28-12-2021 - Roden - Drenthe 200

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
niklosz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 12:12

de Drenth schreef: di 26 oktober 2021, 08:44 […]

Diever is helaas erg nat doorgaans. Ik woon er zelf en fiets vaker de andere routes in de regio (Appelscha (2), Havelte, (2) Ruinen, de in aanleg zijnde route van Vledder en Dwingeloo) die allemaal aanzienlijk droger zijn, behalve Dwingeloo misschien. In Diever komt er op korte termijn een grote aanpassing van de route. Onderhoud is minimaal geweest, omdat er al lang met de terrein eigenaren gesproken wordt over de aanpassing die nu eindelijk gerealiseerd gaat worden. Hopelijk wordt de route daarmee ook een stuk droger.
Zijn die nieuwe stukken al gereed met de Drenthe 200? Ik vroeg me sowieso af hoe de verhouding hard/onverhard is tijdens de D200? Tijdens de Veldslag om Norg viel me dat nog wel tegen, aangezien we van MBT-route naar MTB-route moesten. Ik rij ‘m overigens op m’n Orbea Alma M50.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

niklosz schreef: ma 8 november 2021, 09:44 Zijn die nieuwe stukken al gereed met de Drenthe 200? Ik vroeg me sowieso af hoe de verhouding hard/onverhard is tijdens de D200? Tijdens de Veldslag om Norg viel me dat nog wel tegen, aangezien we van MBT-route naar MTB-route moesten. Ik rij ‘m overigens op m’n Orbea Alma M50.
In 2019 vond ik persoonlijk er veel asfalt in zitten....vooral na Appelscha zat er een stuk in daar kwam voor mijn gevoel geen eind aan.
Nu heb ik sowieso een bloed hekel aan asfalt/verhard rijden, maar dat is mijn 'tik'...
PaddoSwam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 11 oktober 2021, 13:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2022)

Ik bereid mij voor op 200km technische singletrack en/of andere moeilijke ondergronden. Dan valt het in de praktijk voor mij sowieso mee. Maar @Zwolly kan beter uitgaan van 100% asfalt dan valt het voor hem juist weer mee in de praktijk! 😅
Gear: Scott Scale 965 (2022)
Style: Hard gaan
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

PaddoSwam schreef: wo 10 november 2021, 08:31 Ik bereid mij voor op 200km technische singletrack en/of andere moeilijke ondergronden. Dan valt het in de praktijk voor mij sowieso mee. Maar @Zwolly kan beter uitgaan van 100% asfalt dan valt het voor hem juist weer mee in de praktijk! 😅
:-q :winkie:
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

ik vraag me steeds meer af of evenementen zoals deze überhaupt wel door gaan tegen die tijd. We moeten echt even duimen ben ik bang!
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

ik denk dat duimen niet genoeg is.
Danielgiovanni
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 6 oktober 2021, 00:03

Ik hoop echt dat het evenement door kan gaan. Zou mooi zijn zeg maar.... 8)
Stoempertje
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 10 november 2021, 18:00

Ben opzoek naar 2 startbewijzen voor het wedstrijdvak. Iemand nog iets in de aanbieding?
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Het lijkt erop dat (sport)evenementen gewoon door kunnen gaan toch?

op de NOS wordt wel van een "avondlockdown" gesproken in dit artikel:
https://nos.nl/artikel/2407144-avondloc ... -groep-zes


In het artikel staat echter ' In het Veel sectoren moeten vanaf zondag dicht van 17.00 uur tot 05.00 uur'


ik begrijp het niet helemaal
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat wordt dan doortrappen. :-D
Ze zullen de start dan mogelijk vervroegen gok ik.
Of afgelasten…
Nu zijn de maatregelen voorlopig tot voor de kerst…
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

er staat nog steeds niets op de website over afgelasten... Maar om iedereen (ook de recreanten) te laten finishen vóór moeten we wel HEEL vroeg starten :D

spannend allemaal...
PaddoSwam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 11 oktober 2021, 13:42
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2022)

Beste Tom,

We hebben dit keer slecht nieuws: de Drenthe 200 van 28 december 2021 gaat niet door. Hoewel er binnen de landelijke maatregelen nog mogelijkheden zijn om een mooie extreme uitdaging te organiseren, heeft de Gemeente Noordenveld aangegeven dat de burgemeester op 14 december hoogstwaarschijnlijk een negatief advies zal geven voor uitvoering van het evenement. We kunnen nu dus niet anders dan afgelasten. Erg jammer en pijnlijk, maar gezien de coronasituatie in het land is er uiteraard ook begrip bij ons als organisatie.

Drenthe 200 in 2022
Wij blijven natuurlijk doorgaan met Drenthe 200. Op 28 december 2022 doe je hopelijk mee aan de mooiste en meest extreme uitdaging van Nederland. Met de mooiste natuurgebieden, zwaarste paden en de fijnste singletracks. En natuurlijk volledig verzorgd.

Jouw inschrijving gaat niet verloren
We komen op een later moment bij jou terug met een duidelijke en eerlijke regeling. Er moet nu eerst veel geregeld worden met partners, leveranciers en iedereen die verder bij Drenthe 200 betrokken zijn. Eén ding is in elk geval zeker: jouw inschrijving gaat natuurlijk niet verloren.

Bedankt voor je enthousiasme van de afgelopen maanden en - hopelijk - jouw begrip voor deze situatie.

Met vriendelijke groet,
Organisatie Drenthe 200
Helaas.. maar ergens ook wel te verwachten.
Gear: Scott Scale 965 (2022)
Style: Hard gaan
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Echt balen hoor. Maar binnen de huidige regels was het al ondoenlijk (iedereen voor 17u te laten finishen) dus dit kan ik me wel voorstellen. En parcours inkorten is ook niet echt een optie lijkt me..
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Logisch. Buitensporten, dat is echt enorm slecht voor de volksgezondheid. Beter iedereen naar binnen op de bank...
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

Was er inderdaad al bang voor. Gek genoeg had ik ergens toch hoop dat het door zou gaan...
Plaats reactie