[Report] Dutch Masters Of MTB 2022

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Een paar weken terug kreeg ik, dankzij een collega die storingsdienst wou wisselen, de kans om deze wedstrijd te rijden.
Aanvankelijk was ik hier helemaal niet van uitgegaan en heb ik, buiten mijn normale trainingen om, niets bijzonders gedaan om mezelf hier op voor te bereiden.

Maar goed, het mocht toch zo zijn!

Zaterdagnacht om 03.00 ging de wekker waarbij om 03.30 het vertrek naar Haarle begon en het was KOUD! :o godallemachtig wat KOUD! (had ik al gezegd dat het KOUD was? het was f*&@#ng KOUD!)
Bij aankomst om 05.30 mooi vooraan mogen parkeren en even het startbordje en de goodiebag opgehaald.
Alles nog even klaar gemaakt startbord erop, lampen erop, lekker warm (wat bijna onmogelijk was) aankleden en nog wat eten in de auto.

Aan de start (ik stond op de 2e rij in het eerste vak, net achter de winnaars van vorig jaar) nog even staan koukleumen met een bijna aneurysmatisch rechterbeen. :lol:
en wat ging het HARD :o met een gemiddelde van 34+ werden de eerste kilometers aangesneden over de gravelstroken tussen Haarle en Hellendoorn waar je door de duisternis af en toe (ook al was er veel licht van iedereen) soms nog heel erg op moest letten wat er voor je lag.
Bij passeracties bijna op mijn plaat gegaan door opgevroren sporen op de brede strook langs het fietspad aan de linkerkant, wat de spanning er al vroeg in bracht. :tong

De eerste echt bottleneck was op een klim waar niets als grote plassen water verspreid links en rechts lagen (ik denk dat dit De Ruyterweg of de De Klinkenbelt weg is geweest) wat als extra uitdaging de duisternis meebracht en waar ik een aantal renners de voeten nat heb zien maken omdat ze ook verrast werden door de plassen.

Inmiddels was het 07.30/ 07.45 en mochten de renners de eerste singletracks gaan bedwingen (deze waren om een bepaalde reden pas mogelijk te rijden na 07.30, vandaar de gravelstroken in het begin).

Bij Panoramaklim de uitkijk was het veld inmiddels een beetje verspreid en werden daar nog redelijk wat passseracties (waaronder yours truly) verrricht om bovenaan de paarse route van Hellendoorn verder te rijden waar de aansluiting weer werd gemaakt met de vaste route van Nijverdal en daardoor tussen kilometer 15 en 35 weer volgas gestoempt werd over de vlakke kilometers.

Inmiddels begon de zon enigzins op te komen en werd er in de schemer het eerste registratie/ pauzepunt aangedaan vlakbij Lemele (35km), hier noteer ik een tussentijd van 01:08:06 op een gemiddelde van 30.84 km/h.
Omdat praktisch ieders bidon al dichtgevroren was werd er net voor de verzorging driftig met bidons geklopt en geslagen om het ijs los te krijgen om de bidon te laten vullen bij het pauzepunt.
Hierdoor miste een deel van ons aansluiting met de groep waar we aanvankelijk mee reden en is hier weer een nieuw groepje uit ontstaan.

Direct na het pauzepunt schoten we de vaste route van Lemele op en volgden meteen een aantal klimmetjes op Lemele (Parkweg, Lemelerberg, Waterwinning en Klim Dikke Steen) waarbij de de angst die me door anderen was aangepraat voor de Dikke Steen klim wel een beetje wegnam omdat deze, alhoewel een beetje technisch, prima te doen was.
Dat was goed voor de motivatie, ook omdat hier een aantal ontsnappers uit de groep die bij de pauze eerder weg waren, bijgehaald werden.
Volle gas! maar niet voor de klim van de kerkweg nog overwonnen te hebben :lol:
Vanaf hier was het (tussen km 50 en 60) weer vrij vlak waar het gas er wel degelijk weer volle mep op ging en we binnen no time via de paarse route van Hellendoorn weer op de singletrack zaken.

Hier wil ik nog wel even vermelden dat dit stukje toch wel een beetje het hoogtepunt van de wedstrijd was voor mij, prachtige omgeving en goed aangelegde tracks die uitnodigden om hard te rijden maar waar ook een gigantisch hoge fun factor inzat! Pluspunten voor de routebouwers/ onderhoudsploeg!

Na de Sanatoriumklim zaten we aan de 65km en kwam het 2e registratiepunt in zicht, omdat ik nog nauwelijk gedronken had nam ik hier snel wat te eten voor onderweg en ben ik eigenlijk min of meer zonder te stoppen verder gereden.
(Tussentijd 02:25:12 op een gemiddelde van 24.12 km/h).

