04/09/2005 Eersel

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
bosmus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 6 april 2005, 11:40
Mijn mountainbike: SCC02

Ja, veel stofhappen, zeker in de eerste 20km. Nagenoeg geen problemen met m’n onderrug en een goede bandenkeuze voor al dit losse zand, FastFred 2.25.
Het viel me op, dat in dit deel voor de eerste stop, veel valpartijen waren. Schelden en vloeken was dan ook niet mis. Ja, ja, allemaal als eerste die single track op willen, da ga nie :-{
Een groep Belgen van een man of 8 ben ik in dit eerste deel wel een keer of 3 tegengekomen. Telkens, als er weer een maatje van hun was gevallen of achtergebleven, kwamen ze weer terugrijden om vervolgens op volle snelheid weer langs te komen, echt irritant :evil:
Een pad met een paar behoorlijk plassen was het enige nat onderweg. Ik moest hier vol in de rem om te voorkomen dat ik erdoor moest. Even later passeerde mij een gast die zo ongeveer tot aan zijn middel onder de groene bagger zat. Die had de "keus" gemaakt om er doorheen te gaan.
Door de schittering van de zon door de bomen ben ik in de laatste 30km van de 88km omloop nogal 'ns verkeerd gereden, pijlen te laat of niet gezien.
Goede organisatie en een prima bevoorrading. Klein minpuntje, de sportdrankjes waren hier en daar wel erg aangelengd met water.
Twee erg gevaarlijke wegovergangen waar veel gestunt werdt. Was niet verkeerd geweest als hier wat begeleiding was geweest.
Een mooie openingstocht van het veldtoertochtenseizoen, een vlakke pannekoek met het losse zand als een dunne stroop.
Tot volgend jaar.
The hell with limits
If you can read this you're within range
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Dust in the wind.

Was inderdaad lekker stoffig. Verder een leuke tocht maar niet spectaculair of zo, wel een mooie afstand 88 km. Af en toe een pijltje gemist. Het enige wat ik toch gemist heb was her en der wat bewaking bij de wegen.

Ik heb trouwens ook bij een stop gezien dat iemand (van de organisatie?)
met de auto er ook door wilde en zo over een fietsenwiel reed.
Iedereen had zoiets van: ???????????????
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
jantjefox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 8 oktober 2004, 11:50
Mijn mountainbike: heeft geen derailleurs
Contacteer:

byorka schreef: Ik heb trouwens ook bij een stop gezien dat iemand (van de organisatie?)
met de auto er ook door wilde en zo over een fietsenwiel reed.
Iedereen had zoiets van: ???????????????
Ik stond op dat moment ook bij die pauzeplaats en zag dit ook gebeuren.
Wat een maloot zeg!!! Met zijn auto over een zandpad willen rijden waarop dat moment een kleine 50 MTB'ers staan te pauzeren.
En ook nog gewoon doorrijden nadat hij over dat wiel reed, ook toen er nog iemand zijn bidon tegen de achterruit van de auto gooide.

Inderdaad een leuk tochtje, alleen hadden ze bij verschillende oversteekplaatsen wel wat mensen neer kunnen zetten.
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Hoe is dat afgelopen met dat wiel dan, want als dat bij mij zou gebeuren dan denk ik dat ie wel even uit de auto zou komen. :evil: :evil: :evil:

De MAFKEES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reaction
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 4 november 2004, 20:57
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

m-joosen schreef:Hoe is dat afgelopen met dat wiel dan, want als dat bij mij zou gebeuren dan denk ik dat ie wel even uit de auto zou komen. :evil: :evil: :evil:

De MAFKEES !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rustig, rustig, ik wil het verhaal van die chauffeur wel is horen, misschien wou ie op die manier een slag uit een mtb wiel halen :tong
Robibaspeed!
ChrisZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 11 juli 2005, 09:30
Mijn mountainbike: Giant MCM Team
Contacteer:

Heeft niemand dan het kenteken genoteerd? Kan me indenken dat je de schade wilt verhalen. :evil:
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Het was eigenlijk heel raar en schade was er denk ik geen.
Volgens mij was het bij de 2de stop. Net na een klimmetje omhoog geloof ik. De stand stond in de bocht naar links. Het was een zandpaadje.
Iedereen stond overal want naar ons weten was het ook geen weg. Komt er tuuterend en "grommend" een auto in tegengestelde richting tussendoor geprutteld. Iedereen verbaasd. Auto rijdt de bocht om en een fiest die daar ligt (dat heb je zo bij een stop) beweegt een beetje. Waarschijnlijk net over/tegen de band gereden. Iedereen nog verbaasder. Betreffende fietser pakt zijn fiets op want hij stond er denk ik bij. Iedereen kijkt en de auto rijdt door. Eigenaar van de fiets reageert niet dus iedereen weer verder.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Ooooooo das een ander verhaal, ik begreep eruit dat ie over de velg en al was gereden. :oops: Dit maakt het natuurlijk wel anders ja. :wink:
Plaats reactie