorlijk zwaar zijn, ik kan me een zuigende grashellingklim herinneren van een paar jaar geleden waar ik eigenlijk niet aan herinnerd wil worden. Na periode van regen heel zwaar dus...maar.....net iets minder zwaar dan RDHF. Er zitten namenlijk ook klimmen in Houffa die wel lekker lopen en er zijn ook afdalingen waar je lekker kan genieten.

Kortom, als de 65km in RDHF kon doen, dan kan de 75km in Houffa ook. Train wel eens een keer extra lang. Dat helpt enorm. Kies gewoon een dag, sta vroeg op en fiets meer dan 150km of meer dan 6h in je eentje. Je zal merken dat je daarna net iets beter voorbreid bent voor Houffa. Sterkte, misschien ga ik ook ;)
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Willem12 schreef:Kortom, als de 65km in RDHF kon doen, dan kan de 75km in Houffa ook. Train wel eens een keer extra lang. Dat helpt enorm. Kies gewoon een dag, sta vroeg op en fiets meer dan 150km of meer dan 6h in je eentje. Je zal merken dat je daarna net iets beter voorbreid bent voor Houffa. Sterkte, misschien ga ik ook ;)
Volgens mij is wat W12 beschrijft de essentie van een goede voorbereiding op dit soort monstertochten. Regelmatig trainen op snelheid en uithoudingsvermogen en af en toe een lange langzame duurtraining van meerdere uren er tussendoor. Om een lange tocht fatsoenlijk te kunnen uitrijden, zit er niets anders op dan als training lang op de fiets te zitten.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Farmerboy Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 14 maart 2005, 21:57
Mijn mountainbike: Scott Scale 10, Trek 8500
Contacteer:

Er zijn wel echt mooie foto's gemaakt!:
Afbeelding

Echt een super tocht! Volgend jaar zeker weer aanwezig voor de 115 km. :-q
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Nou dat post ik ook maar ff een actieshot van mezelf.. :P

Afbeelding
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Nog 2 laatste berichtjes over de RDHF :

een knappe fotoreeks van huisfotograaf Arnaud Siquet is te vinden op http://www.rdhf.be/pictures/2009/index.html" target="_blank
met weeral hilarische foto's van het modderbad in de Venen :
http://www.rdhf.be/pictures/2009/slides/069.html" target="_blank
http://www.rdhf.be/pictures/2009/slides/079.html" target="_blank
http://www.rdhf.be/pictures/2009/slides/078.html" target="_blank
http://www.rdhf.be/pictures/2009/slides/070.html" target="_blank
maar ook nog vele andere pareltjes

als je graag een "diploma" van je prestatie hebt, dan kan je deze afdrukken door naar deze pagina te gaan, vervolgens naar je uitslag en achteraan vind je dan het icoontje.
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Die plas ja, ben ik ook ingetrapt... was niet te zien dat ie zo diep was, zeeeer gemeen.
Heb tussen haakjes geen fotograaf gezien.
Achter mij ging ook iedereen plat op zijn muil in de modder!
fantastische truc , waar ik volgend jaar niet meer intrap! :winkie:
is daar geen foto collage van?
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
fuel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 5 april 2005, 13:36
Contacteer:

Heeft iemand GPS tracks van de 3 afstanden?
Plaats reactie