Vanaf hier werd een uitstapje gemaakt naar Luttenberg waar dus ook nog een aantal klimmetjes op de Luttenberg inzaten die niet heel pittig waren en de gemiddelde snelheid tussen km 63 en km 83 weer redelijk hoog was van rond de 28-31km/u.
Het uitstapje van Luttenberg was inmiddels voorbij hier en staken we de route van Hellendoorn min of meer weer op waar we deze verlaten hadden voor richting Luttenberg te rijden.

In de laatste kilometers voor het pauzepunt/ wisselzonde naar de manege in Haarle werden we nog getrakteerd op heerlijke half bevroren, half soppige slootkanten (waar ik echt zo'n enorme hekel aan heb :x ) waar de snelheid dus inkakte naar onder de 20 km/u.

Omdat ik ergens rond de 80 km waarschijnlijk een tak in mijn wiel had gekregen en ik een kleine slag in het achterwiel zag ben ik bij de manege even langs het reparatiepunt geweest, wat extra tijd kostte maar materiaal is me in dat opzicht meer waard.
Daar werd ook gezegd dat de schade beperkt was en dat ik hier de laatste 100km nog wel mee uit kon rijden (als ik er maar niet meer takken tussen ging stoppen :tong )
(Tussentijd 03:54:34 op gemiddeld 22.83 km/h)

Ik heb vanaf hier maar simpelweg verdrongen dat er een slag in mijn wiel zat en met 'de dood of de gladiolen' instelling verder gereden.
Wederom door mijn iets langere stop de groep waar ik in zat kwijtgeraakt en vanaf hier de eerste 35 km min of meer gesoleerd.

De route ging hier over de Sallandse heuvelrug aan de kant van Nijverdal waar je over de Henk Poorte Track kwam (leuk stukje!) en de Frank Hemmekam klimmen, waarna je de Plaggenwegklim mocht zien te overwinnen.
Hier kwam (gelukkig) weer een relatief vlak stuk tussen de Plaggenweg en Markelo, waarna er weer een aantal klimmen op het programma stonden.
In Markelo was het volgende registratiepunt opgezet waar ik een tussentijd van 05:18:46 mocht noteren met een gemiddelde van slechts 19.95 km/h.

Na Markelo kon ik weer aansluiting vinden met een groep waar de snelheid weer flink hoog lag en er met een gemiddelde van 31.24 km/h richting Rijssen werd gereden bij het volgende registratie punt, waar ik op 06:27:55 voorbij ben gekomen.
Ook hier nog een aantal kleine beklimmingen (De Hulpe, Bergweg, Kattenberg, Beusbergen, Herikerberg) en leuke singletracks gereden.

Vanaf Rijssen was het een kleine 20km naar het volgende registratiepunt in Holten, maar niet zonder Rijssen's finest gereden te hebben, man, man, man, wat zat ik er hier even doorheen!
Al ruim 7 uur op de fiets met gevoelloze tenen en vingers, lichte pijn in de benen en het gevoel dat mijn linkerkuit elk moment in een krampaanval kon gaan schieten, het was me wel het dagje genieten hoor! :cry:

In deze 20 kilometer zaten nog echt wel zware stukken niet alleen omdat op dat moment de benen niet meer zo wilden, maar er zaten toch nog een paar stiekeme klimmetjes en vals plat in.
Rijssenseweg, Middeldijk, Veenweg, Juulekesweg en uiteraard de Zuurberg (waarschijnlijk vernoemd naar ieders verzuurde benen :P :lol: ).

Ik rijd de registratie in Holten binnen op 07:23:42 met een gemiddelde van 21.51 km/h.

Nu heb ik onlangs de batterij van mijn speedsenor vervangen en ik vermoed dat mijn Wahoo hier iets mee heeft gedaan, want ik was na Holten in de veronderstelling (geen gpx erop gezet want alles was gepijld) dat ik nog maar 7 kilometer moest terwijl het er toch echt nog ruim 17 waren :(( :cry:

Dit feit werkte niet echt mee aan de motivatie, maar na mezelf gewoon gedwongen te hebben om harder te gaan heb ik mezelf erdoor heen kunnen slepen, maar niet voordat de; Enkweg, Beukenlaan, Oude Hellendoornseweg, Ericaweg, Motieweg en Helhuizerweg, onder de wielen doorgeschoten waren.

