Salzkammergut 17 juli 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Er was nog geen topic voor (waarom niet?), maar ik maak er toch eentje achteraf aan. Reden: Was er op 17 juli voor het eerst sinds 2010, toen ik mijn laatste 200'er deed daar.
Nu na 11 jaar in de buurt op vakantie en de dinsdag voor de Salzkammer nog even langs gereden op de motor en zaterdag met de auto vanaf ons hotel.
De heenweg vanaf hotel naar Bad Goisern was al redelijk spannend ivm af en toe bijna aquaplanning wat al een beetje aangeeft wat voor weer het was. Inderdaad het was regelrecht extreem kloteweer met heel veel zware regen. Niet normaal meer op sommige momenten. In de buurt stukje verder op zelf een dorp onder gelopen.
Dus als er een moment is geweest dat Fredje blij was dat hij geen marathons meer fietst was het wel deze dag. Eerst even in Bad Goisern rond gehangen om daarna naar 1 van de meest beruchte berg bij MTB marathons te gaan kijken, namelijk de Salzberg.
Daar weliswaar compleet nat geregend en als een verzopen kat zo snel mogelijk naar hotel om de infra rood cabine in onze hotelkamer in te duiken, maar nu heeft Marga ook eens gezien/gevoeld wat de Salzberg is en vroeg ook "Waarom al die jaren?". Tja, kon er weinig op zeggen.
Om een impressie te geven een paar plaatjes voor de feestvreugd hier op het forum:

Overigens telt Nederland weer 3 helden extra :-q
Leander Hamelink 12:45u , Waldo van Hemert 14:42u en Arjan Smit 15:10u


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paar filmpjes
https://youtu.be/lH6YmWjhcn0 Omhoog fietsen
https://youtu.be/t1CowP3gJgI Omhoog kruipen
https://youtu.be/stnd08Xb9YU Zo hard regende het (geluid aan)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Mooie reportage/foto's !

Ziet er goed extreem uit...

Maar ik zie meer fietsers lopen als fietsen. Is het daar zo stijl, of komt het door het weer ? Of beide...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Het zit daar over de 25% tot bijna 30%. Maar je hebt dan al eerder zo’n 400 hm met 12% gedaan.
Dan maakt het ook uit of je na 150km (bij de 200km) of na 50km (bij de 100km) deze klim voor je kiezen krijgt.
Ik weet nog toen ik hem wel haalde dat mijn benen uit elkaar gespat zijn, maar kreeg ook ovatie omdat ik het gehaald had. Toen waren de omstandigheden in ieder geval stuk droger en dus ook heel veel publiek. Was nu zelfs langs de kant geen pretje en daarom ook vrij rustig qua publiek.
Wel “blij” dat ik een keertje van de zijkant heb kunnen mee maken.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ik was er ook op deze "geweldige" dag. Ik werd om 03:30 wakker en het viel toen al met bakken uit de lucht.
Toch alles maar klaar gemaakt en om 04:30 maar naar buiten te gaan het was gelukkig droog en met de start ook om 05:00.
Maar dat was van korte duur en begon het weer te regenen als een gek. Na 60 km was ik er al helemaal klaar mee maar toch doorgereden tot 100 km omdat je daar een splitsing kreeg rechts weer naar boven en links Bad Goisern in. Keuze was snel gemaakt stuurbord eraf laten knippen en snel naar het hotel. Na 7,5 uur regen vond ik het best. Grote respect voor degene die wel de 200 km uit hebben gereden. En dan te denken dat de winnaar het effe in 10 uur en 2 minuten afraffelt. Niet best.
Achteraf gezien was het balen maar als je met tegenzin op de fiets zit en al 8 uur over de eerste 100 km heb gedaan was het een goede beslissing. Het is nog steeds hobby. Krijg er nog steeds geen geld voor het kost me alleen maar geld.
Maar toch een ritje van 100 km met ruim 3800 hm.
Eigenlijk was ik er even klaar mee maar volgend jaar wil ik toch mijn derde shirt hebben. En iets met 13 uur. Fred weet wel waar dat over gaat.
Dus zak maar zegge
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mag nu echt hopen voor je dat volgend jaar (hopelijk start je dan weer) er normale weersomstandigheden zijn, want was echt bar en boos. Kan me heel goed voorstellen dat je gestopt bent, maar al knap dat je van start ging met de wetenschap van rukweer.
Eerlijk gezegd was ik "blij" met je App bericht zodat ik niet onnodig op je hoefde te wachten op de Salzberg. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie