Raid des Chantoires 8-7-2007

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Little John
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 18 juli 2006, 20:01
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 5 / Trek 4100
Contacteer:

Ik wil bij deze marathon (ardennen) de 60km gaan rijden met 1300 hm.
Ik zoek nog iemand die mee wil omdat, RT verhinderd is (hoe fout).
Ik vertrek vanuit Budel rond 7 uur (dicht bij Weert) en kan onderweg iemand oppikken. PB ff.

Er is de mogelijk chrono of geen chrono.
Of de toertochten te gaan rijden.
Inschrijving €10,-

site

zie ook wat anderen hier van vonden marathonbiking
Maargoed ik kan toch nie biken.?!
Never underestimate the power of Juicy 7's.?!
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

Lijkt me een mooie koers. Maar valt samen met Erbeskopf (RWP-cup). En lekker dichtbij overigens. Als het parcours langs de Ninglingspo loopt zoals het affiche suggereert, wordt het een mooie rit!!
Ronald
B@rt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2284
Lid geworden op: wo 5 mei 2004, 13:37
Contacteer:

Dat had wel een een leuk tochtje geweest. Helaas ben ik dan net een dag op vakantie.... :-{ Helaas.

Haal Patrick nou maar gewoon over. Dan kunnen jullie weer posen met die über coole toeter van jullie :tong

Bart
....Train Till It Hurts......

2009 & 2010 LCMT finisher
2e & 5e plek in het jongerenklassement
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Ik moet naar Bospop. Beetjes muziek lopen luisteren etc.

@ Bart, veel plezier in Zwitserland trouwens (Y)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Precies niet al te veel belangstelling voor deze mooie chrono.
Dichtbij de Zuid-Limburgse grens en een pittige Ardennen-tocht.
Bolland ligt vlakbij Herve (30 km van Maastricht). Een streek die misschien niet zo direct aanspreekt, maar de tocht gaat in zuidelijke richting, en dat betekent de echte Ardennen met Vesder- en Amblève-vallei, wat beklimmingen geeft van 150 tot 200 meter hoogteverschil met weer heel wat heerlijke single-tracks.
De parcoursen zijn veranderd tegenover de vorige jaren en pittiger gemaakt :
62 km = 1700 hms
91 km = 2200 hms

Wat deze chrono ook zo aantrekkelijk maakt is de oergezellige sfeer op het kleine pleintje van dit knus oud dorpje, verscholen in een vallei in het Land van Herve. De streekschotel met een heerlijke worst (bij de 10 euro inschrijving inbegrepen) brengt je na afloop weer meteen op je positieven, om van de biertjes nog maar te zwijgen.

Op www.vttbolland.be vind je de flyer van de chrono en toertochten.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Jammer, een mooie tocht redelijk dichtbij maar ik zit in de Alpen dit weekend.
Zijn er vaker dit soort tochten zo dichtbij?
Bicycle, bicycle, bicycle
Toonio
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: wo 18 mei 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Specialized S-works HT alu 2006; Specialized Epic Marathon Carbon 2008
Contacteer:

Ik ben erbij, we gaan ons daar inschrijven. We starten naar alle waarschijnlijkheid met een grote groep afkomstig uit NH.
We zitten morgen nacht in een herberg bij Voers.

Tot zondag!
mokkaaa
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 7 november 2005, 22:55
Mijn mountainbike: Rolt lekker:D

Morgen ook aanwezig met 2 man van Gadet.
Misschien tot morgen
mokkaaa
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 7 november 2005, 22:55
Mijn mountainbike: Rolt lekker:D

hele mooie omgeving, maar ow ow ow wat een gepruts met de richtingpijltjes..
Echt op sommige plaatsen slecht waardoor je snel verkeerd reed.
Verder wel goede verzorging tijdens en eten na afloop.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Heb de 40km toertocht gereden. Bepijling vond ik onder de maat. Verschillende keren een stukje verkeerd gereden. Zaten vrij veel asfalt stukken in, maar daar heb ik persoonlijk niet zo'n problemen mee. Ook minder vond ik net voor de laatste bevoorrading (40km) dat je precies het zelfde parcours reed als in het begin van de rit. Bevoorrading was dik in orde. Al met al toch een leuke rit gereden.
mokkaaa
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 7 november 2005, 22:55
Mijn mountainbike: Rolt lekker:D

