MTB Marathon Amerongen 2022

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Komt vast goed.

Gaan we om het spannend te houden startnummers delen?

Gezellig zwaaien naar elkaar :D
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Ik heb ook nog een startbewijs over ivm ziekte deze week. Gaat om de mannen 60 km. Mocht iemand interesse hebben kun je contact opnemen via PM.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Had er iemand hier eerder gezegd.. ..dat het zou regenen vandaag :D
Nou die heeft gelijk.... :-{ dat wordt strakjes één natte blubber bende....is weereens wat anders dan een grote stof wolk van 2018 :D :roll: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Mario070 schreef: za 24 september 2022, 06:58 Had er iemand hier eerder gezegd.. ..dat het zou regenen vandaag :D
Nou die heeft gelijk.... :-{ dat wordt strakjes één natte blubber bende....is weereens wat anders dan een grote stof wolk van 2018 :D :roll: :wink:
Die stofwolk was er vorig jaar ook.
Blubberbende zal wel meevallen denk ik, maar als ik mag kiezen heb ik toch liever een zonnetje.

C'Est la vie. :bier:
We gaan er wat moois van maken.
Startnummer 152 hier, voor de 90km, mocht iemand willen zwaaien :-q
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Mijn laatste keer was 2018 :-{ dus ik ga straks oude herinnering herbeleven :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Oke, deze rijd ik dus niet meer.
Afgezien van het slechte weer vond ik het parcours nogal inspiratieloos.
Gewoon de complete ronde Amerongen inclusief alle lange singletracks bij Elst waar de wedstrijdrijders er totaal niet langs konden.

Dit heb ik in het het verleden een stuk beter gezien.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zoals vandaag had ik 'm ook niet eerder gereden, maarja de oversteek met de Bergweg moest eruit dus is dit blijkbaar het enige wat nog overblijft :D
Voor mij was het één grote slijtage slag :-{ voor man en machine :roll: na één ronde heb ik moeten stoppen omdat ik niet verder wilde rijden onder deze omstandigheden :(( helaas hebben de weergoden het voor het zeggen :(
Maar voor mij :D het aller aller spannendste was na afloop.... met m'n MCC karretje weer het bos uitrijden :-{
Ik heb nog nooit zolang m'n ASR driehoekje zien knipperen :lol: :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

Vond het een prima parcours. Mooie verhouding tussen singletracks en brede paden. Wedstrijdrijders tijdens het passeren niet horen klagen. 1e ronde was nat, 2e ronde blubberzooi. Soms was ik het voorwiel wel even kwijt 8)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5863
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Idd parcours/route hebben ze echt speciaal voor vandaag :D een wals overheen gehaald :-q
En toch maar één plasje gezien....waar maar geen eind aan kwam :lol: :lol: :wink:
Ik vond het ouderwets leuk :-q
Ohja....en voor het eerst 1x echt moeten stoppen :-{ van al dat water :roll: ....moest ik zelf als een malle wateren :D ik heb het geprobeerd op te houden maar het gehobbel en gebobbel :-{ toen heb ik ook maar gelijk m'n remmen schoon gespoeld met m'n bidon water voor die laatste 4km had ik zowat nog hele bidon water en zo zonder te remmen naar de finish gereden :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Ik heb genoten vandaag; was m'n eerste doel na m'n mtb into ziekenhuis van mei. Verbaasde me er wel over hoe erg je de delen van de vaste route achteruit zag gaan tussen 1e en 2e ronde (van de 60km)
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Dit was mijn eerste keer en ik weet dat ik en hoogtemeters maken geen vrienden zijn, desondanks 95km en 1500hm gemaakt in 4u24m

De eerste ronde was uitstekende te rijden, de tweede was al glibberig her en der, de derde ronde was om te janken op veel plekken.

Alles doorweekt, verblubberd en een setje rempads versleten (waren toch al +3k oud :tong ) maar toch lekker gereden en genoten van de ervaring (al vervloek ik een klim die wel heel lang was; lange klim, pad oversteken, vervolgens schuin naar rechts nog verder omhoog op een stuk wat ineens veel steiler werd zonder dat je dat echt kon zien)

MAAR!

Ik ben een van de weinigen geweest dit dus wel goedgereden is in de eerste ronde en nu besef ik me goed dat ik absoluut niet voor de knikkers meerijdt, maar ik heb direct na de finish de organisatie aangesproken en overeengekomen dat ik hier nog een mail over ging sturen om te kijken hoe hier mee omgegaan moet worden.

Ik voel me dus wel een beetje teleurgesteld dat ik in het klassement als een van de laatsten binnenkom terwijl ik ruim 10 kilometer meer heb gereden dan de rest (omdat ik niet 'afgesneden' heb).

