MTB Marathon Amerongen 2022

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

bert l. schreef: zo 25 september 2022, 20:57
Peelrijder schreef: zo 25 september 2022, 19:52

Je kan een groothandel beginnen denk ik als je ze allemaal hebt 😂
Verkopen levert geld op. Van échte wedstrijdrenners geweest.
Echte wedstrijdrijders hebben geen bidons bij, bidonkooien zijn teveel gewicht 😬
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Peelrijder schreef: zo 25 september 2022, 22:09
bert l. schreef: zo 25 september 2022, 20:57

Verkopen levert geld op. Van échte wedstrijdrenners geweest.
Echte wedstrijdrijders hebben geen bidons bij, bidonkooien zijn teveel gewicht 😬
Dat hoeven de kopers niet te weten.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

mtbmorron schreef: zo 25 september 2022, 19:27
Mijn eindtijd is wel aangepast de tijd die op de site stond,en mijn eigen geklokte tijd zat 2 minuten verschil ! En een plekkie opgeschoven 😜 46e bijna winst😂
Er stonden eerst bruto-tijden gepubliceerd vanaf het startschot. Nu staan de netto-tijden vermeld zoals je chip heeft geregistreerd. Scheelde bij mij ook een paar plekken...

Keurig m'n persoonlijke doelstelling gehaald: 60km < 3 uur: 2:48 8)
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
stevendbr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 1 september 2016, 09:58

Ah, netto tijden, ik zie het. Mooi nog een paar plaatsen opgeschoven daardoor (van 70 naar 66 op de 60KM). Was m'n eerste marathon, maar smaakt naar meer. Erg mooi om te doen. :-D

Iemand al foto's kunnen vinden van (een van de) fotografen die langs het parcours stonden?
AntonP
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 26 september 2022, 13:05

Peelrijder schreef: za 24 september 2022, 23:04
bijkerk0318 schreef: za 24 september 2022, 22:00 De reden dat de eerste90km verkeerd zijn gereden is omdat er iemand of meerdere personen waren die de route daar hebben verlegd/bordjes hebben weggehaald. Zij waren het er dus niet mee eens dat er een Marathon werd gehouden.Dit hebben ze z.s.m opgelost. Hierdoor is de 60km ook 10minuten later gestart dan gepland.
(Vernomen toen ik bij de start stond te kijken en daarna even vroeg aan de organisatie of ze hulp nodig hadden)

Tijdens de start van de dames daaropvolgend, kwamen de eerste rijders, en dat waren er veel, van de 90km alweer langs. Dus de start van hen verliep ook wat chaotischer. De kopgroep van de 90km mannen riep ook maar de organisatie: de hele kopgroep is verkeerd gereden.

De organisatie benoemde naar mij dat overal vrijwilligers staan maar dat ze niet in overvloed zijn. De vrijwilligers op dat punt waren waarschijnlijk op dat moment bezig met het verkeer te regelen op de parkeerplekken. Ik gok dat ze er dus pas achter kwamen toen ze daar klaar mee waren.

Ik vind niet dat de organisatie hier iets aan kan doen. Meer vrijwilliger zal al een hoop kunnen voorkomen.


Dus wordt vrijwilliger dan kan dit gemakkelijker voorkomen worden
Ongetwijfeld dat er een goede reden voor is, maar laten we niet vergeten dat er ook mensen zijn die WEL goed gereden zijn, dus de reden of oorzaak is irrelevant.

Kijken is ook een onderdeel van het fietsen en dat is ook de verantwoordelijkheid van de deelnemers.

Bovendien:
Rayb81 schreef: za 24 september 2022, 21:13 Wel apart aangezien de winnaar van de 90km eigenlijk ook wel weet dat je daar niet rechtdoor hoort te gaan.
hanjovdberg schreef: za 24 september 2022, 22:19 Ah Peelrijder dan weet je dat voor de volgende keer. Gewoon vrijwilliger zijn ... dan kun je ook niet verkeerd rijden :lol:
Ik ben juist NIET verkeerd gereden......

Het is en blijft een wedstrijd en daar horen regels bij.

Hoe de organisatie dit voor mij persoonlijk op wil gaan lossen weet ik niet maar ik ga ze het voorstel doen om mijn tijd van de eerste ronde in te korten met de virtuele tijdswinst die ik had gehad als ik ook verkeerd was gereden, dat zou voor mij 35 minuten zijn gok ik.

Op deze manier heeft het geen gevolgen voor de winnaars omdat ik ook niet die lul wil zijn die iedereen een tijdstraf aangesmeerd heeft, maar ik wil puur uit principe een tijd hebben die in lijn ligt met het 'verkeerd' rijden.

Iedereen blij :-q
Ik zat bij die eerste groep en ben dus verkeerd gereden (had 21km op de teller staan na de eerste ronde) maar ben me tot aan dat moment geen moment van bewust geweest. Op dat moment zie je wel zo scheel en ben je allang blij dat je het wiel van je voorganger blijft zien 😂
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik heb inmiddels een reactie gehad van de organisatie en ik ben gebonificeerd met een half uur.

Daarmee ben ik op plek 135 binnen gekomen i.p.v. 188.

Niks aan te mopperen wat mij betreft en het siert de organisatie dat ze dit netjes afhandelen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

:-q
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

foto's zullen hier wel komen?

https://mtb-marathon-amerongen.nl/site/fotos/
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Bike-chica schreef: ma 26 september 2022, 18:49 foto's zullen hier wel komen?

https://mtb-marathon-amerongen.nl/site/fotos/
Duurt lang😜
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Op Oypo staat nu een flink aantal.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Peelrijder schreef: ma 26 september 2022, 15:04 Ik heb inmiddels een reactie gehad van de organisatie en ik ben gebonificeerd met een half uur.

Daarmee ben ik op plek 135 binnen gekomen i.p.v. 188.

Niks aan te mopperen wat mij betreft en het siert de organisatie dat ze dit netjes afhandelen.
Netjes afgehandeld :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Ik zie dat het op 23 September weer zover is, vanaf 1 Juli inschrijven.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik sla over dit jaar, 3 weken opeenvolgend een wedstrijd is me wat teveel van het goede.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Tibor Zwaan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 12 februari 2018, 09:44

Toch lekker p135
Gesloten