MTB marathon Amerongseberg 18 september 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Onze oproepen en die van Team Schepp bereiken niet iedereen. Je kunt de toestroom ook niet weten of wegsturen. Mensen pakken gewoon de fiets en gaan doen wat ze van plan zijn
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

En je kunt ook niet elke toegang afluiten. Maar de meesten vlogen aan de kant als ze merkten dat je eraan kwam

Dit jaar lekker op een fully ipv twee jaar geleden. Niet echt een verkeerde keuze :-D
Maar leuke route, perfect weer. Aardige vrijwilligers. Prettig deelnemersveld. Dus organisatie en mederenners , dank en hopelijk tot volgend jaar.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik moet wel zeggen dat ik me vergist had ik het niveau. Ik dacht toch aardig door te fietsen, maar werd hier 265 van de 270 :lol: . Volgend jaar trainen om er 50 achter me te laten :-q
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik was een beetje bang voor de stresskippen die in no time naar voren willen rijden, maar gelukkig verliep de start en de eerste kilometers van de 90 km vlekkeloos.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wedstrijden rijden is iets anders dan hard fietsen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

I_do schreef: za 18 september 2021, 20:24 Ik moet wel zeggen dat ik me vergist had ik het niveau. Ik dacht toch aardig door te fietsen, maar werd hier 265 van de 270 :lol: . Volgend jaar trainen om er 50 achter me te laten :-q
Ik heb me ook aardig verkeken op mijn eigen prestaties. 2 jaar geleden 202 op de 60, dit jaar dacht ik wel een 150 of hoger te halen. Het is 214 geworden..

Baby thuis, teveel alcohol door Corona, recreant met weinig kilometers. Ik heb een trukendoos vol smoesjes.

Maar goed, los van mijn eigen prestatie was het een topevenement. Goede sfeer, leuke gesprekken en een heerlijke route. Ik heb genoten (behalve de laatste 10 KM dan 😏)
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Ik vond het prachtig! Was mn 1e keer maar zeker voor herhaling vatbaar! Mooi weer, aardige mensen en met zn allen naar de kl*ten. Heerlijk toch!
Mn voorbereiding was deze week niet heel lekker, ziek geweest en dat kon ik direct na de start al merken 😬 desalniettemin in 3:11 de 60km kunnen volmaken.
Thanks voor de filmpjes en de (komende) fotos, leuk nagenieten
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Volgend jaar maar in de herkansing. Na 200m brak de ketting. Geen zin om de ketting te repareren en daarna toerend verder.
mtbmorron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 5 januari 2011, 00:33
Mijn mountainbike: specialized s-works

Vandaag ook gereden top voor elkaar allemaal!

Weet iemand hoe het met iemand met MBC clubkleding en een canyon lux is afgelopen? Die ging er vol af voor mij doordat zijn pedaal in een afdaling de grond in boorde! Moest vol in de ankers om er zelf niet overheen te vallen! Even gestopt maar heb de weg snel vervolg door even te praten met hem!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Volgens de arts waren er 3, die een voor een controle foto naar het ziekenhuis erden verwezen, waarbij 1 vermoeden een breuk of schouderkapsel schade. Niks heel ernstig voorbij gekomen. Maar niet iedereen gaat langs de ehbo post .
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Bonanza schreef: za 18 september 2021, 21:05 Volgend jaar maar in de herkansing. Na 200m brak de ketting. Geen zin om de ketting te repareren en daarna toerend verder.
Met een kettingponsje op je tool en een powerlink is dat toch geen 2 min werk? En na 200m zat je nog voor de tijdwaarneming. Had je dus geeneens tijd gekost
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Daantje050 schreef: za 18 september 2021, 18:17 haha die jongen met dat calvin klein t-shirtje op t einde 8) :lol:
Junior op weg naar de verzorgingspost.

Wat was dit evenement goed georganiseerd. Heerlijk. Dankzij een gebrek aan vorm, een overvloed aan gewicht en een toenemende invloed van de leeftijd lekker lange dag genoten.

Viel me wel dat naarmate de dag vorderde je op meer plekken zag dat de afsluitlinten weg waren. Fietsers kunnen toch best asociaal zijn :(
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Komt er tzt nog een verslagje van de wedstrijd?
Ik vernam iets van een sprint finish op de 90km met 6 man ? :o
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Rutger S schreef: za 18 september 2021, 21:33
Bonanza schreef: za 18 september 2021, 21:05 Volgend jaar maar in de herkansing. Na 200m brak de ketting. Geen zin om de ketting te repareren en daarna toerend verder.
Met een kettingponsje op je tool en een powerlink is dat toch geen 2 min werk? En na 200m zat je nog voor de tijdwaarneming. Had je dus geeneens tijd gekost
Klopt, altijd wel bij me, dit keer in de auto laten liggen….
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Bamboocha schreef: za 18 september 2021, 19:30 Het was een geweldige dag.
Was om 9 uur in Amerongen. Toen was er een kleine opstopping, niks bijzonders gezien het aantal mensen dat meedeed.

Kan me de irritatie ook wel voorstellen als je te laat dreigt te komen.

Ik vond dat er opvallend veel recreanten (lees: geen deelnemers) op de route waren. De vraag is, komt het door matige aanduiding of waren er gewoon aso's op pad 🤔.

Maar belletje, even aankondigen en er langs.
Zag er wel een paar zandhappen. Hopelijk geen zware verwondingen?
Normaal is de marathon begin juli. Dan zijn er geen wedstrijden meer bij de clubs rond de parkeerplaats. Komend seizoen verwacht ik weer de oorspronkelijke datum en minder problemen rond het parkeren. Moet zeggen dat het rond 9.20u wel meeviel
Plaats reactie