MTB Marathon Amerongen 2022

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

bouwpakket schreef: za 24 september 2022, 22:24
Dan ligt er daar een schone taak voor de organisatie. Want ik wist bijvoorbeeld van niets. Ze hadden me best kunnen vragen.

Het is dat ik op dit forum las dat er een marathon was. Overigens best bijzonder aangezien ik (we) iets met de routes doen. Maar dit laatste weet de organisatie ook en dat zal volgend jaar beter gaan.
Ha, ik vroeg me al af waar je zou staan langs de kant, maar ik zag niemand :P
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Bamboocha schreef: za 24 september 2022, 22:33 Nog even een bedankje voor de personen die mij van de route opraapten nadat ik een wortelondezoekje deed. Wist echt even niet meer wat onder of boven was.
Was jij dat op dat afdalinkje :-{
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

@Peelrijder ben jij nu de enige zeur uit 800 rijders :roll:
Het is zoals het is.... je hebt veel ervaring zoals je hier op het forum post :roll: dan weet je toch dat er bij iedere marathon/toertocht, enz...altijd mensen zijn die de boel saboteren :(
Het is een bos.....daar kun je verder niets meer aan doen dat er al gedaan wordt :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Dat vind ik wel simpel gesteld Mario. Onze Peelrijder heeft de boel verkend en rijd een goede wedstrijd. Zijn concullega's hebben soms ook verkend en steken dus bewust een flink stuk af.
Dat lijkt me niet de bedoeling, ook niet in een bos.
Wel vrees ik dat je hier niet verder komt dan een 'het spijt ons dat het zo gelopen is'

Jammer dat er geen tijdwaarneming bij de post lag :bier:
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Mario070 schreef: zo 25 september 2022, 07:33 @Peelrijder ben jij nu de enige zeur uit 800 rijders :roll:
Het is zoals het is.... je hebt veel ervaring zoals je hier op het forum post :roll: dan weet je toch dat er bij iedere marathon/toertocht, enz...altijd mensen zijn die de boel saboteren :(
Het is een bos.....daar kun je verder niets meer aan doen dat er al gedaan wordt :-q
Lekker kort door de bocht

Stel je rijdt achteraan, iedereen rijdt daar goed maar jij ziet het niet goed en snijdt 10 km, al dan niet bewust' af, dan kom je voor de kopgroep uit.

Dan zou er ook niemand moeten gaan klagen, het is een bos, daar kun je verder niets meer aan doen dat er al gedaan wordt............

Ik heb er meer moeite in gestoken dan de rest en dat is in mijn voordeel uitgepakt, simpeler wordt het niet.

Ik heb de organisatie het voorstel gedaan mijn eerste doorkomsttijd te corrigeren naar een tijd die in lijn ligt met die van de rest op de gereden afstand.

Dat scheelt me 30 tot 40 plekken misschien en daar heb ik dan vrede mee.

Ik heb mijn best gedaan voor zo eerlijk mogelijk te rijden, dan wens ik ook zo behandeld te worden.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zeur niet zo.... :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

Weet iemand waar de onderweg gemaakte foto's te vinden zijn t.z.t? Zag een aantal professionele fotografen.
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10373
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

bijkerk0318 schreef: za 24 september 2022, 22:00 De reden dat de eerste90km verkeerd zijn gereden is omdat er iemand of meerdere personen waren die de route daar hebben verlegd/bordjes hebben weggehaald. Zij waren het er dus niet mee eens dat er een Marathon werd gehouden.Dit hebben ze z.s.m opgelost. Hierdoor is de 60km ook 10minuten later gestart dan gepland.
(Vernomen toen ik bij de start stond te kijken en daarna even vroeg aan de organisatie of ze hulp nodig hadden)

Tijdens de start van de dames daaropvolgend, kwamen de eerste rijders, en dat waren er veel, van de 90km alweer langs. Dus de start van hen verliep ook wat chaotischer. De kopgroep van de 90km mannen riep ook maar de organisatie: de hele kopgroep is verkeerd gereden.

De organisatie benoemde naar mij dat overal vrijwilligers staan maar dat ze niet in overvloed zijn. De vrijwilligers op dat punt waren waarschijnlijk op dat moment bezig met het verkeer te regelen op de parkeerplekken. Ik gok dat ze er dus pas achter kwamen toen ze daar klaar mee waren.