De laatse kilometers waren in zicht en ik kon de paardestront van de manege zowat ruiken, maar niet voordat je nog getrakteerd werd op de de Van Heekweg! de allerlaatste klim in deze uitputtingsslag!

In de laatste 2 kilometers zag ik achter me een bekende van me opdoemen die ik kostte wat het kost voor moest blijven en dat is mede door een sprintje waarbij ik op de een of andere manier nog de 45km/u aan kon tikken gelukt :lol:

Uiteindelijk de manege binnen gereden op: 08:07:16 met een gemiddelde van 22.04 km/h.

Uiteindelijke eindstand:

Plek 41
Totale tijd: 08:07:20
Gemiddelde snelheid: 24.63 km/h

Hierbij nog de complimenten voor de organisatie, vrijwillers, deelnemers en toeschouwers!
Ik heb ondanks alles genoten van deze dag, maar ik doe de volgende keer alleen mee als het minimaal +5 graden is :P
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Respect man! En dat je nog zo veel details weet.......
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Goed verhaal, lekker kort ook ! :lol:
( zonder gekheid, leuk om te lezen....voelde mijn eigen koude tenen en vingers van afgelopen weekend als het ware weer terug :roll: )
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Deze tak van mountainbiken is totaal niet mijn dig maar ik kan wel heel veel respect opbrengen voor rijders die zo'n rit volbrengen, en al helemaal met het gemiddelde wat jij gereden hebt. :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik dacht hetzelfde. Gemiddelde etc doet mij niets, heb ik ook niet op mijn Garminscherm staan, maar alleen die afstand en tijd is al iets waar ik respect voor heb. Ik zou na een paar uur afstappen en een warme kroeg opzoeken.
Gebruikersavatar
SjeikM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 1 maart 2020, 21:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6

Gaaf verslag!
Mag ik vragen wat voor kleding/handschoenen/overschoenen/sokken je aan had?
Ga de D200 rijden dus handig om wat ervaringen te horen.

Dank!
MTB Marathons: Start, Fiets, Finish
Hoogie11
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 14:51

Leuk verslag peelrijder
Zoveel details weet ikniet meer maar ik vond het een leuke en koude rit.
De bidon en de slang van de waterzak was ook al snel bevroren. Na een tijdje de bidon en de slang van de camelbak maar onder mijn jas gedaan, zo kon ik nog een beetje blijven drinken.

Ik vond het ook een leuk en goed georganiseerd evenement.
Deze wedstrijd (en afstand) had ik nog nooit gereden en wist dus niet wat ik moest verwachten

Het doel was dus ook uitfietsen en had ook niet echt een tijd in gedachte dus ik starte in wave 4.
Het voordeel hiervan was dat ik langzaam steeds meer mensen ging inhalen. Dat was goed voor mijn motivatie. Ik heb geprobeert om zoveel mogelijk in een groepje te fietsen waardoor het wat gezelliger was de kilometers wat sneller gingen.
Iedereen die ik onderweg heb gesproken waren allemaal erg vriendelijk en enthousiast over de route en de organisatie.

De laatste kilometers in een grote groep gereden en het tempo lag ook lekker hoog.
Uiteindelijk p144 geworden met een gemiddelde van 21,63 km/u
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Allereerst iedereen bedankt voor het lezen en de positieve kritiek!

Ik ken de verslagen van Juul en die lees ik zelf altijd met veel plezier en dit is mijn poging een beetje in dezelfde stijl mee te gaan.
balboa schreef: ma 21 november 2022, 12:18 Respect man! En dat je nog zo veel details weet.......
Strava en de checkpoint tijden helpen hier wel enorm bij :wink:

Die eerste brede klem was wel even andere koek als ik gewend ben, die blijft nog wel even bij denk ik.
SjeikM schreef: ma 21 november 2022, 14:53 Gaaf verslag!
Mag ik vragen wat voor kleding/handschoenen/overschoenen/sokken je aan had?
Ga de D200 rijden dus handig om wat ervaringen te horen.

Dank!
Allereerst is in deze temperaturen rijden niet iets waar je 'aan gewend' raakt dat voorop gesteld!