Fotoos online voorde liefhebbers: www.eventsfoto.be
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

:)

Afbeelding
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Echt genoten van deze schitterende tocht. Door de vernieuwingen zat er nu voor iedere goesting wat in. Zowel de vlammers, de kamikazes, de pluimgewichtklimmertjes als de triallers kregen hun goesting. Vooral de Vesdervallei-tracks waren soms adembenemend. In het heenrijden in de buurt van Nessonvaux een aaneenschakeling van onverwachte st-kes.
De gekende Ninglinspo-paadjes zorgen altijd voor het puurste mtb-plezier. In de omgeving van La Reid kwamen we dit jaar op gekende Ardennes Trpohy-trajecten, al dan niet in de juiste richting.
Terug naar de Vesdervallei, en dat begon meteen goed met vanaf het kasteel van Banneux die op en vooral neer hobbelende st naar het uitzichtpunt (spijtig dat je hier te geconcentreerd moets rijden om te genieten van demachtige uitzichten) en dan recht naar beneden. Vroeger was het dan nog 1 maal de vallei uit naar boven en dan vlammen naar Bolland, maar niet zo dit jaar. In Goffontaine hadden ze nog eens een super steile klim vanonder het stof vandaan gehaald, om dan nog eens het laatste van je te vergen in de wei die alsmaar steiler werd (in geen 10 jaar dit paadje nog gedaan). Ik denk dat zelfs de WK-parcours-bouwers dit over het hoofd hebben gezien - overigens in dit gedeelte van het parcours vele WK-paadjes gedaan, maar dan in tegengestelde richting. Ook zo de laatste smalle paadjes in het bos van Tribomont.
En dan nog een goeie 10 km vlammen naar de wei-slalom : alles wat ik nog had eruitgeperst om toch nog "goud" te halen.

Voor mezelf : de conditie zit goed. Van in het begin er een klinkt-het-niet-dan-botst-het-tempo op na gehouden, en door de lange tochten van de voorbije weken (RDHF - l'Ardennaise - Vielsalm) goed volgehouden. Op de steile klimmetjes 2 maal naar Johan teruggereden, maar de laatste 10 km heb ik hem met zijn 8 dagen koersvelo in de Dolomieten moeten laten gaan (heb hem overigens gezegd dat hij vooraan een 53 moet steken) en op een goeie 2 minuten gestrand.
Resultaat : 4u42 en 14de stek - 92 km - 1980 hms (maar mijn Sigma duidt wschl iets te veel aan).

Eigenlijk is het een beetje onbegrijpelijk dat zulke sympathieke organisatie relatief zo weinig volk trekt (280 chrono-rijders tegenover 360 een jaar tevoren) - juist zoals Vielsalm. Blijkbaar focust iedereen zich op enkele grote evenementen, en dan maar klagen over de drukte. De helft van de deelnemers daar zou beter eerst naar deze evenementen komen, dan zouden ze zien hoe je ook hier eindeloos kan genieten van de mooiste mtb-paadjes die je je in je dromen maar kan voorstellen.
mokkaaa
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: ma 7 november 2005, 22:55
Mijn mountainbike: Rolt lekker:D

hoe weet je trouwens welke stek je geeindigd bent? staat nergens online eh?
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Uitslag was te bekijken aan aankomst, en verschijnt één van deze dagen op www.vttbolland.be
Laatst gewijzigd door lowie op ma 9 juli 2007, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie