meerdere stoneman ritten in één vakantie.

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Hoi,

Afgelopen vakantie de sella ronda in Italië en de trailhunt in Italie gereden, daarnaast nog wat leuke ritjes in Duitsland en ik heb de smaak te pakken. Veel hoogtemeters met prachtige (technisch en stenige) afdalingen.
Vorig jaar zag ik al eens de stoneman arduenna voorbij komen, een filmpje bekeken maar het haalt het niet bij de natuur en technische trails in de dolomieten natuurlijk!

Stel dat ik volgende vakantie de stoneman Oostenrijk, Italie en Zwitersland en Duitsland zou willen rijden (uiteraard wel met tijd ertussen om het lijf te laten herstellen), wat zou de beste volgorde zijn kwa reizen zeg maar?

Ik kan van de verschillende stoneman uitdagingen niet echt startpunten of kaarten vinden. Uiteraard wil ik die wel kopen maar dan moet je ook binnen 3 dagen starten... ik wil het e.e.a. een beetje voorbereiden.

Iemand anders hier ook zoiets gedaan; binnen een vakantieperiode dat je toch al meer in het zuiden bent, meerdere van die stoneman marathons gereden?

Dit heeft mede te maken met het feit dat ik niet elke maand 1000 km wil autorijden voor de volgende uitdaging; als ik er toch al in de buurt ben, valt er misschien wat te combineren.
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Je kan per Stoneman toch terugvinden waar deze langskomt? Het zijn steeds lussen, dus je komt na 1/2/3 dagen terug op dezelfde plek uit.

De volgorde is persoonlijk. Ik zou beginnen met de verste (Dolomieten waarschijnlijk?) en zo opschuiven naar de Duitse als laatste.

Stevige fietsvakantie wel.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Dat vraagt wel wat planning, het zijn geen lussen, ik zou eerst kijken welke je wil fietsen in 1 of 2 dagen enz. Ik heb ervaring met de Oostenrijkse en de Duitse en de Ardenne versie, Die van Oosterrijk zit nog aardig wat loopwerk bij. Ik heb hem met me vriendin in 1 dag gedaan maar was achteraf niet heel handig omdat je er dan niet van kunt genieten. In de Alpen moet je wel goed weer hebben, vooral met die zwitserse editie omdat je daar wel heel hoog gaat, De Duitse uitvoering is in Etsgebergte wat als voordeel heeft dat het daar bijna altijd goed weer is.
Succes in elkgeval.
Plaats reactie