Ik geloof niet in warme kleding, maar wel in laagjes.
Outfit van boven naar beneden:
(Oh ja, ik heb enorm veel spullen van gribgrab)

-Helmpetje van gribgrab, heb ik het hele jaar door op, vind ik prettig bij warm en kou.
-Colletje van BBB (wel een iets dunnere, de dikke ademen net te weinig waardoor de bril wasemt als je de col tot over de neus doet.
-Thermoshirt en -broek van Kaytan (Action) uitstekende spullen doen wat ze moeten en kostentechnisch ook leuk.
-Merinowol sokken van gribgrab met daar een 2e paar sokken over (nog steeds koude poten, maar dat ligt aan mij, mocht iemand tips hebben hoor ik ze graag!)
-Winter arm- en beenstukken van AGU over de thermokleding heen (dit is je laagje en de arm- en beenstukken zijn ook nog in enige mate waterdicht wat prettig is bij neerslag in welke vorm dan ook)
-Fietsbroek van Exteondo, type Adventure geloof ik.
Deze heb ik dus over de thermobroek en de beenstukken aan.
Dure broek, maar gezien ik hem regelmatig langer dan 6 uur aan heb is het elke euro waard, de zemen in deze broeken zijn uitmuntend!
Bovendien heeft deze broek 2 zakken op de rug (doe ik mijn toolkit en telefoon in) en zakken aan elke zijkant van de bovenbenen, waar je gelletjes, reepjes of andere zaken in kwijt kan waar je snel toegang naar wil hebben.
Op de bretels van de broek zitten ook nog opbergzakjes voor wat kleins (er passen een reep of gelletje in op elke kant)
- Fietsjersey (toevallig deze keer een van bioracer) heb tig verschillende maar elke jersey met 3 zakken op de rug waarvan 1 zakje nog een rits heeft is bij mij al goed omdat daar de sleutels en een bankpas/ cash veilig achter kan.
-Windvanger, deze draag ik vaak onder mijn jersey zodat ik goed bij de spullen kan die daar inzitten.
-Handschoenen van gribgrab, type weet ik zo niet, maar de waterproof versie.
Sowieso zou ik bij een handschoen voor kouder weer eerder voor een waterproof variant gaan als de wintervariant.
De waterproofs isoleren en houden vocht buiten, een winterhandschoen is vaak minder goed waterproof en je levert veel in op gevoel omdat ze vaak ontzettend dik zijn, de waterproofs zijn wat dunner en bieden een prima alternatief, dan maar iets koudere handen.
-Overschoenen van gribgrab, gewoon de nauwsluitende lage waterproof versie.
Koude voeten heb ik toch en deze zijn prima om het vocht buiten te houden.

Ik ben nog aan het twijfelen om de D200 te gaan rijden, maar het wedstrijdvak is uitverkocht geloof ik en ik wil niet in de cyclo rijden.
Ik wil niet in de cyclo omdat daar niet 'gekoerst' wordt en ik ook niet zit te wachten op een continue intervalsessie wegens tragere voorliggers of kapot gereden stukken track.
Hoogie11 schreef: ma 21 november 2022, 15:59 Leuk verslag peelrijder
Zoveel details weet ikniet meer maar ik vond het een leuke en koude rit.
De bidon en de slang van de waterzak was ook al snel bevroren. Na een tijdje de bidon en de slang van de camelbak maar onder mijn jas gedaan, zo kon ik nog een beetje blijven drinken.

Ik vond het ook een leuk en goed georganiseerd evenement.
Deze wedstrijd (en afstand) had ik nog nooit gereden en wist dus niet wat ik moest verwachten

Het doel was dus ook uitfietsen en had ook niet echt een tijd in gedachte dus ik starte in wave 4.
Het voordeel hiervan was dat ik langzaam steeds meer mensen ging inhalen. Dat was goed voor mijn motivatie. Ik heb geprobeert om zoveel mogelijk in een groepje te fietsen waardoor het wat gezelliger was de kilometers wat sneller gingen.
Iedereen die ik onderweg heb gesproken waren allemaal erg vriendelijk en enthousiast over de route en de organisatie.

De laatste kilometers in een grote groep gereden en het tempo lag ook lekker hoog.
Uiteindelijk p144 geworden met een gemiddelde van 21,63 km/u
Netjes man! En vooral voor de eerste keer, petje af!

Ik ben ook op lagere snelheden begonnen en heb dit de afgelopen 2,5 jaar opgebouwd naar mijn huidige niveau.

Als je maar wilt!
Het mentale aspect is, als je met de snellere groepjes mee wil komen, misschien nog wel het belangrijkste.
Als je om wat voor reden dan ook terugvalt en door wil rijden of aansluiting wil rijden, zal je heel goed alleen moeten kunnen zijn en jezelf moeten kunnen motiveren om dat hooguit te bewerkstelligen.

Het fysieke is trainbaar, kwestie van tijd en toewijding.

