29/04/2006 | Superbike Sorpetal Marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik lees o.a. geen supertijd, als laatste maar dan heb je het nog altijd veel en veel beter gedaan dan de meerderheid die gestopt is.
Al ben je laatste (dus 109 of zoiets) dan heb je nog steeds 250 man achter je gelaten. Zo simpel zit het allemaal in elkaar.
Eerder petje af voor iemand die 7 uur onderweg is geweest dan iemand die 1 ronde in bijvoorbeeld 2:30u doet.

Ik heb wel inmiddels de Nederlandse cijfers en wat plaatjes op de cupsite gezet.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

De kou was idd de grootste vijand deze keer. Mijn teller gaf een gemiddelde van 3 graden aan. In de eerste rond was een lange erg natte afdalling waar het ook (weer) begon te sneeuwen en kwam écht bevroren beneden aan. Ik kon gelukkig mijn benen wel weer warm krijgen, maar heb de hele eerste ronden niet goed kunnen afdalen, omdat mijn handen zo'n pijn deden. Na de eerste ronde kreeg ik weer gevoel in mijn handen en ging het dalen een stuk beter. Dit is ook de reden dat ik de eerste ronde exact even snel heb gereden als de tweede. Na de wedstrijd heb ik geprobeerd mijn voeten te aclimatiseren. Onder de (eerst koude) douche werden mijn voeten blauw en paars gevlekt. Na de douche werden ze ook dik en zijn dit nu nog steeds.
Wel een tijd van 5.27 neer kunnen zetten, wat naar tevredenheid is. 27e overall en 20NL.
Ik kan vanwege een virus op mijn computer alleen megasports.de niet meer openen. Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen of er ook op catagorie (men, senior, senior1, enz...) klaseringen staan en hoeveelste ik dan ben geworden (ik val onder catagorie men).
KeX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 november 2004, 10:41
Mijn mountainbike: BMC TE02 29er

Hier is een link naar de pdf van de uitslagen: http://www.stefan-nolte.de/mega-sports/ ... se2006.pdf

In de categorie mannen ben je als tiende geeindigd. De top vijf waren allen sen1 categorie. Blijkbaar zijn ouwe kerels taaier. :wink:

/edit: overigens staan er op de site van de marathoncup ook uitslagen met de niet-Nederlandse deelnemers eruit gefilterd. Categorie Nederlandse mannen is voor jou de zesde plek geworden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

KeX schreef: Blijkbaar zijn ouwe kerels taaier. :wink:
Goed punt......
Bij marathons speelt inhoud, duurvermogen, doorzettingsvermogen en mentaliteit een grotere rol dan bij kortere wedstrijden.
Daarom zie je relatief veel "bejaarden" voorin rijden.
Ik denk dat vooral afgelopen zaterdag de factor doorzettingsvermogen en mentaliteit een grotere rol dan bij normale marathons een rol speelde.

Hoe dan ook: we hebben een marathon waar over nog lang gesproken zal worden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Omdat je na een rondje kou en afzien terug bij je "warme" finnish plaats kwam zijn veel mensen eerder afgestapt. Als het één grote ronde was waren er meer mensen gefinnished denk ik. Dat de oudere garde een grotere rol speeld binnen het marathon segment is al heel lang bekend.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

De tijden zijn ingevoerd op de cupsite en het eerste klassement is beschikbaar.
spikes ice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 16 april 2004, 20:56
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2018

zo das snel gedaan :D
spikes ice
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 16 april 2004, 20:56
Mijn mountainbike: Specialized Epic 2018

mijn bike nog effe nagelopen wat ik moet vervangen na deze wedstrijd, 2 sets schijfremblokken en een nieuwe trapas isis heeft speling gekregen en 1 barend is een beetje verbogen.
( het waren wel slechte barends zeg, voor de wedstrijd stond ritchey wcs er nog gewoon goed op en nu is de tekst en alles er gewoon van af :~ )

Duur grapje weer :-{
Spijkertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 20:13
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 29
Contacteer:

spikes ice schreef:mijn bike nog effe nagelopen wat ik moet vervangen na deze wedstrijd, 2 sets schijfremblokken en een nieuwe trapas isis heeft speling gekregen en 1 barend is een beetje verbogen.
( het waren wel slechte barends zeg, voor de wedstrijd stond ritchey wcs er nog gewoon goed op en nu is de tekst en alles er gewoon van af :~ )

Duur grapje weer :-{
:D Heb er zaterdag ook een setje xtr metallic pads doorheen gejaagd
cyclingteam-thebikestore.nl
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

mijn xtr metalic brakepads achter zijn ook helemaal weg, misschien toch wat teveel moeten corrigeren in de afdaling waar ik geen reet zag met al dat zand in mijn ogen :x
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Mijn hope's zijn nog helemaal goed :D
martijn_mb
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 20 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert 2007 + Gary Fisher Big Sur 2002

Voor de liefhebbers staan de foto's bij four-foto op de site.
Guardian Angel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 00:14
Mijn mountainbike: Ridley bike test rider :Ignite 29r and Helium SL road bike
Contacteer:

sgsdebruijn schreef:mijn xtr metalic brakepads achter zijn ook helemaal weg, misschien toch wat teveel moeten corrigeren in de afdaling waar ik geen reet zag met al dat zand in mijn ogen :x
Mijn Marta pads waren ook op! na 102km.. :( Ik reed vorig jaar met BBB pads daar deed ik langer mee.... :~
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Tsja,

Dat is een van de redenen dat ik hope's op de fiets heb zitten, Veel remvermogen met weininge slijtage van de blokken. Mijn blokken vertonen na de 50 Km nog steeds bijna geen tekenen van slijtage. (waren wel net nieuwe en zelfs nog niet volledig ingeremd)

Rob
guido_gorisse schreef:Mijn hope's zijn nog helemaal goed :D
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
Plaats reactie