Neisimmer ATB marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
wobbe98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 13 november 2006, 20:29
Mijn mountainbike: B1 Mason / GF X-Cal / GF Sugar
Contacteer:

NEISIMMER ATB MARATHON

Op zaterdag 25 augustus a.s. vindt voor de tweede keer, volledig vernieuwde route, van de Neisimmer ATB marathon plaats.

Dingen die veranderd zijn bij de tweede NeiSimmer ATB Marathon zijn dat de organisatie is uitgebreid met ATB groep de Pedalo's uit Marum. Verder en dat zal, de echte ATB-er goed doen om te lezen, is dat de organisatie er in geslaagd om de route aanzienlijk zwaarder en spectaculairder te maken dan de editie van 2006. Hiermee bedoelen we dat in de route elk zandpaadje, bospad en single-trackjes zijn benut. De route kent een zogenaamde 8 vorm. Dit om de deelnemers voldoende rustpauzes te kunnen geven. Want de organisatie schat in dat dit echt wel nodig is.

Afbeelding

De route ziet er in grote lijnen voor de 125 a 130 kilometer als volgt uit. Startend vanuit Drachten richting Beetsterzwaag, Hemrik, Jubbega, (Jubbega ?? kun je daar ATB-en ?? Jazeker!!!) Bakkeveen ( natuurlijk! ) naar camping Strandheem. Vanaf hier wordt de route vervolgd richting Kornhorn ( door het mooie natuurgebied “ Hooikiep ” , voor de cultuursnuivers, hier is ook een mooi openluchtmuseum.) Via het natuurgebied “ Oude riet ” gaat het naar Boerakker, en het schitterende Coenders en Nanninga's bos. Vervolgens gaat de route richting Bakkeveen en weer terug naar Drachten. De 8 is voltooid.

Afbeelding

Voor mensen die dit te zwaar vinden zijn er kortere afstanden die ook bijzonder mooi zijn om te fietsen. Deze afstanden zijn vanuit Drachten: 40, 65 en de marathon. Vanuit Opende: 40, 65 en de marathon. U bent gewaarschuwd.

U kunt starten tussen 07:30 en 9:00, vanuit de kantine van atletiekvereniging Impala in Drachten, of bij camping Strandheem in Opende.

Zie ook: http://www.ftcsmallingerland.nl/

Waarschijnlijk ga ik de 125 km fietsen. Vorig jaar heb ik de 85km gedaan en dat is goed bevallen.
Als het maar niet regent!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zucht, diepe zucht.

Blijft men elke toertocht langer dan 50 km marathon noemen?

Verder leuk initiatief, maar ik rij die dag een marathon. Toertochten vanaf medio oktober.......
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
wobbe98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 13 november 2006, 20:29
Mijn mountainbike: B1 Mason / GF X-Cal / GF Sugar
Contacteer:

Marathon? dat heeft toch iets met hardlopen te maken???
Als het maar niet regent!
marco-op-de-fiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: di 31 juli 2007, 13:26
Mijn mountainbike: Cube Limited Series/other ride: Yamaha R1
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:Zucht, diepe zucht.

Blijft men elke toertocht langer dan 50 km marathon noemen?
ach het beessie moet een naam hebben, toch?

dacht persoonlijk dat het 100km of meer moest zijn om een marathon te zijn.
waarschijnlijk heet het marathon, omdat het ellendig lang duurt voordat het voorbij is. :D
"Give that guy extra points for his rookie mark. It's even on the wrong leg!"
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Ik ben er bij iig. Zit dat weekend bij mijn schoonheit en -mem en lijkt me wel grappig om eens niet de vaste route in Appelscha/Diever te fietsen. Vraag me alleen af wat het kost?
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
YW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 3 september 2006, 11:38

Vorig jaar moest ik als het ik het goed heb 7 euro betalen. Let op: Vorig jaar geen enkele verzorging onderweg!!!
Dus zelf voldoende eten en drinken meenemen of geld om eten en drinken onderweg te kopen (vond ik zelf nogal waardeloos vorig jaar, geen idee hoe het dit jaar is).
De route is vernieuwd, ben benieuwd, vorig jaar zat er wel erg veel asfalt in de route.
Misfit77
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 7 februari 2007, 14:27
Mijn mountainbike: Gary Fisher Tass / Santos SCC 02 / Droessiger AM

Helaas kan ik niet mee doen (Moet werken die dag). Maar ik moet bekennen dat ik ook wel een beetje tegen die 125 km opkeek.....

voor iedereen die mee gaat doen: SUCCES!!!
koivu
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 4 februari 2007, 19:47
Mijn mountainbike: Merida Matts sport 500
Contacteer:

Laat ik er nog eens een voor de hand liggende vraag tegenaan gooien....

Maakt de 40 km route onderdeel uit van de 60 Km route ? het kan best zijn dat wanneer het lekker gaat ik door wil gaan bij 40 Km. 125 gaat me toch echt te gek worden, het is geen wielrennen.... :tong

En kan iemand mij vertellen waar ik een routebeschrijving kan krijgen zodat moeke ook kan komen kijken wanneer ze dat wil.

Grtzz
There is no game like the good old hockey game...
koivu
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 4 februari 2007, 19:47
Mijn mountainbike: Merida Matts sport 500
Contacteer:

Net terug van de 40 kilometer.
Leuke tocht met toch wel veel wegdek... Achteraf gezien had ik toch liever de 65 Km gedaan, was nu vrij gauw weer thuis.
Morgen maar weer even naar Appelscha / Diever.

Totale afstand is 40.69 kilometer, 1.32 uur.

Grtzz
There is no game like the good old hockey game...
wobbe98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 13 november 2006, 20:29
Mijn mountainbike: B1 Mason / GF X-Cal / GF Sugar
Contacteer:

Vandaag een nieuwe dimensie van zadelpijn ontdekt!

125 km is toch best wel ver zeker als je alleen fietst met wind tegen. Wat was ik blij toen ik weer in Drachten was de laatste 25 km was ik niet meer vooruit te branden! De verzorging was dit jaar prima geregeld maar het aantal deelnemers viel mij behoorlijk tegen. De gehele tweede helft van de rit geen enkele deelnemer meer gezien.
Als het maar niet regent!
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Wobbe98, hoe laat was je binnen? Ik weet zeker dat ik de laatste binnenkomer was ;)
5 uur en 3 kwartier over gedaan, maar wel gehaald. En daar ging het me om.

Wat een prachtig landschap trouwens!
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
wobbe98
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 13 november 2006, 20:29
Mijn mountainbike: B1 Mason / GF X-Cal / GF Sugar
Contacteer:

In opende was je misschien wel de laatste maar voor Drachten was die rode lantaarn echt wel voor mij. Ik ben zo rond 9 uur gestart en was iets voor vieren binnen. Die laatste 20 a 30 kilometers waren echt een hel. Ik moest staand fietsen want ik kon niet meer op dat klote zadel zitten! Dit doe ik waarschijnlijk nooit weer!! En morgen zeker nagenieten met spierpijn, leuk!

Landschap? Ik heb geen landschap gezien. Ik zag alleen maar PIJN.
Als het maar niet regent!
Plaats reactie