Ik ben qua bouw absoluut geen duursporter (brede bouw) en met mijn 1,73 groot op een goede 80 kilo zou ik eigenlijk helemaal niet mee mogen kunnen komen en toch lukt het!
Laatst gewijzigd door Peelrijder op di 22 november 2022, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Pics or it did not happen :tong :winkie: :-q

Maar netjes hoor !

Zeker in die koude (ik reed daar die avond langs vanuit Enschede en toen was het tegen middernacht al zo'n -3.5C).

Mooi gemiddelde ook over die afstand, er zijn mensen die al blij zijn als ze dat gemiddelde rijden op de racefiets over die afstand :wink:
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik ben de beroerdste niet

Wel alleen foto's van na de finish, ik had het te druk met fietsen :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Voor de liefhebber: https://strava.app.link/YnK44GM48ub
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

:lol:

Top man :-q

Ik zal zeker ook even je Strava checken :)

--> Edit: je rit staat nog op privé.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Netjes hoor :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
SjeikM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 1 maart 2020, 21:36
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6


Allereerst is in deze temperaturen rijden niet iets waar je 'aan gewend' raakt dat voorop gesteld!

Ik geloof niet in warme kleding, maar wel in laagjes.
Outfit van boven naar beneden:
(Oh ja, ik heb enorm veel spullen van gribgrab)

-Helmpetje van gribgrab, heb ik het hele jaar door op, vind ik prettig bij warm en kou.
-Colletje van BBB (wel een iets dunnere, de dikke ademen net te weinig waardoor de bril wasemt als je de col tot over de neus doet.
-Thermoshirt en -broek van Kaytan (Action) uitstekende spullen doen wat ze moeten en kostentechnisch ook leuk.
-Merinowol sokken van gribgrab met daar een 2e paar sokken over (nog steeds koude poten, maar dat ligt aan mij, mocht iemand tips hebben hoor ik ze graag!)
-Winter arm- en beenstukken van AGU over de thermokleding heen (dit is je laagje en de arm- en beenstukken zijn ook nog in enige mate waterdicht wat prettig is bij neerslag in welke vorm dan ook)
-Fietsbroek van Exteondo, type Adventure geloof ik.
Deze heb ik dus over de thermobroek en de beenstukken aan.
Dure broek, maar gezien ik hem regelmatig langer dan 6 uur aan heb is het elke euro waard, de zemen in deze broeken zijn uitmuntend!
Bovendien heeft deze broek 2 zakken op de rug (doe ik mijn toolkit en telefoon in) en zakken aan elke zijkant van de bovenbenen, waar je gelletjes, reepjes of andere zaken in kwijt kan waar je snel toegang naar wil hebben.
Op de bretels van de broek zitten ook nog opbergzakjes voor wat kleins (er passen een reep of gelletje in op elke kant)
- Fietsjersey (toevallig deze keer een van bioracer) heb tig verschillende maar elke jersey met 3 zakken op de rug waarvan 1 zakje nog een rits heeft is bij mij al goed omdat daar de sleutels en een bankpas/ cash veilig achter kan.
-Windvanger, deze draag ik vaak onder mijn jersey zodat ik goed bij de spullen kan die daar inzitten.
-Handschoenen van gribgrab, type weet ik zo niet, maar de waterproof versie.
Sowieso zou ik bij een handschoen voor kouder weer eerder voor een waterproof variant gaan als de wintervariant.
De waterproofs isoleren en houden vocht buiten, een winterhandschoen is vaak minder goed waterproof en je levert veel in op gevoel omdat ze vaak ontzettend dik zijn, de waterproofs zijn wat dunner en bieden een prima alternatief, dan maar iets koudere handen.
-Overschoenen van gribgrab, gewoon de nauwsluitende lage waterproof versie.
Koude voeten heb ik toch en deze zijn prima om het vocht buiten te houden.

Ik ben nog aan het twijfelen om de D200 te gaan rijden, maar het wedstrijdvak is uitverkocht geloof ik en ik wil niet in de cyclo rijden.
Ik wil niet in de cyclo omdat daar niet 'gekoerst' wordt en ik ook niet zit te wachten op een continue intervalsessie wegens tragere voorliggers of kapot gereden stukken track.

DANK! Nooit aangedacht om thermo (en arm/beenstukken) onder je broek aan te doen.
Ik kreeg van iemand de tip om warmtepads in je schoenen te doen. Kan je bij de decathlon kopen
MTB Marathons: Start, Fiets, Finish
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Warmtepads werken beperkt, en je hebt zo'n bobbel in je schoen, als je dat kan hebben prima, ik wordt al knetterleip als ik een zandkorrel in mijn schoen heb
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Leuk verslag!
Knappe prestatie!
Plaats reactie