Toen ik het pauzepunt passeerde werdt er bovenaan nog gezegd "he, de eerste" wat voor mij ook aangaf dat de rest nog niet eens de moeite had genoemen om te draaien en goed te rijden.

Ik ben bovenaan de klim waar die tuinkabouters staan rechtsaf gegaan, terwijl heel de meute rechtdoor schoot en zodoende dus ook het eerste pauzepunt heeft gemist.

Ik baal hier gewoon ontzettend van omdat ik er van overtuigd ben dat ik, mocht ik mee rechtdoor geschoten hebben, me dit 20 tot 30 minuten had gescheeld :-{
En eerlijk is eerlijk 4 uur staat wel iets mooier dan 4uur en 24 minuten (scheelt me 30-40 plaatsen in het klassement).

Ik ben benieuwd of hier hooguit iets mee gedaan gaat worden, maar hopelijk corrigeren ze mijn eindtijd.

Voor wie me niet geloofd, kijk maar even bij de uitslagen naar de splittijden van de eerste finishers in de 90km, er is niemand op gods groene aarde die me gaat vertellen dat je die ronde met 36,6km/u gemiddeld rijdt.

to be continued.....
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1579
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik snap je teleurstelling maar toch … 🍿
carbon bike, titanium collarbone...
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Peelrijder schreef: za 24 september 2022, 18:32 Dit was mijn eerste keer en ik weet dat ik en hoogtemeters maken geen vrienden zijn, desondanks 95km en 1500hm gemaakt in 4u24m

De eerste ronde was uitstekende te rijden, de tweede was al glibberig her en der, de derde ronde was om te janken op veel plekken.

Alles doorweekt, verblubberd en een setje rempads versleten (waren toch al +3k oud :tong ) maar toch lekker gereden en genoten van de ervaring (al vervloek ik een klim die wel heel lang was; lange klim, pad oversteken, vervolgens schuin naar rechts nog verder omhoog op een stuk wat ineens veel steiler werd zonder dat je dat echt kon zien)

MAAR!

Ik ben een van de weinigen geweest dit dus wel goedgereden is in de eerste ronde en nu besef ik me goed dat ik absoluut niet voor de knikkers meerijdt, maar ik heb direct na de finish de organisatie aangesproken en overeengekomen dat ik hier nog een mail over ging sturen om te kijken hoe hier mee omgegaan moet worden.

Ik voel me dus wel een beetje teleurgesteld dat ik in het klassement als een van de laatsten binnenkom terwijl ik ruim 10 kilometer meer heb gereden dan de rest (omdat ik niet 'afgesneden' heb).

Toen ik het pauzepunt passeerde werdt er bovenaan nog gezegd "he, de eerste" wat voor mij ook aangaf dat de rest nog niet eens de moeite had genoemen om te draaien en goed te rijden.

Ik ben bovenaan de klim waar die tuinkabouters staan rechtsaf gegaan, terwijl heel de meute rechtdoor schoot en zodoende dus ook het eerste pauzepunt heeft gemist.

Ik baal hier gewoon ontzettend van omdat ik er van overtuigd ben dat ik, mocht ik mee rechtdoor geschoten hebben, me dit 20 tot 30 minuten had gescheeld :-{
En eerlijk is eerlijk 4 uur staat wel iets mooier dan 4uur en 24 minuten (scheelt me 30-40 plaatsen in het klassement).

Ik ben benieuwd of hier hooguit iets mee gedaan gaat worden, maar hopelijk corrigeren ze mijn eindtijd.

Voor wie me niet geloofd, kijk maar even bij de uitslagen naar de splittijden van de eerste finishers in de 90km, er is niemand op gods groene aarde die me gaat vertellen dat je die ronde met 36,6km/u gemiddeld rijdt.

to be continued.....
Als je verkeerd rijdt en niet omdraait, en dus niet het juiste parcours volgt ben je gediskwalificeerd.. staat in de voorwaarden :)
Ik neem aan dat ze dan ook niet door de tijdwaarneming zijn gekomen.. dus misschien heb je wel gewoon regelentair gewonnen.

:)
Waarom reed iedereen verkeerd eigenlijk?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Uit het regelement

De deelnemer dient te allen tijde het parcours te volgen of de door de organisatie ingestelde omleiding. Wanneer een deelnemer verkeerd rijdt, dient deze terug te keren naar het punt waarop hij/zij verkeerd reed en daar het parcours te vervolgen. Het niet volgen van het officiële parcours kan leiden tot diskwalificatie dan wel een tijdstraf.

Iedereen dus een tijdstraf.. ;)
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Gefeliciteerd met je overwinning Peelrijder :D :D
Gesloten