29/01/2006 | WCL Marathon Lemelerveld

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Damn moet ik er toch niet in mijn uppie naartoe... Iemand zin om vanuit Enschede (of omgeving) mee te rijden?
ATB-sjonnie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: do 19 augustus 2004, 07:25
Mijn mountainbike: Specialized
Contacteer:

Aan de hand van de laatste berichten merk ik op dat het geen modder/bagger/pruttle tocht-parcours is?

Heeft iemand info hoe het er bij staat in Lemelerveld?
Wanneer word het zomer?....
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Ja, was leuk. Nog wat medeforummers tegen gekomen en her en der wat gekuierd... :-q

gem snelheid: 21,6 km/u (heb de eerste 65/70 km heerlijk rustig getoerd :-D)

Weet trouwens iemand of je die foto's ergens kunt bekijken? (Ik sta een keer of 3 op de foto).
Spijkertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 20:13
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 29
Contacteer:

Het was een mooie tocht. Met name het stuk na de 3e verzorgingspost (70 km). Door de bevroren sporen was het af en toe wel oppassen. Ik had zelf helaas wel serieuze opstartproblemen. Gevoel alsof er watten in de benen zaten. Ik heb er nog even over gedacht om bij 55 km maar te stoppen, maar dat is natuurlijk zonde. Gelukkig ging het gaandeweg iets beter. Gem. 20,1 gereden. Viel me eigenlijk nog mee. Ik ben ook thijsje nog tegen gekomen (direct te herkennen aan zijn Cannondale :lol: ).
cyclingteam-thebikestore.nl
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Spijkertje schreef:Gem. 20,1 gereden. Viel me eigenlijk nog mee.
Hehe, kon je het laatste stuk langs dat kanaal nog meekomen? :lol:
joscott
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 7 juli 2005, 21:17
Mijn mountainbike: scott scale 40

was een leuke tocht, alleen de bevroren sporen op de Lemelerberg waren minder leuk , heb er velen over het fietspad zien gaan daar .Het stuk tussen Lemelerveld en Hellendoorn was een beetje saai, maar de Hellendoornse berg maakte dat weer goed. Helaas een lus gemist na de laatste verzorging zodat we in totaal 90 km hebben gereden .laatste stuk lekker terug geknalt langs het kanaal .
totaal gem. 20 km/uur.
foto's op beeldnieuws.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Was lekker trappen daar in Lemelerveld. Stevig doorgetrapt, genoten van de omgeving, nog meer genoten van het gedeelte rondom de Holterberg.
Minpuntje was zo nu en dan de bewegwijzering en aantal verzorgingsposten dat vrij dunntjes was. Zelf geen last van gehad, maar voor minder ervaren/getrainde rijders zal het laatste gedeelte enorm afzien zijn geweest.

Paar cijfers:

* 103,9 km
* Gemiddelde snelheid 24,2 km/u, hoogste snelheid 43,1
* Aantal hoogtemeters 530
* Gemiddelde hartslag 149, hoogste hartslag 166
* Gemiddelde temperatuur -2°C, laagste temperatuur -7°C

Grafiekje:
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
jAcKsQuAd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: do 18 november 2004, 15:09
Mijn mountainbike: Cannondale F29 - 2014
Contacteer:

Ondanks dat de ondergrond vrij hard was, was t een erg pittig tochtje vond ik met veel klimwerk :-{. Voor het eerst dat ik meer dan 50 km reed en dat voel je toch wel :lol: . Gemiddeld 19,5, maar door wat valpartijtjes en materiaalpech in de groep toch erg lang onderweg geweest. Maar super geregeld (behalve de online inschrijving want ik moest nog gewoon een formuliertje invullen :~ ) :-q.
Cannondale F29
ronnie s
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: za 27 november 2004, 17:16
Mijn mountainbike: cube reaction k6/g9

hallo
nou dan zal ik ook maar even.
het was ook mijn eerste tocht langer als 55km.
behalve dat ik 4 keer op mijn bk ben gegaan :-{
en mijn ketting het begaf tijdens een klimmetje :x
vond ik het een mooie ervaring.
gem.snelheid 19.07km/uur
hartslag gem.134 max.176,en 6046 kcal verbrand.
vanavond dus maar shoarma besteld. :D
pkl
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 1 november 2004, 20:33

pfffff. Ik weet weer wat het is om tegen kramp aan te rijden. Tussen 60- 80 km kon ik echt niet meer aanzetten. Laatste 10 km (samen met Joscott het extra rondje bij de laatste verzorgingspost gemist) nog ergens een tweede adem kunnen vinden waardoor ik er toch nog een goed gevoel aan overhoud.
Ik vond overigens de sporen op de lemelerberg wel kicken!!

Paul
Spijkertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 20:13
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 29
Contacteer:

Thijsje schreef:
Spijkertje schreef:Gem. 20,1 gereden. Viel me eigenlijk nog mee.
Hehe, kon je het laatste stuk langs dat kanaal nog meekomen? :lol:
Op dat stukje onverhard met wind tegen moest ik lossen. Maar eenmaal langs het kanaal ben ik op mijn tandvlees weer naar jullie toegereden. Vervolgens ben ik het laatste stuk lekker in de luwte achter jullie blijven hangen :-q
cyclingteam-thebikestore.nl
ATB-sjonnie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: do 19 augustus 2004, 07:25
Mijn mountainbike: Specialized
Contacteer:

Mooie tocht, ik ben het eens met de bovenstaande kritiek misschien een verbetering voor volgend jaar?

Tijd: 4.44 uur
Gem: 21.42km
Max:43.8km

Volgend jaar zeker weer van de partij!!
Wanneer word het zomer?....
j.a.mulder70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 16 januari 2006, 22:16
Mijn mountainbike: Een moutainbike

het was een lekkere vrisse tocht. Alleen de lemelerberg vond ik beroerd rijden met al die bevroren wiel sporen ben daar ook goed op mijn plaat gegaan :( Maar voor de rest was het een mooie beleving de 104.32km :-q
greenbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 maart 2002, 02:00

volgens mij heb ik wat gemist :oops: Volgend jaar misschien?

Maar heb wel lekker 76 km in Aalst Waalre gefietst :tong
wie z'n fiets lief heeft, trapt erop
Sven
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1534
Lid geworden op: ma 16 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: MTB: Specialized Epic Race: Canyon

De eerste serieuze rit van het jaar heb ik overleefd. Vraag me alleen niet hoe, want na ca 55 km (het lange stuk langs het kanaal) kreeg ik een dreun van mijnheer Honger Klop. Wel 's ochtends zo veel mogelijk eten naar binnen gewerkt en ook een gelletje genuttigd, maar blijkbaar vond mijn maag het allemaal niet genoeg, of weigerde hij die rotzooi om te zetten.

Afijn, tot die tijd heerlijk gereden in een zeer indrukwekkend toneel. Met de zon door de bomen langs een vennetje mogen rijden vind ik puur genieten! Daarna niet meer gas kunnen geven, maar de omgeving bleef natuurlijk schitterend (ik krijg spontaan heimwee). De lus tussen 65 en 85 km heb ik overgeslaan (ja, ik weet het, dat is een mooi stuk, maar daar ken ik het wel, dus dat haal ik wel in) omdat het weinig zin meer had. Hopelijk zullen de zere benen het waard zijn zodat ik de komende tijd de nodige conditie kan opbouwen.
Trainen is voor mensen zonder talent!
Plaats reactie