MTB marathon Amerongseberg 18 september 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Exision
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12
Mijn mountainbike: mist een gashendel..

Vanwege pech met mijn fiets en een reparatie die niet gaat lukken voor zaterdag heb ik een startbewijs voor de 90km over. Over te nemen tegen kostprijs via PM. First come, first serve ;)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

I_do schreef: wo 15 september 2021, 07:24En het lijkt me op gegeven moment lastig dat de snelle rijders van de 60km voorbij komen en dan de langzamere 90 km rijders voorbij moeten. Daar maar beetje ruimte voor maken (zal mogelijk ook niet altijd subtiel gaan).
Of andersom, dat snellere 90 km rijders de 60 km rijders inhalen.
Blader anders maar de topic's van marathon Amerongen maar eens terug.

Maar................ Verder op voorhand niet te druk maken over alles. Wordt lekker (fiets)weer, dus genieten :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Zo ist maar net, lekker peddelen en je niet druk maken vooraf, alles zal reg kom……….alhoewel ik wel voor de “zekerheid” voorbladje vervang, van 36 naar 32 tandjes :P :-q
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik weet nu wat ik moet weten, heb er zin in, en zie het verder zaterdag wel :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

I_do schreef: di 14 september 2021, 15:31 In de categorie domme vragen: hoe verken ik in een uur tijd 18km verspreid liggende stukken die ik niet ken, waarbij ik niet weet waar de afdalingen liggen, en terwijl ik 90 km fietsen al best ver vind?
je eerste wedstrijdronde is ook je verkenning.
Voor de rest doe je het op ervaring, op je vaardigheden en op je inschattingsvermogen. Accepteer dat je een keer uit je comfortzone gaat en groei daarvan
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bert l. schreef: wo 15 september 2021, 09:52
I_do schreef: di 14 september 2021, 15:31 In de categorie domme vragen: hoe verken ik in een uur tijd 18km verspreid liggende stukken die ik niet ken, waarbij ik niet weet waar de afdalingen liggen, en terwijl ik 90 km fietsen al best ver vind?
je eerste wedstrijdronde is ook je verkenning.
Voor de rest doe je het op ervaring, op je vaardigheden en op je inschattingsvermogen. Accepteer dat je een keer uit je comfortzone gaat en groei daarvan
Ik zal me zondag melden met de ervaringen!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bijkerk0318 schreef: di 14 september 2021, 20:51 Kan je bij de start/finish en of bevoorrading een tas met je eigen bidons neerleggen? Of ergens anders?
Ja dat kan, of bij de andere drop/tech zone boven aan de bergweg klim (als je de p oprojdt)
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Fred (mtb-sport) schreef: wo 15 september 2021, 08:55
I_do schreef: wo 15 september 2021, 07:24En het lijkt me op gegeven moment lastig dat de snelle rijders van de 60km voorbij komen en dan de langzamere 90 km rijders voorbij moeten. Daar maar beetje ruimte voor maken (zal mogelijk ook niet altijd subtiel gaan).
Of andersom, dat snellere 90 km rijders de 60 km rijders inhalen.
Blader anders maar de topic's van marathon Amerongen maar eens terug.

Maar................ Verder op voorhand niet te druk maken over alles. Wordt lekker (fiets)weer, dus genieten :-q
Er zit 35 min tussen de 90 en 60 km, das bijna een halve ronde. Tegen de tijd dat de snelste 60km rijders de langzaamste 90 km tegen komen zitten ze al diep in de 2 e ronde. Ennisnhet veld al helemaal uitelkaar

Andersom helemaal. Daar komen de snelste 90 km rijders pas eind 2e ronde achterblijvers tegen (dames 60 km) zelfs de snelste deelnemers hadden vorige editie nauwelijks verkeer.
Overigens helpt de tijdslimiet daarbij ,het is namelijk een wedstrijd gericht op doorstroom en minimale hinder van andere categoriën en niet een toertocht. Of een of andere veldslag met 3500 deelnemers en opstoppingen
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Robi-One schreef: di 14 september 2021, 21:40 Het zal voor mij de eerste keer worden dat ik aan zoiets me doe. Hoe lang zou ik het beste van te voren aanwezig kunnen zijn op de parkeerplaats?
PS Ik hoef niet van voren te starten 😁
Gaat vrij vlot.. van p is het 5 min fietsen over het fietspad naar de start.
Ik zou zeggen minimaal half uurtje voor de start op de p.
Twix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 22:36

Mijn ervaring met inhalen is dat je als achterblijver je er niet teveel zorgen over moet maken. Meestal melden de snellere zich wel en als je een goed punt opzoekt schieten ze er zo langs en 90% van de gevallen zeggen ze nog bedankt ook :). Redelijk relaxt sfeertje.
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Rutger S schreef: wo 15 september 2021, 12:56
Robi-One schreef: di 14 september 2021, 21:40 Het zal voor mij de eerste keer worden dat ik aan zoiets me doe. Hoe lang zou ik het beste van te voren aanwezig kunnen zijn op de parkeerplaats?
PS Ik hoef niet van voren te starten 😁
Gaat vrij vlot.. van p is het 5 min fietsen over het fietspad naar de start.
Ik zou zeggen minimaal half uurtje voor de start op de p.
:-q
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Robi-One schreef: wo 15 september 2021, 14:53
Rutger S schreef: wo 15 september 2021, 12:56

Gaat vrij vlot.. van p is het 5 min fietsen over het fietspad naar de start.
Ik zou zeggen minimaal half uurtje voor de start op de p.
:-q
Dan sta je wel helemaal achteraan in het startvak. Denk dat de eerste er een half uur voor de start al gaan staan. Als je je spullen nog even kwijt wil en je nog een beetje wil warmrijden dan zou ik minmaal een uur van te voren op de P zijn. Voordat je je fiets klaar hebt en je richting de start gaat ben je zo 20 min verder.
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Ik ben ook wel van plan er een uurtje van te voren te zijn. Wat spullen pakken en de auto netjes achter laten kost ook weer even tijd. 😊
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

I_do schreef: wo 15 september 2021, 09:50 Ik weet nu wat ik moet weten, heb er zin in, en zie het verder zaterdag wel :-q
Ik heb 2x meegedaan (60 km, op ‘t gemak) en ‘t is altijd een mooi event. Vooral omdat je eenmalig op paden rijdt waar je normaal niet mag komen. Verwacht geen technisch rondje, veel tempowerk zowel omhoog als omlaag. Veel plezier!
AnneMu
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 16 september 2021, 10:47

Hoi
Heeft iemand / een dame nog een startbewijs over voor as zaterdag?
Groet Anne (Hilversum) :-D
-modzip, beter via PB... als je dan toch speciaal hiervoor een account aanmaakt kun je het best ook even checken, af en toe-
Plaats reactie