Beginners marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
psd
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 9 oktober 2004, 17:18
Mijn mountainbike: xlm

Hallo Ik wil volgend jaar een marathon gaan fietsen. Wel wil ik een niet zo grootse (kwa drukte dan). Eentje waar ik rustig kan beginnen. Ben niet bang om te klimmen maar om nou metten met de iron bike in ischlg te beginen is me wat te extreem.

Alvast bedankt voor de tips
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

In de Ardennen zijn verschillende marathons die erg mooi zijn om te rijden. Die zijn vaak trouwens wel ook redelijk druk. Wat ik weet is dat er in Duitsland een aantal marathons zijn die rustiger zijn. Heb je al op http://www.marathonbiking.nl gekeken. Daar staan veel marathons op met reviews van mensen die de marathons hebben gereden. :-q
Piefkie
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 14 augustus 2004, 10:20
Mijn mountainbike: Thompson Zeus

Aan paar leukerdjes in België net over de grens, om dit jaar al een beetje het marathongevoel op te doen.
Deze zijn wel praktisch vlak te noemen, maar voor mij heeft de marathon (toen nog 150km) van Overpelt, de microbe volledig aangewakkerd zo'n dire jaar geleden.

03/09/2006 DIEST (Vlbr)
voetbalterrein FC Barreel, Diesterestr.
25-40-60-80-100
8.30-10.30
Scott Tourtrips - 0495/990258 2,5-3,5

Deze heb ik nog nooit gereden maar dit weekend zal het voor mij de eerste keer worden.

10/09/2006 EERSEL (Ned)
sporthal, Hoolstr.34
30-35-55-75-88-100
8.30-10.00 8.00-9.00 0497/516949
Ook nog nooit gedaan maar door het hoge singletrackgehalte van de vaste routes, wil ik deze tocht er wel eens gaan rijden.

24/09/2006 OVERPELT (Lim)
zaal Holheide, Bremstr.
10-20-40-60-80-100
kids 10 7.30-10.30 011/553844 - Site
Zelf 3 maal gereden. (1x 150km, 2x 100km)
Rustig parkoer, zonder technische moeilijkheden. Iedereen met een beetje conditie en een goed doorzettingsvermogen zou deze tocht aan moeten kunnen.

Dit zijn zeker goede beginnersmarathons, daarna kan je eens gaan kijken op http://marathon.zoenk.be/ voor de iets zwaardere Ardennenmarathons.

De site Marathonbiking.nl zal jou misshien al wel bekend zijn. Daar kan je een mooi vakantiedoel op aanduiden
Bob de Bouwer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 20:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert
Contacteer:

Kijk eens op de kalender van de RWP cup. Als ik het goed heb, zijn alle wedstrijden in Duitsland, in de Eifel en Sauerland. Heb dit jaar mijn eerste rit gereden en heb erg genoten! Vooral de sfeer en kleinschaligheid. In Saalhausen heb ik gekozen voor de kortste afstand; 30 km. Lijkt erg weinig, maar in combinatie met de hoogtemeters een mooie uitdaging om te kijken of je het leuk vindt. 1 oktober is Langenberg, ga daar de 45km doen.
Alleeez on y va!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Volgend weekend Vulkan Bike in omg van Daun (D).
De hele of de halve geven een beter beeld van een marathon dan 100km Eersel, denk ik.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ronald V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: di 8 november 2005, 22:21
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2013 /Specialized Stumpjumper HT 29
Contacteer:

Beste psd,
Elke marathon in NL, B of D is geschikt om te beginnen. Bijna elke organisatie biedt meerdere afstanden aan. Kies gewoon de geschikte afstand. En als het om techiek gaat: Ardennen is over het algemeen wat technischer (daardoor leuker naar mijn mening), maar nergens onoverkomelijk. Je kunt altijd rustiger aan doen. Maar wellicht is dat voor jouw helemaal niet nodig.

En wat drukte betreft: zou ik me geen zorgen over maken. Dat beïnvloedt met name de sfeer. Op het rijden zelf maakt het niet zo heel veel uit. Hooguit dat het wat druk is tot de eerste klim, daarna wordt het veld al snel uit elkaar geslagen. In het slechtste geval zul je door een opstopping bij een smalle trail in de eerste kilometers een stukje moeten lopen. Maar dat is toch ook geen ramp de eerste keer?

Kortom: bekijk de commentaren per marathon op marathonbiking.nl en kies gewoon een aardige marathon die past in jou agenda en op een plek ligt die voor jou bereikbaar is.
Succes!
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Olne-Spa-Olne is misschien een leuke om mee te beginnen, welliswaar 67km maar toch ideaal om eens te proberen. Is al vrij vroeg in het jaar en niet al te groots opgezet.

http://www.marathonbiking.nl/marathon/m ... .php?id=49
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Tinman schreef:Olne-Spa-Olne is misschien een leuke om mee te beginnen, welliswaar 67km maar toch ideaal om eens te proberen. Is al vrij vroeg in het jaar en niet al te groots opgezet.

http://www.marathonbiking.nl/marathon/m ... .php?id=49
Maar wel lekker pittig zo vroeg in het seizoen.
Spijkertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 20:13
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 29
Contacteer:

Of de Langenberg marathon. Dan kun je eind dit jaar al aan de slag. De korte afstand is dit jaar 74 km dacht ik.
cyclingteam-thebikestore.nl
fridowo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 866
Lid geworden op: di 4 april 2006, 11:05
Mijn mountainbike: Merida Matts Sport 500
Contacteer:

Waar kom je vandaan?
Zie:http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=28864 Je kunt altijd meerijden.
Zoveel te meer zielen zoveel te meer vreugd. We gaan met tijdsregistratie, maar een hoge funfactor is belangrijk voor ons. :-q
kelmCo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 25 juni 2006, 17:41

Fun? Au serieu mon amie. Au contraire de plaisir. Hihi, ik kan niet wachten tot de 24ste.......
Oh Baby You wake Up the Devil in Me!
Plaats reactie