SKS Bilstein Bike Marathon 26-09-2021 Grossalmerode (D)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Langste afstand 105 km @ 2700 hm (3 ronden). Meer info: https://www.bilstein-bike-marathon.de/
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Tevens een heel leuk rondje!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

In welk opzicht? Leuke singletrails? Ben deze nog nooit gereden. Twijfel tussen deze of Duensberg.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

rokl schreef: ma 13 september 2021, 21:22 In welk opzicht? Leuke singletrails? Ben deze nog nooit gereden. Twijfel tussen deze of Duensberg.
Leuke trails, nergens verhard en een leuke familiaire sfeer.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

1 van de leukste/gezelligste marathons die ik een aantal malen heb mogen rijden. Ik was er destijds al bij de allereerste uitvoering in 2003 en wat een aardig mensen daar. Ze vonden het te gek dat ik helemaal uit NL kwam om hun wedstrijd te rijden. Toen met 3 uit NL.
Was toen overigens 2x55km met start/finish op de atletiekbaan.
Was in het eerste jaar (2004) van de RWP marathoncup ook gastheer en hebben toen met bak Nederlanders op zaterdagavond naar EK voetbal zitten kijken en kwam de organisatie langs met bladen bier "für unsere Holländische freunde" wat een beetje de sfeer van het evenement weergeeft.
Ik werd op zondagmorgen nog aan de burgemeester voorgesteld als "Fred, unsere freund aus die Niederlande". Had ook te maken dat er zo'n 125 uit NL voor de cup waren.
Parcours op zich redelijk "Duits", maar geen 100% autobahn marathon. Verder inderdaad zo'n beetje alles onverhard en leuke omgeving om te rijden.
Een absolute aanrader naar mijn mening.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Benen waren zeer slecht, dus het was standje uitrijden. Maar met een paar stukken taart en een lekkere bratwurst bij de finish, was het toch een mooie dag. Vrouwlief gewonnen bij de Seniorinnen1, dus we hebben de zoveelste fietspomp mee naar huis. :D
Plaats reactie