Ik vind niet dat de organisatie hier iets aan kan doen. Meer vrijwilliger zal al een hoop kunnen voorkomen.


Dus wordt vrijwilliger dan kan dit gemakkelijker voorkomen worden
Wat vervelend voor iedereen… voor de deelnemers die ‘verkeerd’ reden (ze volgden wel de (verhangen) bordjes, die ‘goed’ reden, de organisatie, het NK.

Ook met de BBC ieder jaar weer een issue. Bordjes hangen goed op de dag ervoor, zijn weg of zijn verhangen bij de laatste check vlak voor de wedstrijd begint… Alles wordt teruggehangen, en dan soms nóg wordt het parcours ‘gesaboteerd’, ondanks dat pijlers in de buurt zijn en het parcours blijven ‘bewaken’.
Bijna niets tegen te doen.

Tip:
De BBC is 1 grote ronde. Daar hebben we nog een of twee voorrijders op een eMTB. Die waarschuwen evt wandelaars, kunnen alsnog pijlen terughangen, etc. Op 1 groot rondje prima, lastiger als er meerdere rondes op 1 parcours worden afgelegd?
Je zou tenminste de eerste ronde kunnen laten voorrijden?
Is iedereen eenmaal vertrokken, en is het overal druk, dan is daardoor de kans dat er nog pijlen verhangen worden alweer een stuk kleiner.
Maar wie écht kwaad wil…
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Een grote ronde dat gaat blijkbaar dus niet op Amerongen :( en loopt daardoor het parcours meerdere keren langs elkaar heen :-q
Niets mis mee....en de gene die daar dan bewust misbruik van wil maken dat moet deze persoon zelf weten....ik heb dat voorheen bij meerdere marathons/toertochten zien gebeuren :( min of meer betrapt :lol:
Mij maakt het niet uit, maar leuk is anders natuurlijk het beïnvloed mijn leven niet :-q en ik weet wat ik zelf doe, en daar gaat het bij mij om :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Heerlijk bike weer vandaag :-q
Maar ik gaat m'n bike grondig reinigen en natuurlijk m'n MCC karretje.....want die moet van binnen en van buiten :-{ :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4705
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik snap Peelrijder wel een beetje. Maar ergens denk ik ook; 'let it go ..' :winkie:

En Mario wat is een MCC karretje :~
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik snap Peelrijder ook wel hoor, maar als organisatie kan je hier inderdaad weinig aan doen.
Let it go. Niemand, op jezelf na, is geïnteresseerd in jouw tijd. En jij weet zelf wel waar je stond die dag.
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

hanjovdberg schreef: zo 25 september 2022, 09:02 Ik snap Peelrijder wel een beetje. Maar ergens denk ik ook; 'let it go ..' :winkie:
Yep. De nodige tijd er in gestoken (verkennen). Parcours is niet om de hoek, ed.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

hanjovdberg schreef: zo 25 september 2022, 09:02 Ik snap Peelrijder wel een beetje. Maar ergens denk ik ook; 'let it go ..' :winkie:

En Mario wat is een MCC karretje :~
Micro City Car :-q als je dat vandaag de dag in google tikt, krijg je allerlei brommobielen en van die open autootjes :D maar de enige echte = de SMART en dat staat weer voor Swatch Mercedes Art. :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Wat ik trouwens positief vond was dat er nauwelijks toeristen op de route reden. Zal ongetwijfeld deels met het weer te maken hebben gehad (hoewel natuurlijk juist de boswielrenners vinden dat je bij regen het bos in moet), maar ook gekomen zijn door de duidelijk aangekondigde afsluiting.
Eerder edities heb ik dat wel anders meegemaakt.
En wat die route betreft: in zo'n druk bos de boel afzetten / afsluiten is echt een enorme klus. ik heb wel eens wat bij een toertocht in de buurt gedaan en dan zie je dat pijlen die om 7.00 geplaatst zijn om 8.00 al weer verwijderd of verzet zijn.. Vrijwilligers om posten te bemannen zijn altijd lastig te vinden en dat zal bij deze weeromstandigheden ook niet makkelijker geworden zijn.
Gesloten